CURS VALUTAR
1 EUR = 0 RON DOWN | 1 USD = 0 RON DOWN | 1 GBP = 0 RON DOWN

Melescanu, ceasul ingropat si masina Securitatii

0 comentarii / 1545 vizualizări / 29 iunie 2009

Lucruri neobisnuite in ultima declaratie de avere a fostului ministru al Aparararii, liberalul Teodor Melescanu: acesta ar fi achizitionat in 1970 un ceas de o valoare extrem de ridicata, de care ar fi fost mandru si Ceausescu, si detine, totodata, o masina IMS, folosita, pe vremuri, mai ales de fosta Securitate, veche de aproape jumatate de secol si in perfecta stare de functionare. Povestea acestor obiecte a fost relatata pentru Inpolitics de insusi posesorul lor. (Razvan Gheorghe) Un ceas Vacheron Constantin costa cat o masina Un ceas cu o istorie iesita din comunTeodor Melescanu este fericitul posesor al unui splendid ceas Vacheron et Constantin, unul dintre cele mai tari branduri de lux, care adasta in declaratia de avere, paradoxal, langa ceea ce s-ar putea numi o rabla: un automobil de teren IMS, an de fabricatie 1965, in perfecta stare de functionare. In exclusivitate pentru Inpolitics, senatorul a consimtit sa ne dezvaluie circumstantele in care a intrat in posesia acestor bunuri foarte dragi inimii sale. „Ceasul Vacheron et Constantin l-am achizitionat la un pret extrem de la o persoana care a lucrat in comertul exterior. Era in anul 1995. Intre noi fie vorba, cred ca pretul a fost bun tocmai fiindca persoana de care va povestesc nu putea sa il justifice”, a povestit Melescanu. Totodata, liberalul ne-a explicat ca, in momentul in care a dus ceasul la o expertiza la Geneva, a fost uluit de concluziile pe care i le-au oferit specialistii. „Mi-au spus ca are foarte multe piese stricate deoarece ceasul a stat o perioada indelungata de timp ingropat sub pamant. Mi-am amintit, atunci, ca persoana de la care il cumparasem a sustinut ca nu a purtat ceasul nici macar o data. Desi necesita reparatii, pretul la care am achizitionat ceasul ramane unul foarte bun”, a precizat senatorul liberal. De mentionat ca in declaratia de avere a senatorului se arata ca ceasul a fost achizitionat in 1970 ori, daca e vorba de momentul in care l-a obtinut fostul proprietar, inseamna ca pe vremea regimului comunist exista cel putin o persoana care detinea un ceas care costa, in mod normal, zeci de mii de dolari. Foarte probabil, deci, ca ingroparea in pamant sa fi fost o solutie disperata de a-l ascunde de temutul ilicit, care sufla in ceafa tuturor romanilor. Cat despre pret, Melescanu spune ca l-a cumparat cu 3000 de euro, mare chilipir, pentru ca, trebuie spus, un ceas Vacheron Constantin, cel mai vechi brand elevetian, costa de la 9.000 de euro in sus, iar vechimea poate spori exponential valoarea sa.Un IMS la poarta insemna in anii 60, de cele mai multe ori, necazuri cu Securitatea „IMS-ul meu porneste si la minus 40 de grade”Si autoturismul IMS, stramosul modelelor ARO, are o poveste aparte. „Intotdeauna m-au atras masinile puternice, militare. Am achizitionat IMS-ul in 2001. Este o masina superba, an de fabricatie 1965. Este unul dintre primele modele aruncate pe piata”, ne-a incredintat Teodor Melescanu. El a explicat ca a achizitionat stramosul ARO de la o persoana care il cumparase la o licitatie militara. „Am facut tot posibilul sa reconditionez masina in cele mai mici detalii. Oricum, este o bijuterie. Avea doar 3000 de kilometri la bord, a fost o masina tinuta pe stoc, la transmisiuni militare. I-am mai dat o vopsea si i-am sters insemnele militare de pe portiere”, a adaugat Melescanu. El ne-a povestit insa ca, in prezent, IMS-ul este decapotabil. „Nu am gasit inca panza originala de cort, kaki, caut o prelata pentru a coperta IMS-ul. Asa va fi original. Exista si un site cu raritati de genul asta. Urmaresc toate aparitiile. IMS-ul este singura mea masina care porneste si la minus 40 de grade. Problema este una singura: consuma combustibil cu galeata”, a conchis Teodor Melescanu. IMS este prima si cea mai exportata masina romaneasca peste hotare si era, totodata, masina folosita de fosta Securitate pentru „saltarea” inamicilor regimului, aparitia ei la poarta fiind suficienta pentru a da fiori multor romani. Lansata in 1961 la fosta Intreprindere Metalurgica de Stat, IMS a fost produs pana in 1972 si s-a vandut in peste 53.000 de exemplare, in 55 de tari ale lumii. Este, totodata, singura masina romaneasca prezenta in acest moment in cataloagele automobilelor de epoca. In 2005, firma ARO a incercat relansarea produsului, la un pret de cca.10.000 de euro, dar proiectul a esuat.(Razvan Gheorghe)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *