CURS VALUTAR
1 EUR = 4.98 RON UP | 1 USD = 4.54 RON UP | 1 GBP = 5.84 RON DOWN

Bubuie alt scandal la JO: Lous Vuitton – acuzată de publicitate mascată

0 comentarii / 2244 vizualizări / 28 iulie 2024

Cel mai mare grup de lux din lume a scos tot ce a putut dintr-un parteneriat cu CIO care a costat LVMH 150 de milioane de euro (163 de milioane de dolari) atunci când a fost convenit în 2023. Ceea ce deosebește Jocurile Olimpice de alte evenimente este faptul că stadioanele sale sunt lipsite de publicitate, relatează France24. LVMH aparține celui mai mare miliardar al planetei, Bernard Arnault.

Uniformele purtate de echipa Franței la ceremonia de deschidere de vineri au fost concepute de LVMH, deși, din cauza ploii abundente, acestea au fost acoperite în mare parte de pelerine. Cu toate acestea, marca LVMH a fost afișată în mod clar pe cuferele și valizele dintr-un segment al ceremoniei. În plus, la această ediție a Jocurilor Olimpice, LVMH a realizat cufărul pentru torțe, purtătorii de medalii vor fi îmbrăcați în ținute create de grup și atât medaliile, cât și tăvile de prezentare ale acestora sunt create de ei. Expunerea globală nu putea veni într-un moment mai bun pentru grup, după ce acesta a anunțat la începutul acestei săptămâni că profitul său net semestrial a scăzut cu 14 %.

Michael Payne, un fost șef al departamentului de marketing al CIO, care a fost creditat cu reorganizarea brandului și a finanțelor acestuia prin sponsorizare, spune că, deși parteneriatul LVMH cu CIO pentru Jocurile Olimpice de la Paris a fost „genial”, el crede că au primit o „reclamă gratuită masivă” la ceremonia de deschidere.

Payne spune că acest lucru i-ar putea supăra pe cei 15 parteneri de top ai CIO – care, spre deosebire de LVMH, sunt asociați pentru mai multe jocuri, cu cheltuieli mari. El însuși a contribuit la înființarea programului și consiliază mai mulți dintre partenerii TOP. În timpul ultimei perioade cvadrienale, aceștia au reprezentat aproximativ 30% din veniturile de 7,6 miliarde de dolari ale CIO.
„Am crezut că ceremonia a fost spectaculoasă”, a declarat Payne sâmbătă pentru AFP. „Direcția plasării produselor sponsorilor poate că nu este greșită, dar necesită o gestionare extrem de atentă.

„LVMH a primit o reclamă globală gratuită masivă aseară, iar ceilalți parteneri se vor întreba cu toții, cum a funcționat asta?” El a spus că ceilalți parteneri ai CIO ar putea foarte bine să se întrebe „de ce am fost lăsați pe dinafară și nu ni s-a dat nicio șansă de a propune idei sau chiar am fost respinși?”
„Potențialul de parteneriat al LVMH este corect – dar pe riscul vostru să nu fiți prinși că sunteți nedrepți cu partenerii voștri internaționali de lungă durată”, a declarat Payne. Ricardo Fort, fondatorul Sport by Fort Consulting și fost director de sponsorizare pentru Visa și Coca-Cola, a aruncat o privire admirativă asupra expunerii LVMH la ceremonie.

„Nu-mi amintesc într-o ceremonie de deschidere a Comitetului Internațional Olimpic – CIO un moment de marcă precum Louis Vuitton astăzi la Paris. Cuferele lor au fost o parte integrantă a poveștii”, a spus el pe social media. Organizatorul șef al Jocurilor Olimpice de la Paris, Tony Estanguet, a declarat că nu are nicio reținere față de segmentul LVMH. „Suntem foarte mândri să avem LVMH ca partener și ei au contribuit la succesul Paris 2024”, a declarat el sâmbătă la o conferință de presă, adăugând că grupul «a crezut cu adevărat în ambiția noastră de a organiza această ceremonie în oraș».
Terrence Burns, un alt fost director de marketing al CIO, spune că Jocurile Olimpice și-ar pierde farmecul unic dacă publicitatea ar fi permisă. „Un loc de desfășurare curat este cel mai puternic exemplu al diferențierii reale a Jocurilor Olimpice”, a declarat el pentru AFP.
„Locul de desfășurare fără reclame oferă o arenă care este lipsită de intruziune psihologică sau comercială”.
Ceea ce ridică întrebarea ce obțin partenerii TOP din parteneriatul lor dacă mărcile lor nu sunt văzute pe stadioane, dar Payne spune că este simplu.
„Acesta este motivul pentru care Jocurile Olimpice sunt diferite de oriunde altundeva. Nu poți cumpăra expunere”, a spus Payne.
„Ceea ce cumperi este o asociere cu brandul olimpic și cu tot ceea ce reprezintă acesta. Îți cumpără profunzime națională, pentru că devii partener al celor peste 200 de echipe olimpice.”
Payne și-a amintit că lucrurile au stat cu totul altfel la ceremonia de deschidere din 1996 din Atlanta, când a luat măsuri extreme pentru a preveni publicitatea mascată.
„Am intrat într-un restaurant McDonald’s pentru a opri curentul electric și pentru a da jos marele semn M”, a spus el. „Îl poziționaseră în fața și în centrul locului în care fiecare echipă trebuia să defileze.
Payne spune că trebuie găsit un echilibru atunci când vine vorba de Olimpiadă și branding.
„Nu puteți transforma Jocurile Olimpice într-un exercițiu masiv de plasare a produselor, ați distruge complet marca”, a spus el. (Traducere B.T.I.)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

STRTIME=1662721998