CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9467 RON DOWN | 1 USD = 4.2501 RON DOWN | 1 GBP = 5.8655 RON UP

Cutremur la Realitatea TV: incepe revolutia ratingului

0 comentarii / 1687 vizualizări / 24 ianuarie 2010

SOV nu a glumit cînd a anunțat, recent, într-un interviu, că, anul acesta, Realitatea TV trebuie să treacă pe profit și că era investițiilor (cum, elegant, a numit mogulul uriașele pierderi financiare) a trecut. O circulară transmisă zilele trecute angajaților postului de către management consfințește spusele patronului, cerînd realizatorilor și producătorilor să își dedice, de acum, întreaga energie obținerii de rating pe segmentul de vîrstă 25-55 de ani, cel mai interesant pentru companiile care dau publicitate. În același timp, angajații au primit un raport cu media audiențelor tuturor emisiunilor pe anul 2009, care arată, din nefericire, că lucrurile nu stau deloc bine, iar relansarea ”pe profit” are toate șansele să rămînă o utopie pentru multă vreme de aici încolo. Analizînd, astfel, ratingurile urbane, cele mai importante în televiziune, pe segmentul 25-55 de ani, se constată că Realitatea TV are doar vreo patru emisiuni, mari și late, care trec de 2% audiență, e vorba de ”Ora de foc”(Adrian Ursu și Oana Stancu – 2,2%), ”Tu decizi”(Mihai Tatulici – 3,4%), ”Tu ai decis”(Mihai Tatulici – 2,1%), ambele emisiuni electorale, și defuncta ”Fețele cotidianului” (Bușcu, Turcescu, Hurezeanu – 2,4%), și asta, mai ales pentru că au fost plasate, în general, la orele de vîrf. Stau bine, după standardele postului, și programe precum ”Breaking news” și ”Realitatea de la 22,00”, cu 1,8% rating, ca și ”Zona de impact” a Corinei Drăgotescu, cu 1,7%. În rest, cam subțire: peste 80 de programe ale postului au avut, anul trecut, o medie sub 1%, iar alte cîteva zeci s-au plasat între 1 -1,5%. Printre cel mai prost plasate în clasament au fost, culmea, programele cu tematică sportivă ori buletinul meteo, care pe segmente orare relativ bune, au obținut 0,2 – 0,4%, deși aceste genuri ocupă locuri fruntașe la mai toate televiziunile planetei. Nici măcar un program cu un titlu incitant, ”Sex appeal, știința atracției”  nu a reușit să scoată mai mult de 0,4% rating. În condițiile în care, de acum, se va urmări cu maximă atenție obținerea de ratinguri bune pe segmentul amintit de vîrstă, este de așteptat ca în Realitatea TV să urmeze o veritabilă revoluție, marcată de dispariția unor emisiuni consacrate și, înlocuirea cu altele noi, iar multe vedete de calibru ale postului ar putea fi nevoite să își caute de lucru în alte zări. (Bogdan Tiberiu Iacob)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *