CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9457 RON DOWN | 1 USD = 4.6715 RON DOWN | 1 GBP = 5.7258 RON DOWN

Nicolae Ciucă joacă fără reguli

3 comentarii / 899 vizualizări / 2 iunie 2022

Ne-am așteptat cu toții la mai multă rigoare din partea unui general cu patru stele. Speranța noastră era că cel puțin va respecta regulile. Chiar dacă eram sceptici în legătură cu nivelul de performanță al măsurilor pe care le va iniția în calitate de premier. Ne-am înșelat. Cu o viteză uimitoare și nonșalant, Nicolae Ciucă trece diverse linii roșii. Cum este OUG pentru Justiție. Sau pachetul de legi vizând siguranța națională. Sau încălcarea condițiilor care ne-ar permite să intrăm în zona euro.
De la bun început, îmi asum răspunderea pentru a preciza că vinovatul numărul unu este președintele Klaus Iohannis. Nicolae Ciucă este doar un instrument. Și atâta tot. Mai sus am oferit trei exemple, asupra cărora voi inisista, de încălcare deliberată și cinică a propriilor reguli. Desigur, România se confruntă cu mult mai multe neajunsuri din această perspectivă. Interesant este însă că reprezentanții partenerilor noștri euroatlantici, care înainte erau extrem de vocali în a susține, alături de Klaus Iohannis, un set de reguli, acum nu mai suflă niciun cuvânt.
În data de 26 mai 2019, la inițiativa președintelui, în România a fost organizat un referendum, iar rezultatul a fost că, în conformitate cu voința majorității celor care au votat, în materie de Justiție nu se mai putea legifera decât de către Parlament. Nu prin ordonanțe de urgență emise de Guvern. Referendumul a fost planificat și s-a desfășurat simultan cu alegerile europarlamentare. Întrucât populația României era favorabilă unui asemenea demers, este la mintea cocoșului că mulți dintre cei care au răspuns „da” la referendum au votat și partidul care s-a manifestat cel mai zgomotos în acest sens. Respectiv PNL. A fost un dublu succes politic, pe care liberalii în general și președintele în special și l-au adjudecat. În continuare, conform rezultatului acestui referendum, urma să fie modificată Constituția. Era necesară în acest scop o decizie a Parlamentului, urmată de un nou referendum. Aceste evenimente nu s-au mai produs. Nici după trei ani. Este o dovadă nu numai de neseriozitate, ci și de viclenie.
Este o dovadă că intenția reală a președintelui României și a susținătorilor acestuia nu a fost atât reformarea din temelii a mecanismelor legale, democratice, prin care se poate acționa asupra Justiției ca putere fundamentală a statului, cât demonizarea PSD, care încercase printr-un OUG să decreteze amnistia și grațierea și să corecteze câteva aberații ale Codului penal și, cum arătam mai sus, să se transforme într-un instrument electoral și, ca atare, demagogic. Și ajungem în actualitate.
Curtea Constituțională a detonat nucleara. Este a doua oară când această instituție fundamentală a statului sancționează lipsa de celeritate a procurorilor și judecătorilor, precum și tertipurile prin care procesele sunt lungite la infinit prin încălcarea termenilor de prescripție. De această dată, judecătorii CCR au fost mai expliciți. Ei au solicitat ca, de îndată, să se revină la normal. Într-o traducere liberă, asta înseamnă că Parlamentul, de îndată, în procedură de urgență, avea obligația să modifice în mod corespunzător legislația penală, corectând aberațiile create în timpul mandatelor lui Traian Băsescu și continuate sub mandatele lui Klaus Iohannis. Și iată ce s-a întâmplat. La ordinul lui Klaus Iohannis, într-o deplină înțelegere cu premierul, generalul cu patru stele Nicolae Ciucă, și cu acordul tacit al coaliției PSD-PNL, Guvernul a scos peste noapte o ordonanță de urgență care modifică legislația Justiției. Cu alte cuvinte, a acționat cu totul și cu totul contrar deciziei populației de la referendumul din 2019. Încălcând deci în mod flagrant regula stabilită atunci. Acest OUG va trece ca prin brânză prin Parlament și va fi promulgat de președintele Klaus Iohannis, fără să-i tremure mâna când va ridica stiloul și va semna.
Se discută de două zile încoace intens și uneori chiar vehement despre un proiect al Guvernului de a schimba dintr-o lovitură legislația siguranței naționale. De fapt, se preconizează o situație fără precedent în întreaga istorie a României, când nu o lege va fi adoptată, nici măcar un pachet de legi, ci simultan șase pachete de legi, care vizează întreg ansamblul instituțiilor de forță ale statului. Analiștii și jurnaliștii insistă pe bună dreptate asupra tentativelor de-a dreptul criminale de a acorda puteri excesive reprezentanților acestor instituții, în special lucrătorilor SRI, prin încălcarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului și îngrădirea spațiului de desfășurare a unor activități economice. Și așa și e. Dar de o nouă legislație a siguranței naționale, cu condiția să fie făcută în respect față de normele statului de drept, avem cu toții nevoie. Și nu doar conjunctural, pentru că ne aflăm într-o situație de război. Grozăvia, prima dintre grozăvii, s-a produs atunci când cu toții am constatat că nu aveam de-a face cu vreo manipulare sau cu vreun balon de încercare sau cu vreo glumă proastă. Dimpotrivă, premierul Ciucă a ieșit la rampă și a făcut o declarație stupefiantă. Și anume că aceste vaste pachete de legi au fost pregătite sub forma unor proiecte de către „autoritățile abilitate”. Apoi au fost predate partidelor, care le dezbat, urmând, ca săptămâna, viitoare să intre în dezbaterea Executivului. Atâta doar că „autoritățile abilitate” să propună proiecte de legi, în conformitate cu Constituția, sunt doar Guvernul și parlamentarii. Și mai pot propune proiecte de legi cetățenii, în condițiile în care se strâng, respectând o serie întreagă de norme, suficiente semnături. Și punct. Nu există alte „autorități abilitate”. Lui Nicoale Ciucă i-a scăpat porumbelul din gură. Pe de-o parte, a confirmat că nu avem de-a face cu un balon de încercare și că intenția este cât se poate de serioasă, iar pe de altă parte ne-a spus, într-o traducere cât se poate de transparentă, că inițiativa este neconstituțională. Că ea vine nu din partea celor care au dreptul la asemenena inițiative, ci din partea instituțiilor interesate să-și bată în cuie din punct de vedere legislativ drepturi și competențe, pe care până acum le-au adjudecat abuziv. Și altele, la care nici măcar o minte creață nu s-a gândit până în prezent. Iar Guvernul și Parlamentul urmează să se conformeze pe repede înainte. Este o nouă încălcare gravă a regulilor statului de drept.
Și închei, foarte pe scurt, cu un alt set de reguli de care autoritățile noastre și-au bătut joc, fapt care le va crea statului și respectiv poporului român prejudicii uriașe pe termen mediu și lung. În urmă cu câțiva ani, atunci când peședintele Klaus Iohannis se bătea cu cărămida în piept, acompaniat fiind de corifeii de atunci ai PNL și USR, aflasem în mod oficial că România îndeplinise o parte dintre condițiile necesare stabilite de Uniunea Europeană pentru a adopta moneda euro. Între timp, autoritățile au făcut ce-au făcut și au transformat acest proces într-unul regresiv. Ieri am aflat, dintr-un raport cât se poate de oficial al autorităților europene, că nu mai îndeplinim niciuna dintre condiții. Și, prin urmare, plasându-ne la coada plutonului de state candidate, vom mai avea de așteptat mult și bine. Este rezultatul tot al unui proces prin care, în mod sistematic, încălcăm regulile. Iar general cu patru stele Nicolae Ciucă este parte a acestui proces.

P.S.: „România educată” s-a dovedit un mare eșec prezidențial. La fel, legiferarea prin Parlament în materie de Justiție. Din zona Schengen continuăm să fim excluși. Și, pentru mult timp, vom fi excluși și din zona euro. Aceasta este România prosperă, „a lucrului bine făcut”, pe care ne-a promis Klaus Iohannis că o va edifica „pas cu pas”.

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

3 Comentarii

  1. @ Ieri a fost ziua copilului, ?
    Ce jucării a mai primit Roșca-Stănescu, pe lângă Nicolae Ciucă, ?

  2. & Doctorul Oprescu anunță și disconfortul apartenenței la DIA, manifestat printr-un diabet, „potențat” , probabil, și de conexiunile copulatorii din „ambuteiajul” social în care se află, de moștenirea genetic-instituțională cu posibile funcțiuni instituționale contradictorii,în care se află, disconfortul stresului, etc. ?
    Deci, care ar fi nivelul de răspândire a diabetului pe contingente de militari, ?

  3. iohanis a trasmis 3 vorbe copiilor de 1 iun. copiii lui de suflet e la serviciii, care îl mențin în funcție și el le dă recompense

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată.