CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9633 RON DOWN | 1 USD = 4.6099 RON DOWN | 1 GBP = 5.7790 RON UP

De ce vrea TVR sexy-showul Big Brother: ca să ne dregem moral după pandemie

5 comentarii / 2154 vizualizări / 22 mai 2023

Într-un memorandum către conducerea TVR, reprezentanții firmei Mediacast își prezintă argumentele în favoarea relansării concursului Big Brother, la 20 de ani după prima prezență în România, prin nevoia unui show ”moralizator”, după experiența de izolare colectivă din pandemie, și care să combată discriminarea rasială, solidaritatea feminină și altele.

Big Brother, reamintim, este un program de televiziune lansat la nivel mondial în 1999, în care un grup de persoane trăiesc în aceeași casă, izolați complet de exterior și urmăriți permanent de camere video. E cu atît mai interesantă teza celor de la Mediacast, care vor să livreze românilor traumatizați de izolarea în case, în pandemie, un show cu oameni aflați în izolare în case.

În România, difuzat la Prima TV în două sezoane, showul a fost urmărit fără prea mare interes de telespectatorii români, marea curiozitate fiind doar care cuplu va fi primul care va face sex sub ochiul camerelor video. Motiv pentru care a venit și reacția Bisericii Ortodoxe, care i-a avertizat pe producători că „promovează prostituția și violența”. Pentru că primul sezon a fost un eșec de rating, la cel de al doilea s-a recurs la scene mai picante – ceea ce a atras critici și mai vehemente -, dar tot fără succes de public, astfel că postul tv a anulat showul, finalmente.

Acum, TVR, televiziune ne-comercială, vrea să relanseze programul într-o formă încă mai spectaculoasă, cu vedete pe post de concurenți, implicînd costuri mult mai mari, totul în numele unor valori morale:

”Ne dorim să propunem publicului un show pentru toată familia, chiar moralizator, care vine și în contextul post-pandemic, deci după o experiență colectivă de izolare, iar interesul și percepția telespectatorilor față de reality show-uri sunt, astăzi, cu totul diferite, cu o subtilitate benefică. Acest format, prin noua sa formulă, oferă posibilitatea de a transforma orice situație într-o ocazie de abordare a unor teme sociale, culturale, umane. Astfel sunt abordate teme precum solidaritatea feminină, integrarea socială a persoanelor cu dizabilități, discriminările rasiale, problema singurătății și fenomenul izolării, importanța relațiilor dintre copii și părinți și traumele care pot avea loc în timpul copilăriei, precum și efectele acestora pe termen lung, și multe altele, extrem de relevante pentru societatea contemporană” se arată în argumentația livrată TVR de către Loukkas Zakaks, managing director al Mediacast. (B.T.I.)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

5 Comentarii

  1. Excelentă idee. Un Big Brother educativ, moral, feminist, europenist, LGBT-friendly, deschis imigranților și refugiaților ucrainieni. Perfect pentru TVR!

    • cam tot atunci,
      anii 2000/2001
      jojo parca spunea un banc deocheat:

      ” in blocul nostru sta un negru cu care se intampla multe neregului:
      -vin vecinii la el si-l intreba:
      -de ce ne reguli nevestele? ”

      sa fim seriosi:
      unii din „noul stol” au tras cu kalashnicoava de la 9 ani,
      se vede pe mutra lor!

  2. „un show cu oameni aflați în izolare în case.”

    -este INVERS:
    ala a fost „programare predictiva”, parea o propunere rezonabila, un simplu JOC,
    nimeni nu a banuit ca i se poate intampla chiar …lui!
    -asta e in „natura umana”(….)
    sesizezi ca ceva e in ne-regula dar nu te raportezi la persoana ta
    pana ce constrangerea devine violenta…..

    „al 6lea simtz” ,un film cu Bruce Willis tot de p-atunci:
    desi credea ca traieste, ca umbla si vb. ca noi totii,
    abia in final TOTI intelegeau ca personaju era mort demult,
    era doar un mic shock pentru spectator – nimeni nu credem ca si-a pus intrebarea IN ACEL MOMENT
    daca chiar el privitorul este viu sau mort cu iluzii nepotrivite…..
    nimeni nu si-a pus o intrebare simpla si personalizata, individualizata,
    raportata la sine:
    asta e magia „programarii predictive”!

  3. O emisiune imorală si amorală nu poate fi ”moralizatoare”. Sau poate ca este, in conceptia producătorilor, ceea ce denotă ce părere proastă au despre public. TVR a innebunit, aduce numai emisiuni proaste, ne-educative si foarte costisitoare. Promovează americanismul, ucrainismul – care are si post (TVR 3), ne intoxică cu slugărnicia lor zilnică, ce transpiră din toate emisiunile. Nu au un telejurnal cu stiri obiective, prezintă stirile niste dudui disperate, cu o mină ingrijorată cand vorbesc despre Rusia sau alta tara care nu le este pe plac, si mai stau si in picioare, zici ca sunt pedepsite. Pe ăștia nu ii mai verifică nimeni cum cheltuiesc banul public?

  4. vrem big brother cu sereisti legebetisti si cu helvig, fetita lor dulce pe care sa o iubeasca intens

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată.

STRTIME=1662721998