CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9691 RON DOWN | 1 USD = 4.5463 RON DOWN | 1 GBP = 5.8319 RON DOWN

Cui face cu adevarat reclama campania ”Land of choice”?

0 comentarii / 1879 vizualizări / 18 august 2009

De la începutul acestei luni, România a intrat în rândul țărilor care își promovează turismul prin intermediul unor clipuri TV difuzate la nivel internațional, celebra, de acum, campanie „Land of choice”. O inițiativă lăudabilă, în principiu, dar care, așa cum se întâmplă mai mereu, trebuia să conțină și ceva „specific” românesc, și nu neapărat în sensul bun al cuvântului. Tot e ceva ca, din fericire, pe generic nu apar sigla PD-L si nici chipul lui Traian Basescu…. La loc de cinste, BRD și Ministerul TurismuluiCampania de promovare a României ca destinație turistică, „România – Land Of Choice” a debutat pe 1 august la postul Eurosport și va continua și pe CNN, clipurile fiind realizate cu participarea celor trei glorii ale sportului românesc, Nadia Comăneci, Ilie Năstase și Gheorghe Hagi. Obiectivele declarate ale acestei campanii sunt creșterea notorietății internaționale a României ca destinație turistică, sporirea interesului publicului internațional față de România ca destinație turistică și creșterea numărului de turiști străini din România. Se pare, însă, că nu s-a neglijat nicio clipită „sporirea interesului internațional” față de două instituții plasate la loc de cinste pe genericul clipurilor publicitare, într-un loc unde nu ar fi trebuit să se afle, în virtutea bunului simț: e vorba de ministerul Turismului și de BRD. Primul, în calitate de inițiator, al doilea, de sponsor. De ce o fi nevoie ca numele Romaniei sa fie asociat in constiinta telespectatorilor din intreaga lume cu cel al unei banci franceze, ne-am putea intreba, pe buna dreptate? O decizie mai mult decât blamabilă în condițiile în care nicio altă țară, după cum rezultă clar din imaginile extrase de Inpolitics din mai multe filme de prezentare, nu are clipuri publicitare pe care să apară alte nume în afara celui al țării respective. Din acest punct de vedere, campania ministerului Turismului se îndepărtează de normele firești în domeniu și se apropie, mai degrabă, de accesele de egocentrism și paranoia ale celebrului pastor coreean Sun Myung Moon care a sponsorizat „dezinteresat”, acum vreo trei decenii, un film artistic menit să facă propagandă internațională țării sale, dar a avut grijă ca numele său să apară primul, uriaș, pe generic, în calitate de „consilier spiritual”. Pentru că spectatorii au înțeles din start care era adevărata menire a filmului, pelicula „Inchon” a rămas, până azi, un simbol al eșecului propagandistic absolut, lucru care nu ar fi de dorit să se întâmple și în cazul campaniei „Land of choice”. (B.T.I.) Nici un alt clip international de prezentare turistica nu contine referiri la sponsori ori la vreo institutie de stat ori privata

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

STRTIME=1662721998