Cheia scandalului Gigina: a refuzat ori ba politistul misiunea?
0 comentarii / 3319 vizualizări / 24 septembrie 2016
Fostul vicepremier Gabriel Oprea a postat azi pe Facebook un material care conține, practic, cheia întregului scandal Gigină, cea care poate lămuri cui îi aparține răspunderea pentru moartea tragică a polițistului. Dacă informația prezentată de Oprea ca fiind desprinsă din dosarul procurorilor se dovedește reală, rămîne un mare semn de întrebare cum de au decis, totuși, anchetatorii DNA să mențină acuzația de ucidere din culpă.
Postarea lui Oprea conține, potrivit afirmațiilor sale, cîteva informații extrase din dosarul său, care pînă acum nu s-au scurs în presă.
”Pentru cei care cred însă că informațiile prezentate în presă, uneori cu cele mai rele intenții, sunt suficiente pentru a mă pune la zid, vreau să subliniez câteva adevăruri cuprinse în dosar. Adevăruri pe care nici procurorii nu le-au dat pe surse și nici presa nu le-a dezvăluit, adevăruri de care actorii implicați în scandalul ultimelor zile nu doresc să se afle:
1. Nu am dat ordin să fiu însoțit de echipaje ale poliției rutiere, deci nici de motociclist. Procurorii spun că a existat o “decizie implicită” (?!), fără să indice în mod clar o faptă sau o probă în acest sens.
2. Niciodată nu am impus o viteză de deplasare, iar viteza medie cu care ne-am deplasat pe traseu în seara respectivă a fost de 59,41km/h (stabilită prin expertiză). Viteza legală în zonă era de 60 km/h.
3. În zona producerii accidentului traseul era liber, anterior trecând pe acolo coloana oficială a președintelui.
4. Mai mulți martori au declarat că nu toate motocicletele din dotarea MAI erau în stare bună de funcționare, având probleme la sistemul de direcție, ABS, plăcuțe de frână și cauciucuri uzate, blocarea rotii etc.
5. Motocicleta implicată în accident fusese reparată cu o săptămână în urmă, iar colegul lui Bogdan Gigină, care folosea aceeași motocicletă, nu reușise să o pornească pe tura lui.
6. După accident motocicleta a fost dusă la Brigada Poliției Rutiere (!) – și nu la o instituție neimplicată – unde a fost ulterior examinată de expert.
7. Ofițerul care conducea echipajul de poliție i-a spus lui Bogdan, chiar de la plecare că, dacă apreciază că are probleme de deplasare din cauza condițiilor meteo, să nu se mai deplaseze în dispozitiv. Totodată, i-a spus că, dacă pe traseu apreciază că nu poate continua deplasarea, să se retragă din dispozitiv.
8. Următoarea intersecție (cea de la Eroilor) era deja asigurată de un polițist care dirija traficul, astfel că nu exista niciun motiv de graba pentru însoțitori.
9. Din documentația de aprobare a lucrărilor rezultă că acestea ar fi trebuit efectuate în maxim 48 ore, începând cu data de 16.10.2015, termen care putea fi prelungit cu încă maxim 48 ore. Adică, în total 96 ore. Lucrările au fost efectuate în perioada 16.10-21.10.2015, adică în 120 ore!
10. Lucrarea nu a fost semnalizată corespunzător (au fost folosite indicatoare rutiere nereflectorizante, amplasate la distanțe mai mici decât prevede legea). În mod ciudat, indicatoarele folosite la fața locului nu au fost sechestrate, astfel că ulterior acestea nu au mai putut fi expertizate.
11. Inițial, mașina în care mă aflam a oprit la locul accidentului. Dar pentru că polițistul din mașina de la Rutieră a indicat șoferului să continue deplasarea, nu am văzut ce s-a întâmplat. Abia ulterior am fost informat de gravitatea evenimentului. Când am aflat de la aghiotant că a fost accidentat motociclistul, l-am întrebat ce caută motociclistul în dispozitiv pe ploaie – aspect confirmat în declarațiile date la Parchet de către șoferul mașinii în care mă aflam”.
Cea mai importantă informație furnizată de Oprea – dacă se dovedește a fi reală, desigur – este cea de la punctul 7, potrivit căreia polițistul a decis cu de la sine putere să efectueze și, ulterior, să nu abandoneze cursa ucigașă, în ciuda condițiilor meteo, a condiției tehnice a motocicletei sale și, în special, a solicitării șefului echipajului de Poliție.
Este cu atît mai importantă informația cu cît ea este vehement contrazisă de cea furnizată de tatăl polițistului, el însuși lucrător la Brigada Rutieră, într-o postare pe Facebook de acum cîteva zile:
„Pentru noi, părinţii, singura vină a lui Bogdan este că s-a supus ordinului unor mizerabili, care habar nu au de regulamentul intern al instituţiei, precum şi de legile acestei ţări. Spun asta pentru că ştiu că în seara zilei de 20 octombrie 2015, Bogdan a refuzat să asigure traseul ca antemergător, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Cererea a fost făcută verbal către superiorii BPR care îl însoţeau în acea seară. Aceştia puteau, conform legii 188/99 să îl retragă, dar indolenţa a fost prea mare.Ce contează că a murit un om care avea o viaţă înainte! Nimeni nu îndrăznea să facă asemenea cereri către Gabriel Oprea”.
Dacă se dovedește în instanță că polițistul a efectuat cursa în ciuda solicitării superiorilor, întregul dosar ”Oprea-ucidere din culpă” se prăbușește. Altminteri, ar însemna că fostul demnitar e acuzat că nu a ținut la viața polițistului mai mult decît Gigină însuși, ceea ce ar fi absurd. (Oricum, știm deja cu precizie, dintr-o postare, de astă dată a mamei lui Gigină, că acesta era la curent cu faptul că motocicleta sa e defectă: „În urmă cu două zile de accident Bogdan ne-a spus că are probleme cu ABS.)
Dacă, dimpotrivă, informația furnizată de Oprea e mincinoasă, fostul vicepremier nu face decît să se înfunde și mai tare. (Bogdan Tiberiu Iacob)
Comenteaza