Criza a adus Craciunul in hypermarketuri din septembrie
0 comentarii / 1284 vizualizări / 8 octombrie 2009
Recordul absolut de precipitare a comercianților a fost spulberat în această toamnă, din cauza crizei. Mai exact, nici nu s-a încheiat bine luna septembrie, că pe rafturile unor hypermarket-uri bucureștene deja și-au făcut simțită prezența primele produse specifice sărbătorilor de iarnă. Anul acesta, Moș Crăciun și-a trimis mesagerii mai devreme ca oricînd, deși, din câte se pare sacul lui va fi mai ușor ca în anii trecuți. Speriați probabil că nu vor prinde un loc la vedere în standuri sau nu vor fi remarcați din timp de cumpărători, unii producători au livrat deja ceva marfă, să fie „de sămânță”. Dacă în rețeaua Kaufland s-au băgat deja zeci de sortimente de dulciuri asociate cu pomul de Craăicun, bomboane „de pom”, Moși Crăciuni de ciocolată, reni și săniuțe de marțipan etc, în vitrinele magazinelor din complexul Feeria și pe culoarele principale s-au adus brăduți în ghiveci, care urmează să fie împodobiți în ajunul Crăciunului. Comercianții și-au adus aminte de proverbul conform căruia, „omul gospodar își face vara sanie și iarna car” și l-au transformat în principiu economic și de marketing, vorba aceea: „cine se scoală devreme departe ajunge.” În cazul acesta, unii s-au trezit cu aproape trei luni de zile înaintea mult-așteptatei luni a cadourilor. Criza economică devansează dramatic pregătirile pentru sărbători și e probabil că, imediat după Anul Nou, vor apărea în magazine iepurașii de ciocolată de Paște. Așa cum, de altfel, anumite agenții de turism fac încă de pe-acum rezervări pentru minivacanțele de Sf. Paști și pelerinaje la Sfântul Mormânt, pregătirea Revelionului din octombrie nu ar trebui să mire pe nimeni. Totul este ca aceste sărbători să nu se suprapună! (Răzvan Mateescu)
Comenteaza