CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9473 RON DOWN | 1 USD = 4.1999 RON DOWN | 1 GBP = 5.7880 RON DOWN

Ar mai cuteza azi? Patapievici, despre emanciparea neprincipiala a ”negrilor” din SUA

7 comentarii / 3919 vizualizări / 3 februarie 2021

În 1994, eminentul cărturar Horia Roman Patapievici publica în Revista 22 un articol indignat, intitulat ”Comunismul american”, foarte dur la adresa exceselor din societatea americană privind emanciparea populației de culoare, inclusiv prin stigmatizarea publică a termenului de ”negru”. Patapievici mergea pînă la a-i ironiza pe ”isteţii mişcării corectitudinii politice” care nu se mulțumeau nici măcar cu formula afro-american, ci voiau strict african-american.

Nu ne propunem să analizăm articolul lui Patapievici, inclus și în cartea ”Politice” din 2009. Ci doar să punem cîteva întrebări nevinovate: ar mai avea, azi, autorul ”Cerului văzut prin lentilă” curajul de a publica un asemenea articol? L-ar mai accepta Revista 22? Dar editura Humanitas, ar mai tipări ea amintita carte? Facebook și Twitter ce ar avea de spus? Ar scăpa Patapievici nesancționat de CNCD? În fine, mai în glumă, mai în serios, ar mai căpăta el viză de SUA?

Să amintim, în treacăt, că indignatul de odinioară nu a suflat un cuvînt în cazul recentului scandal internațional produs de arbitrul Colțescu și a sa formulare ”negrul ăla”.

”Comunismul american”(fragmente)

Horia-Roman Patapievici

– În anii ’60, reacţia albilor americani faţă de discriminările la care erau supuşi negrii era tradusă prin formula ”black is beatiful”. Deşi se admite şi azi că sensul acestui slogan era în principiu corect, forma lui stârneşte nu mai puţin oroare, datorită cuvântului black, prin care era desemnat cetăţeanul a cărui piele e de culoare neagră. La începutul anilor 80, negrii au reuşit să impună să fie considerat demn şi lipsit de maliţiozitate rasială afro-american. Dar la începutul anilor ’90, isteţii mişcării corectitudinii politice au realizat că ponderea termenilor african şi american din cuvântul compus afro-american nu e egală, adică, pe scurt, e discriminatorie. Şi, potrivit nevrozei paranoice care caracterizează mişcarea corectitudinii politice, fireşte că discriminată era patria negrilor în favoarea numelui ţării detestaţilor albi şi a civilizaţiei lor odioase.

– Astăzi, mi s-a spus, dacă vrei să ai zile într-o universitate americană sau dacă vrei să nu-ţi fie boicotate cursurile de activiştii studenţi care veghează la observarea idiosincraziilor acestei mişcări uimitoare, trebuie să spui african-american atunci când îi desemnezi pe negri.

– ”Ura” mea latentă faţă de alte rase se manifestă fără putinţă de tăgadă în chiar nesimţirea de alb creştin cu care folosesc în continuare termenul de „negru” pentru a desemna pe cel care azi se denumeşte pe sine „african-american”. Când un alb foloseşte cuvântul negru, nu e nici indiferent şi nici distrat: în el trăieşte, camuflat, dar isteric, un principiu rasist înnăscut, pe care omul alb l-a asimilat prin toţi porii săi din ambianţa socială a civilizaţiei pe care el şi-a construit-o de secole cu scopul limpede de a exploata şi subjuga populaţii considerate inferioare şi pentru a le desfiinţa acestora cultura şi civilizaţia.

– În fond, susţin adepţii corectitudinii politice, cultura şi civilizaţia ne-albilor nu doar că nu e inferioară culturii şi civilizaţiei albilor, dar, întocmai cum un african-american e mai frumos, mai suplu, mai plin de vigoare decât un alb de duzină, la fel şi cultura „proaspătă” a ne-albilor e mai valoroasă decât cultura „învechită şi sleită” a albilor.

– După ce mi s-a atras atenţia că folosesc cuvântul negru şi nu african-american, mi s-a spus că principiul însuşi al culturii occidentale e rasist şi încărcat de ură şi că ideologia acestui rasism latent este creştinismul. Aici trebuie spus că starea mea de spirit a trecut de la o stupoare amestecată cu neîncredere la un sentiment net de oroare.

– Noţiunea de „american” e bastardă: există numai negri, irlandezi, letoni, polonezi, asiatici, etc. care întâmplător trăiesc în America de Nord. Şi noţiunea de morală e bastardă, pentru că uniformitatea acestei idei îşi trage obârşia din pretenţia universalităţii creştinismului, care este o religie discriminatorie. Nu există un comportament social universal: există moravurile homosexualilor de ambe sexe, ale feluritelor comunităţi culturale etc.

– Noţiunea de cultură integratoare este, potrivit corectitudinii politice, imperialistă: nu există nici literatură universală, nici valori universale; tot ce are această pretenţie, cu excepţia aspiraţiei eliberării negrilor de sub dominaţia albilor, trebuie sistematic interzis şi discreditat.

– A gândi că albul e rău, iar negrul e bun se cheamă a fi progresist şi nu ceea ce în fond este, adică un rasism pur şi simplu.

– Ca de obicei când e vorba de amestecul acesta hidos dintre minciună şi violenţă, căruia ideologiile totalitare ale secolului nostru i-au dat o interpretare deopotrivă isterică şi criminală, trebuia susţinut sus şi tare că albul e negru.

– Stilul inevitabil al corectitudinii politice este dictatura furios-resentimentară a minorităţii decretate progresiste, prin procedeele, azi legitimate, ale aberaţiei numite discriminare pozitivă. În anumite medii, în Statele Unite, se va vorbi de faptele tale culturale numai dacă ai norocul să fii sau homosexual, sau femeie, sau negru, sau mexican. În general, e decisiv să aparţii vreunei minorităţi cu identitate agresiv afişată şi care să se fi făcut deja auzită printr-o campanie împotriva dictaturii culturii creşinilor albi. Etc. Cu riscul de a părea un „inamic al umanităţii”, trebuie să declar că eu sunt împotrivă.

– Am, adică, în termenii corectitudinii politice, identitatea tipică a detestatei culturi a albului creştin şi de dreapta.

(B.T.I.)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

7 Comentarii

  1. Subumanul asta deformat,rebutul si distrusul Cacapievici e din acelasi aluat cu excrocul navalny din Russia, cel care si-a inscenat otravirea si care in cele din urma si-a primit binemeritata dar prea putina pedeapsa
    Aminoi au pozat in „mari anticomunisti” si aparatori ai civilizatiei albilor,pentru a-i deruta pe adevaratii luptatori antizionisti.
    In cele din urma si-au dat arama pe fara. Sint doar 2 subumani,doua scursuri neomarziste sclavi la zionism

    • Wow, ce informat acest Bulamanga asta …
      Si ce cultivat este, ia uitati-va ce fitos si artistic scrie dansul.
      Bravos, site-ul de cultura, ai 130 lei prima de Paste

      • Eugen Orlando Teodorovici a denunțat public faptul că Academia SRI Mihai Viteazu i-a trimis prin poștă diploma de absolvire a unui program la care nu s-a înscris și nu s-a prezentat niciodată.

        Patapulevici s-a înscris repede și degrabă la un doctorat pe 2000 lei/lună după regimul Băsescu.
        Eh, ce bine i-ar fi prins 130 lei la Crăciun. Mâncatul de căcat în gol nu ține de foame, Patapulevici va confirma în cartea de memorii.

  2. Un idiot cu papion…
    Lasati- l in uitare…..și mai sunt destui useful idiots….cu aere de superman….prietenii știu de ce…

  3. Plesu spunea ca prostie exista in randul tuturor categoriilor socio-profesionale. Eu cred ca este la fel si cu procentul handicapatilor functionali. Exista in randul tuturor……

  4. […] Bogdan Tiberiu Iacob s-a întrebat dacă astăzi, în contextul revoluției „Black Lives Matter” și a hipersensibilității cu […]

  5. […] Citește mai mult pe site-ul inPolitics […]

Scrie un răspuns la Ar mai cuteza azi? Patapievici despre emancipare - Romaniainfo Renunță

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *