CURS VALUTAR
1 EUR = 4.8793 RON DOWN | 1 USD = 4.8008 RON DOWN | 1 GBP = 5.7839 RON DOWN

Autostrada Comarnic-Braşov cotizează la alt stăpân

0 comentarii / 1162 vizualizări / 13 mai 2009

Se cuvine să începem acest comentariu cu un banc georgian. Ca să fie mai pe înţelesul nostru, al tuturor, am schimbat doar numele protagoniştilor. Aşadar…Într-o şcoală de la munte, profesorul de matematică îi întreabă pe puţinii elevi din clasă cât fac patru ori şase. Mai multe mâini se ridică pentru răspuns. „Miroane”, zice profesorul, „răspunde tu”. Primul elev se ridică şi zice: „Patru ori şase fac 28″. „Incorect, stai jos”, zice profesorul. „Ludovic!”, îl întreabă profesorul pe al doilea elev. Acesta zice că patru ori şase fac 32. „Nu e bine”, spune profesorul care trece la al treilea elev. „Radu, spune-ne tu”. Al treilea elev se ridică şi spune răspicat, fără să tresară: „Patru ori şase fac 48″. Profesorul îl aşează şi pe acesta la locul lui şi, stăpânindu-şi nervii, zice: „Copii, reţineţi ce o să vă spun acum. Patru ori şase fac, de principiu, 24. Ei hai, 25. Sau la limită 26. Da’ nu 28 sau 32 şi nicidecum 48!”. Cam la fel stau lucrurile şi cu autostrada Comarnic-Braşov. Este limpede pentru „profesor” – adică pentru toată lumea – că 55 de kilometri de autostradă înmulţit cu 12 milioane de euro (preţul de referinţă pentru un kilometru de autostradă în zona de munte) fac 660 milioane de euro. Ei, hai 700 de milioane (că trebuie şi factorii de decizie să „mănânce ceva”). Dar nu 1,5 miliarde de euro!În condiţiile în care criza economică a scăzut toate costurile de producţie, iar Guvernul PDL-PSD s-a „jurat” să sprijine investiţiile şi finanţările ieftine pentru producţie, această mai mult decât dublare a costului de construcţie a autostrăzii Comarnic-Bucureşti încalcă orice limită a bunului simţ. Ne aducem aminte că în 2005, contractul autostrăzii Comarnic-Braşov s-a ridicat la suma de 700 de milioane de euro. Atunci, contractul a fost atacat de Guvernul PNL-PD şi de preşedintele Băsescu pe ideea că nu este altceva decât un „tain” plătit de PSD statului francez şi firmei Vinci. Iar contractul a fost desfăcut, cu promisiunea de a semna unul mai bun, mai avantajos pentru statul român. Anii s-au scurs cu repeziciune, autostrada nu s-a construit, iar contractul a fost atribuit, din nou, firmei Vinci. De data asta… la un preţ dublu. Rămâne să ne întrebăm dacă diferenţa de 40 milioane de euro s-a numit în 2004 „tain”, cea de 800 de milioane de euro cum ar trebui să se numească? „Şpagă”, „furt” sau „cotizaţie pentru campania electorală”? (Nicolae Calistru)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată.