CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9691 RON DOWN | 1 USD = 4.5463 RON DOWN | 1 GBP = 5.8319 RON DOWN

Acei ciocoi minunati si masinile lor ”zburatoare”

5 comentarii / 5259 vizualizări / 24 octombrie 2015

Cine crede că problema escortei cu girofar a ministrului Oprea e simplă se înșeală amarnic. Are/n-are dreptul la antemergători cu care să ”zboare”, demnitarul dîmbovițean îi cere. Se milogește, amenință, șantajează, bate cu pumnul în masă pînă îi obține. De ce? Simplu: pentru că escorta și girofarul reprezintă adevăratul blazon al puterii. Ai cohorta de SPP-iști după tine, mergi cu alaiul de polițiști în jur, se cheamă că ești cineva în țara asta. Ciocoiul Gabriel Oprea nu face, nici el, excepție, cu atît mai mult cu cît insul pare complexat zdravăn, de la natură. Poate că, finalmente, sub presiunea publică, ucigașul moral al polițistului Gigină va părăsi guvernul. Din nefericire, problema gherțoismului politic relevat de escortele polițisto-sepepiste va dăinui, la noi, veșnic.

La Revoluție, pare că s-a murit, între altele, și pentru dreptul poporului de a circula cu girofar și escorta poliției. Desigur, nu direct, ci prin reprezentanți, aleșii nației.

Așa se face că, imediat după decembrie 89, modesta Dacia 2000 a lui Ceaușescu devine o amintire, iar instituțiile statului încep să se doteze, rapid, cu noile simboluri ale puterii: mașinile străine. Mai timid, la început, tot mai năvalnic, ulterior.
După alegerile din 1992, Senatul, condus de Oliviu Gherman, se dotează, pentru Biroul permanent, cu mașini Daewoo Espero; la Camera Deputaților, în schimb, Adrian Năstase, la începutul carierei de ciocoi, nu concepe decît mașini Mercedes. Presa află, cu stupoare, ulterior, că mașina noului lider al Camerei e făcută, pe comandă specială, mai înaltă cu 10 centimetri decît celelalte. O mică diferențiere, dar cît de importantă!…

În următorii patru ani, simbolul puterii devine Mercedesul, importurile bătînd toate recordurile.

În 1996, după un congres al PDSR la Sala palatului la care e invitat, dar nu găsește loc în parcare de cîte Merțane social-democrate adăstau acolo, pesemistul Adrian Păunescu pleacă nervos și scrie un articol în care înfierează partidul ”Mercedesului cu girofar”.
Drama e alta: în România momentului, doar cine nu vrea nu are girofar la mașină, desigur, la pachet cu dreptul de a circula cu viteză și de a nu fi tras pe dreapta de poliție. Au girofaruri toți miniștrii, toți parlamentarii, toți experții și consilierii parlamentari. Presa scrie despre bulibași precum Iulian Rădulescu ori Ion Cioabă care au girofar la Mercedes, pe bază de aprobări speciale de la M.I. ori de angajări fictive la Parlament, despre interlopi, despre neveste și amante de politicieni șamd. Aproape ai spune că o jumătate a populației se bate pentru dreaptul de a o trage pe dreapta pe cealaltă, pe șosele.

Problema devine enervantă pentru românii de rînd, sondajele încep să releve efectul negativ al ”Mercedesului cu girofar”.

Țăriniștii și liberalii promit că vor stîrpi aceste metehne, odată ajunși la putere, dar uită promisiunea pe parcurs. Fostul deținut politic Ion Diaconescu ajunge să dețină, ca președinte al Camerei, o flotă de șapte mașini de lux la dispoziție, non-stop.

În vara lui 2001, Adrian Năstase rămîne de pomină explicînd, la o conferință a PDSR București, de ce e important ca aleșii boborului să circule cu mașini de lux cu girofar: „Pentru a da o imagine bună în străinătate”.

Interesul național, va să zică.

„Ieri, la Tărtășești, cînd ne-am uitat la BMW-ul luxos pe care-l comandasem anterior, m-am întrebat dacă populația dorește ca conducătorii săi să meargă cu mașini frumoase și luxoase pentru a oferi o imagine bună și de prestanță în străinătate, sau să găsească alte soluții, să meargă cu mașini fabricate în România? N-am un răspuns. Vom fi judecați în final prin prisma acestor lucruri” afirmă el, în fața pedeseriștilor căzuți în freză de admirație.

În același an, pentru că ia amploare iritarea populației față de mersul guvernanților cu mega-escorte după ei, trăgînd pe dreapta tot ce întîlnesc în cale, SPP organizează o conferință de presă în care ”clarifică” lucrurile, pe un ton care nu admite replică.

