CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9491 RON UP | 1 USD = 4.3869 RON UP | 1 GBP = 5.8407 RON DOWN

O sută treizeci de mii de familii pedepsite

3 comentarii / 2469 vizualizări / 2 octombrie 2015

Scandalul emisiilor de noxe ale maşinilor Volkswagen face victime acolo unde nu te aştepţi. Victime colaterale. Aflu, cu stupoare, că o sută treizeci de mii de familii de români nu mai au cărţi de identitate ale autovehiculelor valabile. Cel puţin aşa a decis Registrul Auto Român. Ei plătesc prin imposibilitatea de a-şi utiliza autoturismele pentru o mega potlogărie penală săvârşită de managementul german. De ce plătesc românii şi nu plăteşte Germania?
Fabricanţii de la Volkswagen au minţit o lume întreagă în ceea ce priveşte gradul de poluare produs de către autoturismele germane. Ele nu se încadrează, în realitate, în norma de poluare Euro 5. Ceea ce înseamnă, în esenţă, că posesorii de autoturisme trebuie să plătească, pentru a le utiliza, o taxă mai mare decât cea prevăzută, acum, de către Registrul Auto Român. Mă aştept de la autorităţile române, deprinse să ia fel de fel de decizii aberante pe seama cetăţenilor, să vină şi cu pretenţia ca aceştia să achite, din urmă, diferenţele, eventual, şi cu dobânzi cu tot. De aici şi până a li se confisca, în caz contrar, maşinile nu mai este decât un pas.
Dar ce ar trebui făcut în mod normal? Dacă în România, cetăţeanul ar fi respectat de către instituţiile statului, atunci acestea ar trebui să procedeze în felul următor. Să ia mai întâi în calcul câtă poluare suplimentară au produs cele o sută treizeci de mii de autoturisme importate din Germania. Întreaga sumă ar trebui pretinsă, printr-o notă oficială, concernului german. Iar concernul german, şi nicidecum cetăţenii, are obligaţia de a achita către statul român această sumă de bani. În caz contrar, Guvernul României trebuie să acţioneze în judecată concernul Volkswagen la Curtea Internaţională de la Paris. Şi, cu certitudine, va câştigă. Dar ce se întâmplă cu consumul de carburant? Întrucât raportările Volkswagen au fost false în ceea ce priveşte noxele şi consumul de carburant al tuturor autoturismelor Volkswagen este mai mare decât cel declarat în cartea tehnică a maşinii. Din această perspectivă, toţi posesorii din lume de autoturisme Volkswagen au fost înşelaţi. La pungă. Inclusiv cele o sută treizeci de mii de familii de români. Statul român, în măsură în care îşi respectă proprii cetăţeni, trebuie să pretindă, în beneficiul acestora, de la concernul Volkswagen sumele de bani care reprezintă diferenţa de combustibil. Ele pot fi calculate în funcţie de kilometraj.
Pe de altă parte, atât gradul de poluare, cât şi consumul mai mare sunt, probabil, chestiuni care nu vor putea fi remediate în viitor. Chiar dacă teoretic acest lucru ar fi posibil este normal să ne punem întrebarea: cât timp ar fi necesar pentru ca o sută treizeci de mii de autoturisme să treacă prin cele câteva service-uri Volkswagen? Ceea ce însemnă, nici mai mult, nici mai puţin, că statul român ar trebui să pretindă de la compania germană şi contravaloarea diferenţelor de noxe şi carburant din viitor.
Numai astfel se poate face dreptate. Pentru că dacă mă pun în pielea unui posesor de autoturism Volkswagen, îmi este cât se poate de limpede că, probabil, cunoscând de la bun început cât voi plăti pentru poluare şi cât voi plăti, în realitate, pentru carburant, aş fi ales o altă marcă. Este limpede că cetăţeanul român nu are nicio vină şi, atunci, este la fel de limpede că el nu trebuie obligat să plătească nimic.
PS: Pentru a nu da cumva naştere vreunei interpretări rău-voitoare, fac precizarea că nu sunt posesor de autoturism Volkswagen. Har Domnului! (Sorin Roșca Stănescu)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

3 Comentarii

  1. Scandalul Volkswagen ne spune ca daca esti mare concern din Germania nu dai doi bani pe lege si nici pe Ambasa Americana.

    America o fi avand Ambasada in Germania? Daca are, de ce nu ia atitudine, ca in Romania, ca o mare firma cu capital majoritar de stat, cum este Volkswagen, a inselat autoritatile a zeci de state, inclusiv SUA, precum si milioane de cumparatori din toata lumea?

    De ce nu cere actiunea Ambasa Americana „justitiei independente” din Germania sa nu lase nepedepsita frauda, asa cum procedeaza aceiasi Ambasa Americana in Romania, pentru toate fleacurile ?

    Daca un primar din Romania, indiferent ca este din Medgidia, Husi sau Sara Monteoru, ar fi facut un pas gresit, era demult cu mascatii in casa si cu parchetu din dormitor facut praf la perchezitie. Basca arestul preventive, ca pe timpul dictaturii proletariatului.

    De aceia ma intreb, de ce Ambasa Americana este dulau caine rau in Romania si pechinez cu coada intre picioare in Germania?

    Si mai ma intreb, de ce suntem atat de tembeli in Romania, sa-i bagam in seama pe toti ratacitii Americii la Bucuresti?

    • sovieticule, om al mafiei romanesti, VW e detinut de familia porsche , doar 17% e detinut de landul Lower Saxony. esti varza , comunistule. ai vrea ca banditii mafiei romanesti sa fure in continuare? sa-si faca vile in caraibe si brazilia? sa tina in subdezvoltare vasluiul si teleormanul pe veci? de asta nu iti place dna si america? mars la moscova de unde ai venit!

      • @ICBM. „Bibi”, sclavia, pe lumea asta, a fost posibila pentru ca au existat nerozi ca tine, care au trait in lui paralele.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *