Adevarata bomba a unui sondaj platit de PMP
0 comentarii / 3946 vizualizări / 8 mai 2014
Un sondaj lansat pe piață azi de către Evenimentul zilei, acreditează cifre spectaculoase pentru partidul de suflet al președintelui și candidata sa favorită, anumit PMP și pe Elena Udrea, dar plasează adevărata informație bombă în alt loc, nu mai puțin interesant.
Popularii și Udrea s-ar afla la 11% în preferințele publicului, ceea ce plasează PMP înaintea PDL, și pe fosta ministresă pe locul 3 la candidați prezidențiali, după Ponta și Crin Antonescu.
Ca orice sondaj, și acesta e mai mult sau mai puțin discutabil, mai ales că e comandat de PMP.
Nu vom insista aici asupra veridicității datelor în cauză.
Pentru că adevărata bombă, în opinia noastră, se află în altă secțiune.
Acolo unde suntem informați, aparent în treacăt, cine a executat sondajul respectiv: firma americană „Greenberg Quinlan Rosner Research”.
O informație care, în mod cert, este aruncată pe piață intenționat, din motive pe care le vom expune mai jos.
E vorba de una dintre primele 3-4 companii de consultanță politică la nivel mondial, condusă de legendarul Stanley Greenberg, probabil cel mai bun consultant de campanie din lume. GQRR a asigurat victoriile în alegeri unor Bill Clinton, Tony Blair (de 3 ori), Gerhard Schroeder, Nelson Mandela, Ehud Barak și mulți alții.
În România, GQRR a lucrat pentru Traian Băsescu și PD, în campania victorioasă pentru primăria capitalei, iar mai apoi a trecut la colosul PSD, pentru care a lucrat în epoca Năstase, în alegerile din 2004. Cureaua de legătură cu americano-evreii de la GQRR a fost, mereu, celebrul Tal Silberstein.
Costurile achitate în contul prestației GQRR au rămas secrete, atît în cazul lui Băsescu, cît și al PSD; totuși, s-au vehiculat neoficial sume de ordinul a cîteva milioane de dolari.
Făcînd public numele companiei GQRR ca prestatoare pentru PMP, oamenii lui Băsescu & Udrea transmit un mesaj de forță către anumite structuri. Ei anunță că lucrează cu cei mai buni, iar adversarii au motive serioase să se teamă. (Doar nu s-o fi deranjat ditamai compania pentru numai un pîrlit de sondaj). Anunță, eventual, chiar faptul că Udrea și PMP sunt aleșii americanilor.
Sondajul putea fi dat presei și fără numele americanilor, mai ales că cercetarea propriu-zisă nu e făcută de ei, ci de un institut partener din România (în 2004, acest institut era Metro Media Transilvania, al lui Dâncu). Ceea ce face GQRR în asemenea situații e formularea întrebărilor, prelucrarea și interpretarea datelor șamd.
Marea întrebare e de unde are micul și tînărul partid băsist în blugi asemenea sume de bani pentru a angaja echivalentul lui Jose Murinho în consultanță ca să îi ”antreneze” echipa?
Mai ales că, nu mai departe de azi, senatorul Sorin Roșca Stănescu a făcut o
sesizare oficială pentru declanșarea unei investigații a DNA în legătură cu cheltuielile uriașe ale PMP în actuala campanie electorală.
Cheltuieli estimate de senatorul amintit la peste 2,5 milioane de euro, în condițiile în care PMP nu primește nici bani de la buget, nefiind partid trecut prin alegeri, și nici prea mulți membri nu a apucat să strîngă, ca să vorbim de cotizații.
”Eu constat că nu prea au bani, nu prea au afișaj, spoturi, față de alte partide și de aceea salariul pe luna asta țl donez lor” anunța, deunăzi, Traian Băsescu. Să fie atît de mare salariul prezidențial încît să poată acoperi costurile unora dintre cei mai scumpi consilieri de campanie din lume? (Bogdan Tiberiu Iacob)
Comenteaza