Inca o smecherie pedelista: politicianul Prigoana, in campanie comerciala
0 comentarii / 2055 vizualizări / 19 decembrie 2011
PDL și ai săi membri marcanți nu precupețesc nicio modalitate de a-și face reclamă, în condițiile prăbușirii în sondaje, dar și ale intrării, totodată, în anul electoral. Ultimul exemplu e cel al deputatului Silviu Prigoană, care face pe Moș Crăciun într-o campanie publicitară de Sărbători.
Plasat între potențialii candidați la primăria capitalei ori la o primărie de sector din București, deputatul PDL Silviu Prigoană a decis să se autopromoveze mediatic undeva, la limita legalității, dar sigur dincolo de cea a moralității. Mai exact, amintindu-și că e patron al unei firme private – una abonată la contracte cu statul – Prigoană a devenit protagonistul unei campanii publicitare TV, în chip de Moș Crăciun, prin care anunță că el e un adept atît de mare al curățeniei, încît nu l-ar ierta nici pe adevăratul Moș Crăciun, dacă ar face mizerie. Un mesaj care ar putea fi interpretat de malițioși în două chei, la o adică, una fiind cea politică, respectiv mesajul unui posibil candidat către bucureștenii dornici de curățenie, la propriu sau la figurat.
Reamintim că există o recomandare a CNA, nr.2 din 2004, care stipulează că ”Radiodifuzorii vor depune diligenţele necesare pentru evitarea transformării publicităţii comerciale în publicitate politică, pozitivă sau negativă.”
De asemenea, decizia nr.220 de anul acesta privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual prevede, la art 139, că ”Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepţia perioadelor de campanie electorală”.
Membri ai CNA consultați de Inpolitics susțin că problema Prigoană va fi analizată într-o ședință a instituției, pentru că asemenea situații sunt interpretabile. Mihai Mălaimare afirmă că, în opinia sa personală, un asemenea tip de campanie nu poate fi tolerat, ”dar vom discuta în cadrul Consiliului și vom vedea ce decizie trebuie luată”, în timp ce președintele CNA, Răsvan Popescu, recunoaște că e o situație delicată, oarecum fără precedent: ”în principiu, nu ar fi corectă o asemenea campanie publicitară, mulți oameni politici au firme și pot urma exemplul dlui.Prigoană, ceea ar însemna începerea mai devreme a campaniei electorale. Actualele prevederi legale sunt, însă, interpretabile și se impune, ca atare, o discuție în cadrul Consiliului pentru a stabili dacă se încalcă sau nu legislația”.
Reamintim că CNA s-a mai confruntat cu un caz vag asemănător la ultimele alegeri, în toamna lui 2008, atunci cînd interpreta Luminița Anghel și-a văzut blocat pe durata campaniei un spot publicitar pentru Garnier, deoarece s-a considerat că ar putea avea conotații electorale. De remarcat, totuși, că Anghel, spre deosebire de Prigoană, nu era implicată în politică la momentul încheierii contractului cu L’Oreal, cu mult timp înainte. (Bogdan Tiberiu Iacob)
Comenteaza