CURS VALUTAR

Tariceanu – pozitie surpriza in batalia UBER-Taxi

18 comentarii / 2449 vizualizări / 1 aprilie 2019

Președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu postează un mesaj extrem de interesant pe Facebook în ceea ce s-ar putea numi una dintre războaiele momentului: cel dintre UBER și taximetriști tradiționali. Liderul ALDE se declară, astfel, solidar cu modul în care taximetriștii își apără profesia, dar avertizează că viitorul apropiat aparține taximetriei digitale.

”Mărturisesc cu onestitate că una dintre profesiile care m-au intimidat dintotdeauna este cea de șofer de taxi. Mereu în goană de la un client la altul, într-un trafic infernal, pe drumuri de coșmar, obligat să calci des regulile de circulație pentru că ai un client grăbit și nervos, dar și cu gândul că dacă rămâi fără permis, rămâi fără pâine o lună sau trei. Trăind zilnic cu spaima că nu vei face plafonul ca să dai obolul firmei și să-ți rămână și ție ceva să duci acasă… Hotărât lucru, e pâine amară de mâncat în taximetrie. Tocmai de aceea, sunt alături sufletește de șoferii de taxi și le înțeleg nemulțumirea față de rivalii de la UBER; e firesc ca oamenii să își apere ”felia”.

Și totuși…

Mi-e teamă că problema e mai complicată decât pare, pentru că progresul e nemilos, adesea. În secolul 18, un englez a inventat războiul de țesut cu aburi, iar în următorii 10 ani industria de profil a crescut de peste 10 ori. Numai că țesătorii tradiționali nu au fost prea încântați de concurența mecanizată, iar lupta lor a inclus devastarea halelor industriale și distrugerea mașinilor, în semn de protest. Până într-acolo încât, în scurt timp, britanicii au dat o lege care pedepsea cu moartea pe oricine distrugea vreo mașină industrială. Țesătorii au trebuit să înțeleagă și să se adapteze vremurilor.

La fel cum s-a întâmplat și cu tipografii de la noi după revoluția din decembrie, când presa a introdus sistemele computerizate și o întreagă categorie profesională s-a văzut fără obiectul muncii în scurtă vreme.

Din competiția UBER-Taxi trebuie să cîștige în primul rînd cetățeanul

La această oră, taximetria reprezintă o afacere de 108 miliarde de dolari la nivel mondial, partea taximetriei digitale, cum i se mai spune, UBER, Didi, Lyft șamd, fiind de 36 de miliarde de dolari.

Numai că un studiu al companiei Goldman Sachs relevă că în următorii 11 ani, industria taximetriei va atinge 285 de miliarde de dolari, iar felia taximetriei digitale va ajunge majoritară. UBER, mai mult decât o concurență, reprezintă o provocare pentru taximetria tradițională și un îndemn la adaptare la noile vremuri.

Așa că, haideți să găsim o formulă în care cele două să fie complementare într-o competiție corectă din care să câștige în primul rând cetățeanul. De la UBER așteptăm garanții că au șoferi atestați și că viața noastră este în siguranță în mâinile lor. De la taximetria clasică așteptăm să aibă același fel de răspuns rapid la observațiile noastre privitoare la șoferi, mașina, cursa, iar cei care nu rezistă la o relație bună cu clientul să fie obligați rapid să respecte regulile pe care singuri vi le-ați fixat. Nu uitați că pe clientul vostru, fie al taximetriei clasice, fie al UBER, îl interesează mai puțin ce scrie pe plăcuța de pe mașină, ci îl interesează siguranță, confort și respect” scrie șeful ALDE. (B.I.)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

18 Comentarii

  1. pentru ca electoratul lui tariceanu (aristocratia bugetara parazitara) merge cu uber, nu cu masini scumpe precu banditii din psd.

    • @ Vox. Spui numai tampenii.

      • Nicușor Dan s-a trezit cu suta de mii de euro în cont. N-avea de unde să știe de unde a apărut și nici unde s-a dus. Securitatea nu le explică slugoilor unde vin și pe ce se duc banii din conturile lor.
        Atât sunt de prost.

        • bai, nu esti prost, esti defazat cu capu…

  2. Această postare a d-lui Tăriceanu mă face să-l apreciez și mai mult. Aproape că nu-ți vine să crezi că un politician de vârf se gândește și vorbește, la justa valoare, despre meseria (cândva trecută în Nomenclatorul Muncii) de taximetrist. Comparațiile domniei sale sunt mai mult decât logice. Dar!
    • Uber a intrat în România cu bocancii, la propriu, și operează un soi de taximetrie mascată, de 5 ani, fără nici un fel de bază legală -licența, spre exemplu.
    Astfel:
    ° în celelalte țări, Uber fiind licențiat (obligatoriu!!!), plătește taxele respective. În Londra, doar 2 mil. £, anual.
    ° În România, nimic!
    ° Pentru o mai bună înțelegere a situației, avem declarația reprezentanței Uber România:
    – înainte de adoptarea OUG, în care, enunțul este:
    „Apreciem deschiderea Guvernului la dialog şi îi asigurăm de cooperarea noastră deplină pentru modernizarea legislaţiei de transport, în linie cu recomandările Comisiei Europene, conform căreia aceste servicii noi trebuie reglementate…” (o recunoaștere tacită că sunt pe lângă legile românești?!?);
    – și cea de după adoptarea OUG, în care enunțul este:
    „…Ordonanța de azi nu schimbă cu nimic lucrurile pentru Uber în România – vom continua să operăm ca până acum. Mai mult, Guvernul și-a exprimat clar intenția de a reglementa sectorul de ridesharing printr-o ordonanță separată, în săptămânile următoare.”
    Aceeași părere mi-o exprim. Recunoașterea tacită de operare ilegală! Ba, parcă ar fi și un soi de șantaj.
    Ceea ce nu înțeleg eu este prezentarea în media românească despre, doar, protestul taximetriștilor din România, dar nu se face deloc referire și la protestele omologilor noștri din Occident.
    Despre alte avantaje și/sau dezavantaje în această dispută, în comentariile ulterioare, dacă este nevoie. Pot răspunde oricăror provocări.

  3. Tariful practicat de Uber este aproape dublu față de tariful taxiurilor galbene. De ce preferă românii să folosească această companie?

    • Doar la anumite ore din zi, se creează „tariful dinamic”.
      Oficial, tariful este de 1.30 lei/km. Ăsta ar fi PRIMUL MOTIV.
      Al doilea motiv este plata cu cardul.
      Acum! Pentru corectitudine, trebuie să fiu de acord cu critica adusă taximetriei clasice, cea referitoare la lipsa POS-lui și a posibilității clientului de a plătii cu cardul.

  4. Sa lamurim ceva! Bucurestenii prefera uber sj compania! De ce? Pt ca daca te uiti la majoritatea soferilor de taximetre sunt o specie aparte care ar tb castrati sa nu se reproduca! (e o gluma pt incremenitii nostrii, dar are un sâmbure de adevar)!
    Si, bat tobele…. Bucureșteni e snobi!

    • Dacă ai mers numai cu taxiurile din IF, care la rândul lor au tariful cel mai mic practicat este normal să ai o asemenea percepție.
      Iar „noștri” se scrie cu un singur (i). Întotdeauna!

  5. Mergeti bah voi cu jegosii aia cu taxiuri galbene, nu mai despicati firul in patru. Loganuri vechi, cu lovituri nereparate, vopsite in galben mustar nemaintalnit nicaieri in Europa, adesea cu barele de plastic ieftin, negru (nevopsit), masini conduse de insi tuciurii, specializati in smenul cu maimutza sau care, pur si simplu iti refuza deplasarea fie pentru ca e prea scurta, fie pentru ca nu le place zona.
    Nu mai pui ca sunt garati unul dupa altul, fie pe bretelele intersectiilor, fie pe treceri de pietoni, ca le este lene sa semnalizeze opririle sau plecarile de pe loc.
    Daca voi imi spuneti o singura tara din UE cu in sistem de taximetrie atat de necorespunzator si comunistoid, eu ma angajez sa nu mai scriu nimic de rau de Parhanghel, timp de 15-20 ani (cat va disparea pesedeaua de la putere din 2020 incolo).

    Cat despre pozitia lui Tariceanu, e una tipica, de jigodie, cu turul ala mare al lui in doua luntrii, si cu Uber, ca deh, stie ce reprezinta, dar si cu tiganii lui Pandele, ca iar deh, stie si cine ii mai voteaza pe viitori exclusii din ALDE European. El cica asta inseamna sa faci politica la nivel inalt, sa fii zmecher

    • Ce poți tu, un securist prost, să scrii rău despre mine?
      Kovesi era de neatins și a fost revocată. Kovesi este prima pe lista de concurs a Securității europene și e cu un picior în pârnaie; toate strategiile Securității sunt concepute de olimpicii fără caracter ai mafiei securiste și puse în practică de către retardatul statului, Klaus Werner Iohannis, escroc demonstrat, membru al mafiei imobiliare din Sibiu: USRI, partid conceput de SRI, de stânga-centru-dreapta, și-a demonstrat prin membrii săi viziunile bolșevice, PLUȘ nu-i decât o acronim de 4 litere, iar de PDL știe toată lumea.
      Ce poți tu, un securist prost, să scrii rău despre mine?

      • Prostovane, vezi ca aici oamenii discuta despre taximetrie, nu despre Lulutza, SRI sau Ciolos. Nu realizezi ca esti in plus, tu avandu-te, de fapt, cu minus?

        • Deci, securist prost, de ce ai făcut referire la mine în contextul ăsta?
          Răspunsul e în buclă, ești prost și n-ai cum să-ți dai seama, de asta ai fost recrutat de Securitate.

    • Companiile de taxi „Cobălcescu”, „Cristaxi”, „Meridian” și „Taxi Nord” au mașini noi! Parcul auto este bine întreținut pentru că, aceste companii au și atelier de reparații -conform legii.
      Taxiurile la care faci referire sunt ale multora dintre cei independenți care, la modul cel mai firesc posibil, nu au aceeași putere de cumpărare, dacă pot folosi această sintagmă. Oricum acele taxiuri vor dispărea pe cale naturală pentru simplul fapt că, după al 10-lea an de exploatare nu mai primește avizul de funcționare -Agreerea- de la RAR. Șoferii acelor taxiuri știu acest lucru.
      Cât despre loviturile nereparate explicația-i simplă. Durează ceva zile până câd Asiguratorul virează banii în contul celui care este îndreptățit. Fără acest virament nu se apucă nimeni de reparat. Termenul ar cam fi 30 zile.
      Cei cățiva inși la care faci referire, ok!, dar nu reprezintă majoritatea.

  6. @driver cab! PRUTEANU reloaded? 1 nu merg cu taxiul decat prin Bucuresti, asta atunci cand gasesc un tip cinstit care nu îmi baga pe gât un tarif prestabilit!
    2! Am mai folosit taxiuri si prin lumea larga( adica in afara Ilfovului) si toti taximetristii auzisera de săpun! O chestie miCĂ CARE pute! Frumos!
    Prefer să pierd un i atunci când stau blocat la Muncii din cauza unui coleg de-al tău, decât să apăr o cauză pierdută din start!

    • Păi, la asta m-am referit. În București cu taxi-uri de IF.

  7. @driver cab! Care Pepsi? Nea Nicu? Frăți – wear! Wow,! Kafka e român!

  8. @driver cab! Daca tot esti mafiot si tare in gramatica, quick reminderl este cab driver! Daca esti mafiot fii până la capat! Asa ca pe Tg Ocna! If you catch my drift!

Scrie un răspuns la Driver cab Renunță

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *