CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9485 RON DOWN | 1 USD = 4.3946 RON DOWN | 1 GBP = 5.8231 RON DOWN

”Legende false”. Angela Gheorghiu: Enescu si Porumbescu nu au fost mari artisti. Maria Tanase cinta la mese

68 comentarii / 24013 vizualizări / 5 octombrie 2021

Stupoare: marea cîntăreață româncă de operă, Angela Gheorghiu, probabil cea mai cunoscută artistă româncă la nivel mondial, desființează într-un interviu difuzat de contributors.ro, realizat de Lucian Popescu, cîteva personaje grele ale culturii muzicale românești, afirmînd că sunt supravealuate și reprezintă false legende. La loc de cinste, George Enescu, Ciprian Porumbescu ori Maria Tănase.

”Muzica lui Porumbescu nu e de mare valoare”

”Cine a fost Ciprian Porumbescu? Un compozitor care a scris puține lucruri… Aici este o problemă în România. O problemă cu George Enescu, cu Ciprian Porumbescu… Nimeni nu vrea să afle cine au fost oamenii aceștia. Ciprian Porumbescu a fost un compozitor ce se afla la începutul carierei, a compus o operetă românească. Muzica sa nu este de mare valoare, comparativ cu mulți alți compozitori români. Bietul de el nici n-a avut timp pentru că a murit tânăr din cauza tuberculozei. După aceea am început să auzim despre George Enescu. Mai târziu, la sfârșitul Conservatorului, am aflat și eu, prima oară de la Sergiu Celibidache, că nu numai istoria de la școală, istoria României, politică sau socială, dar și istoria culturală este alcătuită în România din false legende. Din oameni despre care ni se spune că au făcut, că sunt mari, dar ei nu sunt așa de mari. Eu în 30 de ani nu am descoperit nici o sală importanta în care George Enescu să fi cântat. Unde a cântat? Vă imaginați în perioada în care George Enescu a cântat la vioară ce artiști mari erau atunci pe planetă? Vă puteți imagina?” afirma Gheorghiu în interviu.

”Sunt compozitori români care au lucrări mai importante decît George Enescu”

”Ce vreau eu să spun este că în România s-au creat false legende. De exemplu, nu se vorbește de Dinu Lipatti, de Clara Haskil, adică artiști care contează pe plan mondial, care contează cu adevărat. Mai departe, Sergiu Celibidache, Radu Lupu care încă mai trăiește și a făcut o remarcabilă carieră internațională, Haricleea Darclée, la începuturi, pentru că a prins o perioadă în care încă mai trăiau marii compozitori, Virginia Zeani sau Ileana Cotrubaș. Cred că unul dintre cei mai mari artiști români, care au făcut o adevărată carieră, este Radu Lupu. Și Clara Haskil. Dinu Lipatti a trăit mai puțin, n-a avut posibilitatea unei cariere mari. Ideea este că sunt alte nume despre care România nu știe – vorbesc de criticii din România, care serveau partidul, cei care au studiat muzicologia, cei care s-au ocupat de muzică. Ei nu au avut până astăzi curiozitatea și dorința să vadă cine este într-adevăr un adevărat mare compozitor. Pentru că sunt compozitori din România care au lucrări mai importante decât George Enescu.

(…) Să vă dau două exemple. Unul este Nicolae Bretan, care a scris opere absolut superbe. Un alt compozitor care a trăit în România și țin minte că operele lui chiar se cântau la Operă – a scris un Hamlet foarte bun – este Pascal Bentoiu. După aceea, un alt compozitor, Paul Constantinescu. Lucrările lor trebuie studiate și arătate și explicate în primul rând profesioniștilor pentru a explica mai departe publicului adevărații și adevărata față si a istoriei muzicii. M-ați înțeles ce vreau să spun?”

”În America, Enescu cînta la muzeu”

Conștientă de greutatea spuselor sale, artista se justifică:

”Eu vreau să spun lucrul aceasta pentru că nimeni nu are curaj aici, în România, să spună aceste adevăruri esențiale pentru cultura română. În plus, aș mai adăuga, am mai spus în interviurile mele internaționale, nu întotdeauna marii artiști au ales să meargă la Paris. Dacă te-ai dus la Paris nu înseamnă că ești cel mai mare artist. Nu este adevărat. Sunt și artiști care au rămas în România și sunt foarte buni. Dar nu știe nimeni de ei. Și aici trebuie să se facă o distincție foarte serioasă. Ce înseamnă să faci o carieră mondială, ce înseamnă să fii un mare compozitor, ce înseamnă să fii un mare dirijor? Adică, prin munca pe care tu o poți demonstra? Despre Enescu știu doar că în America a cântat o dată la New York, a înlocuit un dirijor, pe Toscanini, la Carnegie Hall. L-a înlocuit, deci nu l-a invitat nimeni initial pe el. Și după aceea a fost a doua oară. Deci de două ori, cu două ori nu faci carieră, da? Trebuie spuse lucrurile așa cum sunt. Când s-a dus a doua oară a cântat într-un muzeu. Nu vreau să vă supărați pe mine, că distrug legende, dar trebuie să îi aducem în lumină pe adevărații mari artiști. Există mari și mici artisti români și în afara României și există mari și mici artisti și în România. Aceste adevăruri trebuiesc studiate și expus doar adevărul dovedit”.

Maria Tănase cînta la New York doar la comunitățile de români

”Nu poți să spui că Maria Tănase a fost și a cântat la New York. Artiștii de muzică populară nu cântă în săli mari. Cântă doar la comunitățile de români. Și cântă în restaurante. Sau în mici săli pe care reușesc ei să le închirieze. Trebuie spuse lucrurile pe nume. M-ați înțeles ce vreau să spun?

Legendele care s-au format în România sunt exagerate, s-au construit false legende comandate. Sunt nume și istorii construite. Nu poți să spui că Maria Tănase cânta la New York, dacă ea a cântat printre mese. Este adevărat. A cântat, într-o expoziție probabil internațională din moment ce i-a invitat și pe români acolo. Oamenii stăteau la mese și ea a cântat printre acei oameni. Dar trebuie înțeleasă nuanța pe care eu vreau să o arăt”.

”La început și eu credeam în aceste legende. Dar apoi am trăit în lumea adevărată, aceea în care este socotit omul de valoare, omul care poate demonstra de-a lungul anilor cu exactitate la ce nivel este. Și cine este. În toată lumea există treaba asta. Minus România. În România am învățat o falsă istorie muzicii, fabricată și comandată. Din păcate” conchide artista.

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

68 Comentarii

  1. Bre, poate are dreptate. Dar indiferent pe unde au cantat, Enescu și M. Tănase au făcut muzica buna, care te incanta chiar dacă n-ai conservatorul. De ei, românașii își vor aminti. Sper ca și de Angela Gheorghiu!

    • @Bakerman da,Angela Gheorghiu are MareDreptate si mai ale trebuie felicitata ca a avut curajul sa spuna adevarul depre Enescu sau Maria Tanase.
      Enescu a fost un MARE MUZICIAN, lucru pe care nu il poate contesta nimeni,este o realitate.Dar in a- l catapulta ca un ” mare compozitor” este o prostie si tampenie mioritica,clasica…
      Enescu a fost un deosebit de talentat Aranjor,de unde si succesul celor doua Rapsodii romane care contin manunchiuri de melodii romanesti folclorice.Enescu le- a adunat si le- a orchestrat intr o maniera superba,dar el Nu a compus melodiile.Asta trebuie sa stie toti dobitocii de inculrti muzicali care nu stiu sa faca deosebirea dintre un compozitor si aranjor.Ce a compus Enescu suntniste infioratoare cacofonii muzicale,de la porcaria de Oedip pina la compozitiile absolut minimale de muzica de camera.
      Enescu a fost si un excelent pedagog,o spune Sir Yehudi Menuhin,dar compozitor ” de renume mondial” nu.L au facut insa de „renume mondial,”pe banii fraierilor de romani cei de la Artexim,shnapanii de la fosta agentie comunista ARIAA,agentie care a furat banii tuturor artistilor romani care au lucrat in strainatate in timpul lui Ceausescu.
      Maria Tanase.Maria Tanase o cantareața de „muzica de revista” cum se spunea in acele vremuri,o cantareata de music hall,la Revista la Alhambrai la Teatrul Ctin Tanase,unde specialitatea ei era MUZICA USOARA si nu muzica populara.Ca putea sa cante super si muzica populara era inca o calitate a ei.La NY este clar ca nu avea cum sa cante muzica de music hal,la Expozia Romaneasca.Deci a cantat impreuna cu Fanica Luca si Dinicu la mese,asa cum canta pe scena crashmelor din Bucuresti.Maria Tanase a fost mai inati de toate actrita de teatru si film, solista de opereta sau de revista. Prima sa melodie, “Vanturile din zare-albastra”, s-a cantat cu succes pe scena Teatrului “Constantin Tanase”.A imprimat si in limba franceza slagare la moda.
      Maria Tanase insa a cantat mult in perioada interbelica si in restaurantele bucurestene Neptun, Wilson, Parcul Aro, Luxandra, Luther, Continental sau Prispa Inalta din Targul Mosilor……
      Nu se publica insa faptul adevarat ca daca marele scriitor Mihail Sadoveanu nu i- ar fi pretuit atat calitatile artistice dar si cea de om,Maria ar fi murit de foame!!!!!Dupa cel de al doilea razboi Maria Tanase a fost interzisa in viata publica de catre Securitate,pe banuiala ca ar fi fost spioana.!Prietenul ei ,cel mai mare scriitor al neamului nostr,Mihail Sadoveanu ,a riscat pentru a o ajuta pe Maria Tanase;Sadoveanu i- a dat un ” sfat” lui Constanta Craciun ministra culturii ( fosta tesatoare la Apaca) ca sa i ridice interdictia si sa i dea si medalii de merit,pina la cea mai mare medalie de Artista Emerita.Astfel Maria Tanase a reintrat in viata publica artistica,reusins sa iasa din mizeria financiara pe care comunistii i au creeat- o………
      Deci Maria Tanase a fost o cantareata si artista iubita de poporul care nerecunoscator si imbecil nu i- a ridicat in Bucurestiul ei o statuie pe masura si intr un loc central.

      • Ce ai tras pe nas moșule? Nu de alta dar tu, Câtu și Chirila trăiți într-o realitate paralela!
        Dacă sunt etnobotanice oprește-te din ele!
        Dacă e iarba, ai de grija sa nu fie stropita cu dtt ! Ca are efecte secundare nașpa!

  2. Un ingâmfată si o mincinoasă. Are un caracter urât. E o tată.Tot o prostuta din Adjud a rămas.

  3. Altă trădătoare a poporului !!!

    Poate Maria Tănase cânta la mese, dar acela era nivelul spectacolelor pe atunci! Cânta pentru popor!
    De ce nu s-a găsit vreun boier să o ia sub protecția lui?
    Pentru că burghezia are oroare de popor, ca și azi.
    Cârciumarii au construit Bucureștiul..

  4. Dar cine pretinde ca aceasta tzoapa e o mare cintareata? O cretina, in plus. Mahalagioica ajunsa sus si cu curul… Tocmai se monteaza la Paris Oedip a lui George Enescu. O scirba…

  5. Prosta si inculta de provincie tocmai s-a arubcat in cap. Sa vedeti ce urmeaza pentru borfeta nesimtita !

  6. In aceste zile la Opera din Paris se canta opera Oedip a lui George Enescu, intr-o montare exceptionala in regia lui Wajdi Mouawad, un spectacol laudat in toata presa internationala. Aici cronica din The New York Times.

    Iata imagini dintr-una dintre reprezentatii ale spectacolului care este rezultatul efortului organizatorilor Festivalului Enescu de a promova international muzica compozitorului roman

    Cu un libret de Edmond Fleg pe care insusi Enescu l-a descoperit si sub bagheta dirijorala a lui Ingo Metzmacher, regizorul Wajdi Mouawad isi face debutul la Opera din Paris cu lucrarea enesciana Oedipe, transformand personajul lui Enescu intr-o poveste despre OEdipus – omul care nu isi cunoaste propria identitate – intr-un continuum de imagini organice, vegetale, eterice si acvatice.

  7. Slobozul înghițit nu te face mai deșteaptă, fă!

    • Si Cezar Ouatu e mai tare decât Pavaroti, nu?

  8. Cu toată dragostea soprana Angela Ghiorghiu, este intr-o mare EROARE .

    • O corectare Gheorghiu

      • Adica Borfeta…

  9. Ar merita sa-i facem macar lista scurta cu cei care s-a tavalit asta din Adjud pentru succes, pentru „glorie”. Destui se cunosc deja…

    • PLacido Domingo?

  10. Vulgara si comerciala asta mediocra e si paranoica! Dar de data asta a dat-o rau de tot in bara. Si toate rahaturile astea de „reflectii” apar intr-o carte! Dar ce a pazit tembelul de edtitor? Pandemie, fratilor…

  11. Legende false? Da, Angela Gheorghiu e o legenda falsa! Si cam de multisor poveste…

  12. Paranoica : Singură am studiat, de la 18 ani, toate rolurile vieții mele, tot ce-am făcut. Toate deciziile pe care le-am luat în cariera mea – o carieră pe care eu am visat întotdeauna s-o fac – toate au fost luate doar de mine. N-am întrebat niciodată pe nimeni nimic, nici ce să fac, nici ce să nu fac, sau ce părere au. Nu. Niciodată. Am făcut totul de capul meu, cum se spune. De fapt, nu cu capul, ci cu instinctul. Iar instinctul meu are o forță inimaginabilă. Nu numai pentru mine, și pentru alții. În artă eu simt cum stau lucrurile, intuiesc calitatea oamenilor. Mi s-a dovedit, în cei 30 de ani de carieră, că întotdeauna am avut dreptate. Când sunt, de exemplu, competiții artistice de orice fel, eu întotdeauna voi ști cine este number one. Mai am eu o vorbă: mă pot înșela la mediocri, dar la cei mai buni, niciodată.

  13. Asta a luat prea in serios ideea de DIVA careia i se permite orice.. . Dar nu e decit o proasta patologica, face o muzica excesiv comerciala, buna pentru epoca de rahat in care traim. Acum ca e babeta a luat-o complet razna. Teoriile ei ii dovedesc incultura si obraznicia tipice impostorului. Adevarul te prinde din urma la batrinete. E si manevrata de Cominternisti. Ca pe orice proasta supergonflata. Sfirsit de cariera pe masura IMPOSTURII…

  14. Dar cine esti tu Angela Gheorghiu sa faci asemenea afirmatii ? O pitipoanca care serveste ca escorta de lux si isi spune mare artista . Hai siktir

  15. Acum ce legături aveți cu instituții românești de cultură? Cum vedeți această colaborare?

    Unde? Ce? Cine? Păi, eu nu-i văd, eu n-am cum să văd vreo colaborare, pentru că n-am nicio legătură.

    Această carte iese la Editura Curtea Veche, e o editură privată. Nu m-am legat de nici o instituție muzicală, cu toate că eu sunt muzician, pentru că nicio instituție muzicală din România nu mi-a făcut vreodată, până în ziua în care vorbim astăzi, vreo propunere serioasă. Nu am semnat niciodată vreun contract oficial cu vreo instituție muzicală sau artistică din România, până în septembrie 2021.

  16. Duduia a ajuns la menopauza. Nu o mai baga nimeni în seama. Nici măcar Cezar Ouatu. Așa că face zgomot. Cotcodaceste,. Se crede importanta. În toate teatrele de opera din lume are reputație de scandaligioauca

  17. Spune corect ceea ce spune! Nu văd nimic jignitor. Nu înțeleg care e marea ofuscare a proștilor de pe aici, cam ustură adevărul? Văd că tot prostul se crede capabil să judece lucruri despre care nici măcar nu a auzit vreodată.

    • Ce faci Cezare? Ii iei apărarea vedetei?

    • Pupincuristul de serviciu?

  18. Proasta de la Adjud ;Toate lucrările de început ale lui Enescu sunt de fapt muzică populară românească orchestrată. Vladimir Cosma a facut la fel pentru muzica filmelor, în Franta. „

    • Daaaaaaa ai pus punctul pe I: Enescu a fost un mare aranjor; deosebit de mare! Dar- cele doua Rapsodii romane 1 si 2 care l au facut celebru in lume nu sunt compozitiiile lui; ci melodii populare romanesti orchestrate fantastic,,,, Restul compozitiilor luk Enescu sunt niste imense cacofonii muzicale! Asta o spune un expert muzical,

  19. Tzoapa Satului : ” Pentru că sunt compozitori din România care au lucrări mai importante decât George Enescu.
    (…) Să vă dau două exemple. Unul este Nicolae Bretan, care a scris opere absolut superbe. Un alt compozitor care a trăit în România și țin minte că operele lui chiar se cântau la Operă – a scris un Hamlet foarte bun – este Pascal Bentoiu. După aceea, un alt compozitor, Paul Constantinescu.”

  20. Build back better! Clar! A luat virusul… o fi vaccinata? Dar pe ea insăși, in ce categorie se incadreaza? Ea nu canta prin piete publice? Nici Ion Creanga nu e un scriitor mare, ca nu se citea pe la Cambridge… nu? Criteriile ei nu conteaza, muzica celor pe care incearca sa ii anuleze, ne bucura auzul, ne creeaza emotii, poate chiar mai mult decat a unor opere straine in care cantă ea. E vorba de cultura nationala. Daca Enescu era atat de mic, cum a devenit cunoscut la nivel universal?

  21. Cine plm mai este si toapa asta? o fi de la Clejani?

  22. Otreapa asta de la Clejani…. sau de la Ouatu??

    • O cursă moldoveancă și împuțită!

  23. „contributors” e pentru bolshevici,gheorghiu e pentru blm,
    inna e mare artista.

  24. Click.ro scrie că Angela Gheorgiu și Cezar Ouatu s-au despărțit, după mai bine de un an de relație. Contratenorul, care a locuit o bună perioadă în casa sopranei din Bucureşti, s-a mutat înapoi în locuinţa sa din Ploieşti.

    [caption id="attachment_335662" align="alignleft" width="310"] foto: Click.ro[/caption]
    Angela Gheorghiu (47 ani) a pus punct relaţiei pe care a avut-o cu contratenorul Cezar Ouatu (33 ani), reprezentantul României la concursul Eurovision din acest an.

    Nu este prima ceartă între cei doi. Contratenorul şi-a luat lucrurile din casa celebrei soprane, pe care le-a dus înapoi la el, la Ploieşti. Aceeași sursă scrie că apropiaţii celor doi susţin că soprana l-ar fi bănuit că stătea cu ea din interes. Problemele dintre ei au survenit în urmă cu câteva săptămâni, înainte de plecarea lor în Rusia, pentru un concert la Moscova, care ulterior a fost anulat.

  25. Serban Nichifor 05/10/2021 At 15:27
    Incalificabil ! Atacul împotriva lui George Enescu – simbolul Muzicii Romanesti – este un atac împotriva Culturii Romanesti ! Rușine Angela Gheorghiu ! – Contributors

  26. Pentru Tzoapa Angela, babeta in deriva : „În ce privește comentariile cintaretei despre George Enescu, nu am multe de spus. Detalii istorice prost citite sunt amalgamate cu interpretări tendențioase. Discografia maestrului, ca interpret, nu înseamnă numai vioara, acoperă orchestre din Paris, Londra, nu numai concerte în New York ci și cu orchestra NBC a lui Toscanini, o Missa în Și Minor de Bach înregistrată și publicată mai apoi de BBC Legends, concerte cu Menuhin, Oistrah, cu Filarmonica din Moscova și multe multe altele. Să nu mai vorbim de concertele, MII de concerte, NEinregistrate. Nu era tipic pentru concerte să fie toate înregistrate, în anii ’20-’30 și chiar mai tîrziu.

    DAR, și mai important, magistral și unanim recunoscut ca dirijor precum a fost Enescu, nu podiumul de reprodus muzica altora a fost prima sa vocație, ci compoziția, o vocație cu mult mai importantă și mai substanțială decît interpretarea. A trata operele timpurii ale Maestrului drept „muzică populară orchestrată” reprezintă – îmi pare rău, dar nu este o alta manieră de a spune asta – o ignoranță. Lucrările timpurii direct sau indirect inspirate de folclor (Poema Română, Rapsodiile) sunt foarte departe de a fi simple „orchestrări”. Sunt reprezentări mult schimbate, cu zeci de mii de detalii de armonizare, voci secundare, ornamente, colaje, suprapuneri, dezvoltări. Transcend folclorul, glorificîndu-l. În aceiași ani, Enescu compunea Octetul (Octuorul), Dixtuorul, Simfonia Concertantă pentru violoncel și orchestră etc., lucrări nefolclorice de imensă sofisticare și aratind o maturitate compozițională la nivelul sau deasupra lui Maurice Ravel (pre care îl iubesc foarte mult).” Expatriat pe Contributors

  27. Puteti sa spuneti ce vreti Angela Gheorghiu este una din cele mai bune voci in lume .

    • Asa este! Dar vocea nu are nici o legătură cu caracterul! Ești de acord?

  28. Ce nu stie Proasta Satului, Angela Gheorghiu ot Adjud, e ca Yehudi era chiar fiul natural al lui George Enescu…

  29. Propun Senatelor universitare din România, care i-au acordat titlul de DHC, sa retragă aceasta onoare celei care a sfidat prin insulte și oribile aprecieri simbolurile muzicale românești, generații întregi de mari interpreti, dirijori și compozitori. Ofensa se adresează sufletului de roman și culturii sale naționale.

    • Aveti toata dreptatea

  30. M-a pus pe gânduri….știam că Enescu nu e cântat pe nicăieri. Acum vre-o 15-20 de ani am auzit „Rapsodia l-a” dirijată minunat de Simon Seattle la un spectacol din parcul Parter unde intrarea era lineră(!!!???) iar aplauzele au fost ca o explozie atomică…dar mai știu că Oedip nu s-a cântat nicăieri decât recent pe scena unei universități din SUA, adică și atât….Știam de mult, din anii ’80 că la festivalul „Ciprian Porumbescu” nu au practic ce cântă pt că acesta practic nu avea operă….Nu e deajuns să ne considerăm noi geniali și buricul pământului, trebuie să fim apreciați pe marea piață a valorilor așa că Angela Gheorghiu spune un adevăr ce vine dintr-o observație a realității fabrică. Măi are rost să vă amintesc că sunt f mulți politicieni și oameni de cultură care afirmă că suntem un popor genial ? Cu ce suntem geniali?…priviți acest popor și judecați cu bun simț și bună credință și spuneți cum îl vedeți, dacă și de ce e genial. Tot respectul pt Angela Gheorghiu….

    • Cazane, stai jos ca esti prost. Oedipe s-a cantat pe multe scene ale lumii, mai informeaza-te. Maestra Angela Gheorghiu arunca cu cacat in Enescu ca asa ii sta bine unui artist (in opinia ei), aruncand cu cacat in altii automat ea devine mai puternica.
      Ea nu stie pe unde a cantat Enescu pentru ca e proasta. Poate sa verifice usor pe unde a cantat, dirijat, predat Enescu si ce a compus el la viata lui. Ea spune ca prin teatrele pe unde a cantat ea, nu a auzit sa fi cantat Enescu. Pai fai proasto, Enescu a fost solist de opera? Compari mere cu pere?

    • Pupincuristule kominternist!

  31. Erată: „faptică” și nu „fabrică
    „Liberă” și nu „lineară”

  32. Enescu a fost iubit pe continentul american dincolo de Philadelphia și New York, atât ca violonist, dirijor cât și ca și compozitor.
    https://georgemotoc.com/2019/09/15/george-enescu-and-toronto/

  33. Cu asa si somitate se duce cultura naibii!!! Stimabila, cucoană, dumneata esti un guinoi al societătii romanesti, daca poti face așa afirmatii!!!

  34. Noul Patapievici ?
    Iata o serie de citate din volumul “Politice” de H.R. Patapievici, ediţia 1996: – “Radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei: o umbră fără schelet, o inimă ca un cur, fără şira spinării.” (pag.63) – “Un popor cu substanţă tîrîtă. Oriunde te uiţi, vezi feţe patibulare, ochi mohorîţi, maxilare încrîncenate, feţe urîte, guri vulgare, trăsături rudimentare.” (pag.34) – “Românii nu pot alcătui un popor pentru că valorează cât o turmă: după grămadă, la semnul fierului roşu.” (pag. 64) – “Româna este o limbă în care trebuie să încetăm să mai vorbim sau… să o folosim numai pentru înjurături…” (pag.64) – “In toată istoria, mereu peste noi a urinat cine a vrut. Cînd i-au lăsat romanii pe daci în forma hibridă strămoşească, ne-au luat în urină slavii: se cheamă că ne-am plămădit din această clisă, daco-romano-slavă, mă rog. Apoi ne-au luat la urinat la gard turcii: era să ne înecăm, aşa temeinic au făcut-o. Demnitatea noastră consta în a ridica mereu gura zvîntată iar ei reîncepeau: ne zvîntam gura la Călugăreni, ne-o umpleau iar la Războieni, şi aşa mai departe, la nesfîrşit

  35. „Corigență la patriotism”
    Cozmin Gușă este de părere că Angela Gheorghiu este “corigentă la capitolele cultură și patriotism. A înșirat că Porumbescu nu e de mare valoare, că a scris puține lucruri, că a compus și o operetă, dar că nu contează. De asemenea, îl desființează pe marele George Enescu, amestecând niște nume cam de sorginte stalinistă. Nicolae Brentan, Pascal Bentoiu, Paul Constantinescu… în opinia ei l-ar depăși pe George Enescu, care nu a făcut mare lucru, a cântat pe la un muzeu prin Statele Unite”.

    „Iar Maria Tănase cânta pe la mese, chiar dacă și ea a fost invitată în SUA. George Enescu a avut un mare succes la Paris cu opera Oedip, unde deosebit de complexă și apreciată. Tocmai ce s-a încheiat festivalul, care, poate, e cel mai important de gen din lume” – a adăugat analistul politic.

    Denigrarea valorilor naționale
    ”La început și eu credeam în aceste legende. Dar apoi am trăit în lumea adevărată, aceea în care este socotit omul de valoare, omul care poate demonstra de-a lungul anilor cu exactitate la ce nivel este. Și cine este. În toată lumea există treaba asta. Minus România. În România am învățat o falsă istorie muzicii, fabricată și comandată. Din păcate” – declară Angela Gheorghiu pentru pentru contributors.ro

  36. Nu era nici ea cunoscuta daca nu s-ar fi maritat cu Roberto Alagna.Faptul ca ea cinta pe ici colo nu o face mai valoroasa decit una care cinta pe la mese pt oameni simpli. O nesimtita,parvenita si increzuta care isi face natia de ris.Oare daca tot e divortata,de ce nu isi foloseste numele de fata ci al primului sot? Ii e rusine de numel ei,Burlacu? Ce caracter infect.

    • Adica nu a fost amanta lui Placido Domingo? Nu el a plasat-o peste tot? Nu mai este ? Saraca!

  37. Asta e epoca. O curvistina din Abrud devine mare vedeta mondiala. Placido Domingo in culmea gloriei o ajuta pe Distinsa. Contra servicii subintelese. Londra, New York etc. O interpreta, totusi. Ce treaba are Distinsa cu marele compozitor George Enescu ? Nu are cumva Distinsa pretentii cam mari? E sanatoasa la cap?

  38. Despre Angela Gheorghiu, un comentariu pe Contributors: În vremea Mariei Callas, a Renatei Tebaldi, ar fi fost folosită de regizori în roluri secundare, de subretă în operetele lui Kalman. (Nimic insultător în asta, nu e ușor să cînti bine nici repertoriul de opereta. Din păcate, penuria de voci remarcabile care a început în anii ’80 a promovat voci mai subțiri în preluarea unui repertoriu de mare dificultate, care cere tehnică mare și „proiecție” sonoră impecabilă.)

    Cuvintul care se impune în aprecierea mea este „mic”. Un repertoriu mic în comparație cu starurile veritabile ale trecutului operatic glorios. Cîteva, puține opere, care se repetă din nou și din nou. O voce mică. Înregistrează bine, pentru că soprana, cel puțin în vremurile bune (anii ’90), controla bine talentul real care i-a fost dat. Pe viu abia se putea auzi, fiind acoperită deseori de orchestră, chiar în pasaje relativ transparente. În discul EMI cu Recviemul de Verdi se poate decela cu ușurință că în condiții de concert nu ai fi putut auzi vocea. Din fericire, „butoanele” moderne, de care nu beneficiau cîntaretii extraordinari din perioada gramofonului, ca și tehnicile de editare, pot săvîrși minuni de „iluzionism”. EXPATRIAT

  39. Este o mica paranoica in devenire, aceasta asa zisa cantareata, acum inteleg de ce Mister Oatu a parasit-o pe aceasta gaina jumulita! Face niste trimiteri si comparatii total lipsite de noima, si apeleaza abia acum cand S.C. nu mai este printre noi, la asa zisele sale declaratii, desi, in timpul vietii sale marele dirijor nu a facut public astfel de declaratii, ba mai mult, din cate ne amintim a participat si la cateva editii ale festivalului George Enescu. Din punct de vedere anatomic, „Jumulita” din Adjud poate avea o scuza… vremea MENOPAUZEI, instalata prea devreme, poate crea in femei, prin dereglarile hormonale care se produc si un ciudat BIPOLARISM de personalitate, care sa o faca sa se creada, in functie de orele astrale, stiu eu… poate chiar… o mica Miss Univers!…Nota: insa nu i se poate trece cu vedere AROGANTA crasa, vis a vis de niste nume reale si consacrate ale istoriei noastre muzicale…. In popor sindromul de care da dovada JUMULITA ,din Adjud mai este cunoscut si ca NFT, adica…. Nefericita lui Titi!

  40. In afară de Clara Haskil, am auzit și citit despre toate celelalte nume amintite de dna A.G. In liceu, în facultate și apoi din lectura generală, ca simplu cetățean cu drag de cultură. Nu pot face ierarhii printre oamenii amintiți de A.G., dar nici nu pot fi de acord cu abordarea ei necivilizată! Putea să aibă măcar decența să nu denigreze, nu să laude! Asta demonstrează totala ei lipsă de caracter. Păcat.

  41. Din comentariile citite am văzut.f.clar,care este nivelul de educație al românului „supraevaluat”.Din păcate nu putem ieși din mocirla în care am întrat.Sa faci asemenea comentarii ,pro sau contra ,tu….un ilustru necunoscut înseamnă….idioțenie.Să nu știi că, în lumea asta fiecare are dreptul sa-si dea cu părerea în mod civilizat,este mai mult decât o idioțenie.Oameni buni,tratati-va ,…aceasta boala este f.periculoasa.

    • Adica saraca cu duhul Angela Gheorghiu sa se trateze? Da

      • Vad ca nimeni nu face legatura intre faptul ca aceste declaratii vin cand se publica o carte de Angela Gheorghiu, care foloseste o metoda des folosita in America mai ales, de a veni cu declaratii socante ca sa fii in centrul atentiei si sa vinzi mai multe carti. Fiind la final de cariera, anuland un spectacol la Moscova nu o ajuta in pretentiile cu care s-a obisnuit probabil si atunci a apelat la carte si metodele controversate de a si-o promova. Dupa parerea mea isi asuma riscul de a fi dezavuata de o parte a publicului in speranta ca va acapara o alta parte a publicului, avida de cancan.

        • Putea sa-i injure pe Joianis si clica lui.

  42. Fa proasta dracului, in comparatie cu geniile muzicii Enescu, Porumbescu, Tanase tu esti o jartea imputita de la o tirfa jegoasa. Maria Tanase cinta in localuri celebre pe cind tu ai cintat in paturile bosorogilor care te-au promovat !

  43. Daca nu o ridica Roberto Alagnia, era o insignifianta! Pacat!…Nu ma asteptam din partea ei la asa ceva…!
    Spre exemplu intre ea si doamna Leontina Vaduva este o foarte mare diferenta si asta se vede si dupa modul de a se comporta….nu mai vorbesc de muzica….

  44. Tantica asta, Angela Burlacu de fapt, este o mare nenorocita si o mare djakardette. Si-a facut cariera cu „fofo” si cu „sezutul” si nu a avut reunostinta pentru cei care au ajutat-o… Cu alte cuvinte nu are mama, nu are tata. Ea trebuie sa inteleaga ca e doar o dizeoza adica da pe trompa ce au compus altii si ea nu are legatura cu critica muzicala sau altceva de acest gen… Pe langa faptul ca acum se tavaleste cu unul care s-a dat italian la un concurs de talente…

  45. Angela Gheorghiu a luat-o pe arătură! A intrat pe un teren minat. Ca și patapevici, neavând treabă, s-a apucat să rescrie istoria . Ea este o valoare, dar dacă își dă poalele peste cap , ceea ce a și făcut, riscă să intre în derizoriu, că și pe ea dacă o ia cineva la bani mărunți, intră în depresie!

  46. Cum vorbeste mica scorpie de profesoara ei? Iata:Arta Florescu, profesoara dvs, era omagiată la Cotroceni, pentru întreaga carieră. Prin 1996, cred…

    Ce fel de carieră? O carieră extrem de modestă, doar în țările comuniste. Era o făcătură. Era jenantă. Dar, acum nu știu cum s-au legat treburile, există totuși două-trei soprane care i-au rezistat și care au făcut ceva carieră internațională și au rămas în relații, și tot timpul, doamnă-n sus, doamnă-n jos. Mi-aduc aminte când m-am dus odată la conservator, iar ea era acolo, am intrat la secretariat, secretariatul rectorului, și am întrebat: aș putea să vorbesc cu domnul rector? Imediat ea a sărit: cu tovarășul rector! Iar ea pretindea să îi spuneam doamnă. Ceva de o ipocrizie fără seamăn.

  47. Femeia asta are un comportament de mahala. Intrata intr-un con de umbra, incearca o formula care o reprezinta – de piranda cu fustele-n cap. O mahalagioaica!

  48. Să-ți fie rușine, Angela Gheorghiu! Ce-ai scris tu despre români deosebiți și nemuritori care, din păcate, nu se mai pot apăra, poate fi considerat atentat la fibra poporului român. Tu nu vei avea niciodată o ”statuie” similară cu a acelora ponegriți de tine! Pentru că nu meriți! Te-ai cam urcat în copac!

  49. Femeia are nevoie de bani. Cu ce ar mai putea tine alături de ea un gigolo precum Mihai Ciortea?

  50. Soprana A.G.(47 ani) ‘l-ar fi bănuit pe C.O. (33 ani) că stătea cu ea din interes’.
    Dar interesul ei care era?
    Ce caracter hidos!

Scrie un răspuns la Nea Gheorghe De La Tara Renunță

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *