Campania otravita
0 comentarii / 1768 vizualizări / 8 iulie 2012
Inainte de a se intoarce la vapor, presedintele suspendat a pus la cale un intreg program de intoxicare a opiniei publice interne. Dar mai ales externe. Aceasta precizare are o importanta majora. Pentru ca defineste atat credibilitatea pe care domnul Traian Basescu se mai poate sprijini in randul propriilor cetateni, cat si credibilitatea de care beneficiaza in afara granitelor tarii. Iata o perspectiva care ne permite sa analizam relativ corect arsenalul care va fi utilizat in batalia referendumului si, in acelasi timp, ne permite sa prognozam rezultatele de etapa si rezultatul final.
Nu o cercetare de piata, ci extrem de multe, facute de mai toate institutele si comandate de diverse partide ori institutii, ne demonstreaza fara echivoc o situatie aparent stranie. Traian Basescu a fost multi ani de zile o locomotiva electorala extrem de puternica pentru PDL. El a reusit sa-i mobilizeze pe cetateni in jurul acestui partid si a coalitiilor pe care le-a format in timp. In ciuda unor masuri extrem de controversate si de contestate, PDL a reusit sa stea mult timp la guvernare, bizuindu-se pe sustinerea lui Traian Basescu. Apoi, in momentul in care acest partid a inceput sa se decredibilizeze in mod accentuat, Traian Basescu a incetat aproape instantaneu sa mai fie o locomotiva. Si s-a transformat in piatra de moara. Imediat dupa ce a anuntat, erijandu-se in presedinte-jucator si preluand in mod abuziv atributii ale Executivului, scaderea salariilor si pensiilor, caderea presedintelui a devenit dramatica. Ea s-a dus mult, din ce in ce mai mult, sub cota partidului.
PDL este sustinut, in acest moment, de circa 16 la suta din electorat – acesta este, de fapt, scorul real politic in functie de numarul mandatelor adjudecate la locale –, in timp ce Traian Basescu abia-abia atinge o cota de 8 la suta. El nu mai are capacitatea de a duce in sus partidul. In schimb, teoretic cel putin, PDL are sansa de a ridica scorul suspendatului la referendum. Cu cateva procente. Dar si cu riscul de a pierde si mai mult in scorul legislativelor.
Si pana acum, in plan intern, presedintele Traian Basescu a utilizat, cu relativ succes, toate instrumentele propagandistice pe care le-a avut la dispozitie. Si si-a pus in miscare, la maxima capacitate, agentii electorali. Din presa ori din institutiile sustinute din bani publici. Si pana acum a utilizat pana la exces instrumente precum DNA si ANI, pentru compromiterea adversarilor politici. Dar rezultatul nu a fost decat destramarea coalitiei pe care o construise pentru a guverna, pierderea Executivului si cutremurul alegerilor locale. Si atunci ce-i mai ramane de facut suspendatului?
Singura sa nadejde este nu in interiorul Romaniei, ci in afara acestui stat. Acolo unde propaganda otravita inca se mai bucura de o oarecare credibilitate. Acolo unde dezinformarea inca mai are succes. Acolo unde persoane ca Monica Macovei inca mai sunt ascultate si mai pot determina reactii.
Traian Basescu se bazeaza, in aceasta campanie pentru referendum, pe intoxicari plasate in afara Romaniei, pe lipsa de informatii a partenerilor nostri externi, uneori chiar pe naivitatea acestora si mai ales pe faptul ca reactiile obtinute pe aceasta cale ar putea sfarsi prin a-l influenta pe cetateanul roman sa-si schimbe orientarea.
Caci, daca demnitari straini ori ziare de afara critica USL, suspendatul nu are decat de castigat din asta. Nu-i asa? Curata propaganda otravita! (Sorin Rosca Stanescu)
Sursa: CorectNews
Comenteaza