CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9691 RON DOWN | 1 USD = 4.5463 RON DOWN | 1 GBP = 5.8319 RON DOWN

Anunț teribil: Belgia nu dă F-16 Ucrainei pentru că ar fi sicrie zburătoare. Cele românești sunt mai vechi!

8 comentarii / 3546 vizualizări / 5 septembrie 2023

Armata belgiană a făcut azi un anunț care ar putea ridica semne de întrebare uriașe pentru cea română: nu va trimite avioanele F-16 din dotare ucrainenilor, pentru că acestea sunt prea vechi și ar pune în pericol viețile piloților. Există o mică problemă, însă: cele achiziționate de România de la norvegieni sunt la fel sau chiar mai vechi. Oare viețile piloților români sunt mai puțin importante?

Comandamentul armatei belgiene consideră de neconceput ca avioanele F-16 belgiene să ajungă în Ucraina, dacă nu vor mai fi folosite în Belgia.
„Este același raționament ca și pentru medicamentele aproape expirate. Le mai trimiți în Africa? Dacă trimiți în Ucraina o aeronavă care nu mai este sigură, despre care știi că are crăpături în caroserie, poți pune în pericol viața unui pilot”, a declarat Frédéric Goetynck, șeful resurselor materiale ale armatei, într-un interviu pentru „Der Standard” citat de Evz.ro.

Flota de F-16 belgiene s-a constituit începînd cu anii 80, ele fiind produse chiar de această țară, alături de Olanda singurele state europene producătoare. O parte din flotila belgiană de F-16 datează din anii 1982-83 (11 aparate), alta din 1984-85 (10 aparate), iar alta din 1988-91 (33 de aparate).
Spre comparație, avioanele F-16 norvegiene pe care le cumpără România au fost construite între 1982 și 1984 și, oricum, mai durează cîțiva ani de aici încolo pînă la livrarea completă.

La vremea controversatei achiziții, multe voci spunînd că se cumpără tinichele ruginite, oficialii români au dat asigurări că respectivele avioane ar mai avea între 2.000 și 2.500 de ore de zbor. Foarte interesant, însă, nu au spus și cîte ore de zbor aveau la activ respectivele avioane. Presa occidentală consemna, însă, un aspect important: spre deosebire de avioanele luate de la portughezi, cele norvegiene fuseseră exploatate într-un mediu nordic mult mai dificil, o diferență, să zicem, ca între mașinile exploatate pe șosele și cele circulînde pe drumuri de țară.

Anunțul de azi al Belgiei ridică, deci, serios întrebarea cît de sigure pentru România ar fi niște F-16 norvegiene la fel de vechi ori chiar mai vechi decît cele belgiene, despre care aflăm acum că pot trimite la moarte piloți? (Bogdan Tiberiu Iacob)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

8 Comentarii

  1. Cât timp Iohanisul zboară cu avioane private în vacanță F16-urile casate de norvegieni sunt perfecte pentru prostalăul român. Rasă de dobitoci ce suntem! De mult trebuia să „cerem capul lui Moțoc”….

  2. Aceste avioane au aproximativ 45 de ani vechime. Pe timpul Tratatului de la Varsovia se tinea evidenta celor prabusite(cazute),pierdute in actiuni de lupta.Se numeau sicrie zburatoare.Nr. era de mii.Au fost cumva modernizate ,dar fata de un Suhoi 29 sunt fiare vechi.Asa ca!!!!

    • Nu?

      • Nu chiar.Romania a avut de la rusi pana la MIG.29,daca nu ma insel au fost 2-3 avioane.Evolutia lor a ajuns undeva pe la Suhoi 35 introdus in fabricatie de serie in 2014.Americanii au finantat Blackbird,asa zisul invizibil,unul a fost doborat de sarbi in razboiul din Jugoslavia, care nu a fost prea mediatizat.Concluzie:in Ucraina toate ajutoarele in armament si tehnica au fost cu materiale expirate de care oricum voiau sa scape.Tancurile,aviatia,artileria etc. mergeau oricum la fier vechi.,inclusis munitia.SUA nu dau armament modern din 2 motive-se fac de cacao daca rusii le distrug(foarte posibil) impactul la negotul cu arme e mare; al 2-lea daca sun capturate pot fi copiate la greu.Nici rusii nu au bagat la inaintare tehnica de ultima ora,din motivele enumerate mai sus.Daca vine Trump la putere Ucraina a pus-o de mamaliga.

  3. La ce ne folosesc avioanele, fie ele noi sau vechi? Oricum n-o să ne atace nimeni.

  4. Dar the money îi mai dă cineva înapoi? Răspunde vreunul pentru aceste contracte frauduloase? Or rumunculii sunt buni de plată oricum, așa au fost ei întotdeauna, largi la buzunar. Alea, care, chipurile, se vor livra după 2030, probabil ca vor fi cele folosite acum in război de ucrainieni si rămase nedistruse. După 2030 urmează contracte de reparații, mentenanță, si tot asa, plătește românul si se imbogățesc șmecherii de la MAPN si din alte părți.

  5. Eu aș vrea ca Belgia sa le dea ucrainienilor aceste rable. Decât sa le cumpărăm noi, care adunăm vechituri de peste tot, mai bine sa le ia Zelenski ca pentru el nu contează. Știe el ce face cu banii.

  6. Ale noastre nu zboara, asa ca nu e nici un pericol!

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

STRTIME=1662721998