Asumarea marelui esec
0 comentarii / 2552 vizualizări / 4 iulie 2011
Asa – zisa reforma din invatamant, lansata cu mare taraboi de Presedintele Traian Basescu, dupa ce un asa – zis grup de specialisti a creionat principalele ei directii, s-a soldat printr-un esec rasunator. Fara niciun precedent in istoria recenta a Romaniei. Mai mult de jumatate dintre tineri au cazut la Bacalaureat. La examenul de maturitate. Ceea ce inseamna ca scoala nu i-a invatat ceea ce trebuia si cat trebuia. Mai mult de jumatate din resursele financiare si umane s-au dus pe apa sambetei. Cine trebuie sa-si asume acest dezastru? Poate fi el distribuit, in mod egal, tuturor partidelor? Putem, din nou, cadea in eroarea de a afirma ca vinovati nu sunt doar cei de la putere, ci si cei din opozitie? In mod categoric nu. Si voi demonstra de ce.
In urma cu 10 ani, Romania avea una dintre cele mai bune si mai moderne curricule din Europa. Situatie recunoscuta ca atare. Astazi, intreg sistemul de invatamant, inclusiv curricula, sunt facute praf. Situatie demonstrata prin recentele rezultate. Ce s-a intamplat in acest interval? Unul dintre primele demersuri politice, de mare anvergura ale institutiei prezidentiale, s-a numit pompos reforma invatamantului. Sub patronajul domnului Traian Basescu, o echipa de “specialisti” a intocmit un studiu. Conform acestuia, tot ceea ce se facuse, pana in urma cu cativa ani, in invatamantul romanesc, a fost taxat drept perimat, nemodern si rau. De aici a fost lansata teza reformei. Adica totul trebuia luat de la inceput. Cand a fost lansata aceasta tema de mare interes national, postul de radio Romania a organizat o dezbatere la care am fost si eu invitat sa ma pronunt. A fost ultima invitatie de acest gen pe care am primit-o si, in mod explicit, ca urmare a pozitiei pe care am exprimat-o eu atunci, realizatoarei i s-a desfacut contractul de munca. Ce crima savarsisem? Niciuna. Aratam doar cat de periculoasa este daramarea a tot ceea ce fusese construit cu atata truda, in materie de invatamant, si cat de devastatoare ar putea fi ideea de a forta, cu orice pret, o schimbare radicala fara o dezbatere publica. Fara o dezbatere serioasa cu echipele de specialisti pe care ii are la dispozitie opozitia. Si mai spuneam atunci ca asa – zisa reforma se va solda cu o catastrofa si mai mare, daca cumva viitoarea lege va trece, in mod fortat, prin Parlament si daca functiile de conducere din invatamant vor fi politizate. (Sorin Rosca Stanescu)
Mai mult pe CorectNews
Comenteaza