Purtătorul de cuvînt, col. Constantin Dobre, avertizează presa, astfel, că respectivul comportament are acoperire legală perfectă, un decret ceaușist din 1966, republicat în 1984:
„Misiunile de protecție și pază sînt misiuni de luptă în care orice pas greșit poate avea drept urmare eșecul acesteia și, după caz, răspunderea disciplinară sau penală a ofițerului sau subofițerului respectiv”, a explicat oficialul SPP. Un oficial care nu merge cu viteză devine o posibilă țintă pentru un atentator și, Doamne ferește, nu vrea nimeni să vadă curgînd sînge de politician nevinovat, mai explică ofițerul.

În treacăt fie spus, România post-decembristă are zero atentate la viața vreunui demnitar.

Cursele nebunești cu poliție, SPP și girofaruri continuă, deci, cu și mai mult zel. Mai mult, poliția are misiune, cînd deschide drum pentru premierul Năstase, să înlăture și cerșetorii de pe drum, ca să nu deranjeze înaltele priviri guvernamentale. Se ajunge la decizii peste orice limită a bunului simț, precum trenuri oprite zeci de minute ca să facă loc garniturilor cu care circulă demnitarii, ori circulația blocată pe șosele, de asemenea, tot cu zecile de minute, pînă trece te miri ce delegație de mîna a treia.

Înțelegînd că nemulțumirea populației a atins cote de avarie, guvernul Năstase încearcă să reglementeze nițel situația, impunînd anumite reguli mai dure. Sfidarea vine din propriul partid, secretarul general Cozmin Gușă circulînd, chiar după anunțarea deciziei, cu escorte de șapte mașini cu girofar, în absența oricărei funcții guvernamentale. (Așa să se explice tăcerea Realității TV pe tema scandalului Oprea?)

În octombrie 2005, un scandal nostim: Daniel Morar, șeful DNA, e scandalizat la maxim de neacordarea dreptului de a circula cu girofar procurorilor din subordine și cere sprijinul Parlamentului în acest sens. În adresa oficială, el explică faptul că DNA are nevoie de girofaruri pentru a derula cu viteză acțiunile de flagrant: ”Pentru combaterea infracțiunilor de corupție, în special a celor flagrante, se impune cu necesitate deplasarea urgentă a procurorilor la locul săvîrșirii acestora, precum și eventualele urmăriri rapide ale infractorilor care ar fugi de la locul faptei”.

Secretarul Camerei Deputaților, Victor Ponta, îi dă replica: „Din experiență, îmi amintesc foarte clar că nu utilizarea girofarului ajută la arestarea marilor corupți!”.

În 2010, directorul direcției rutiere din poliție, comisarul șef Lucian Diniță, dezvăluie într-un interviu, că, în România, au ajuns să se lupte mai toate instituțiile statului pentru dreptul de a avea girofaruri și de trage pe dreapta:

”Exista tendinta ca fel de fel de ministere sa promoveze prin ordonante de urgenta fel de fel de acte normative, care sa le dea puteri sporite sau atributii si pe domeniul rutier(…)Acum toti opresc. Pe langa Politia rutiera, o sa-i opreasca si ARR, RAR, ANAF, Garda Financiara, toata lumea opreste acum masini. Nici asta nu e normal: toata lumea sa opreasca pe toata lumea. Pana la urma, o sa se ajunga ca fiecare om sa-l opreasca pe altul. ARR are drept sa opreasca acum, dar rovinieta, daca stam bine sa ne gandim, este a CNADNR. Si CNADNR o sa vrea sa opreasca in trafic. Pe de alta parte, ca sa opresti, iti trebuie si girofar. O sa fim o tara de girofaruri, ARR, RAR, CNADNR si ANAF, si cei de la Administratia Vamilor vor girofar si sirena. Oricum, au voie sa opreasca, dar nu au drept de girofar de culoare albastra sau rosie. Pe de alta parte, nu vor girofar doar ca sa opreasca masini in trafic, vor sa se plimbe si ei fara sa fie deranjati, sa-si duca soacra la doctor, painea acasa. Dar nici unul nu poate sa sustina caracterul de urgenta a actiunii lui. E o perceptie generala gresita: nu tine neaparat de importanta activitatii, cat de cealalta latura: daca aprind lumina albastra, toata lumea se da la o parte, iar daca o aprind pe cea rosie, toti se opresc. Sunt 8 masini, de la 8 institutii, toate cu girofaruri (nu mai discutam de SPP, Guvern etc). Asa, toata lumea poarta girofar in Romania”.

Cîteva luni mai tîrziu, Crin Antonescu, nu mult după ce ajunge președintele PNL, primește, și el, însemnele nobleței politice: un ditamai BMW cu girofar, ca pentru un președinte de partid, deși simplu deputat.
Patriarhul României și alți înalți prelați circulă, și ei, cu BMW ori Mercedes cu girofar, pentru că Dumnezeu îți arată calea, dar nu ți-o și eliberează.
La Sibiu, se aude că un anume primar, pe nume Iohannis, e singurul care are dreptul de a-și parca BMW-ul gigantic în Piața Mare: ”Suntem egali in fata legii, dar nu suntem egali si in fata locurilor de parcare” explică el jurnaliștilor care îl iau la rost, potrivit sibiu.ro.

Adriean Videanu e surprins de gazetari circulînd cu girofar și antemergători prin oraș, fără a deține vreo funcție în stat, dar Poliția Capitalei îl acoperă, cu nerușinare, pretinzînd că respectivii polițiști mergeau pe stradă paralel, fără legătură cu pedelistul.

Au trecut, de atunci, încă cinci ani, și lucrurile se prezintă neschimbate.

Orice demnitar care se respectă musai să tragă jumătate de București pe dreapta cînd merge de la cîrciumă la amantă.
Pentru polițiștii antemergători, mersul pe motocicletă noaptea, pe timp de ploaie e foarte riscant, dar e un risc pe care ministrul de Interne, Gabriel Oprea, și-l asumă, bărbătește.
În numele interesului național.

Singura care nu prea folosește girofarul e chiar Poliția săraca, despre care aflăm, zilele trecute, că a cumpărat vreo 4000 de mașini fără sirene și girofar, așa că nu le poate folosi.

Dacă se dovedește că polițistul Bogdan Gigină a murit deschizînd drum unui demnitar care venea de la restaurant, ministrul Gabriel Oprea devine, automat, autorul moral al unei veritabile crime.
Una care nu i-ar mai permite nici să scoată capul în lume, darmite să mai dețină vreo funcție în stat.
E vizibil cu ochiul liber că se lucrează, de cîteva zile, din greu la mușamalizarea cazului: ministrul tace mîlc, mare parte a presei a făcut ciocul mic, sindicatele Poliției lustruiesc cu limba soclul șefului cel mare, premierul Ponta își joacă la ruletă viitorul politic apărîndu-l, jenant, pe Oprea, iar președintele Klaus Iohannis tace.
Deși, pînă acum ar fi trebuit să aibă deja pe masă raportul oficial cu informațiile despre traseul vicepremierului, din seara tragediei.
Iar, de pe masa președintelui, informația ar fi trebuit să ajungă la marele public.
Cam multe așteptări, însă, de la un șef de stat a cărui nevastă trage pe dreapta un sfert de drum național cînd pleacă, în fiecare week-end, la Sibiu.

Cît despre Gabriel Oprea, rămîne cum au stabilit subalternii lui – probabil în stare de delir bahic – în faimoasa dedicație scrisă recent de chestorul Nelu Pop: ”De mult asteptam un om care sa ne adune intr-o echipa, sa faca armonie, sa tina la oameni, sa-i determine, sa le ajute familiile celor cazuti la datorie.. De mult asteptam… Si Dumnezeu l-a adus la noi, la Interne, pentru a implini si tine toate acestea, pe domnul Gabriel Oprea – ministrul om!”.

Se aude că familia căzutului la datoria față de Oprea, subofițerul Bogdan Gigină, va fi ajutată cu 20.000 de euro plus cheltuieli de înmormîntare.

Dumnezeul polițiștilor, nu-i așa?, are motive să fie mîndru și mulțumit.

A adus la Interne, într-adevăr, pe cine trebuie!…(Bogdan Tiberiu IACOB)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

5 Comentarii

  1. Dar GROAPA, GROAPA a cui este? Chiar nu mai intereseaza pe nimeni cine a pus groapa in drum? A fost o intamplare ca victima a cazut un politist din coloana neoficiala a Ministrului de Interne, la fel de bine putea fi Tariceanu, daca isi conducea unul dintre bolizi, sau Alinutza, daca se plimba cu bicicleta sub clar de luna.

  2. astia sunt ciocoii psd din statul capturat de mafia die/sie

  3. […] sursa: inpolitics.ro […]

  4. Un politist a cazut in groapa lui Dorel.

    Daca nu era Oprea, ci Carmen Iohaniis in masina, mai era subiect in presa „independenta”?

  5. […] „La Revoluție, pare că s-a murit, între altele, și pentru dreptul poporului de a circula cu gi… […]

Scrie un răspuns la Bogdan Tiberiu Iacob | Acei ciocoi minunați și mașinile lor ”zburătoare” | Nasul.tv Renunță

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

STRTIME=1662721998