Povestea unui buget nuclear sau cum indeamna presedintele la incalcarea legii
5 comentarii / 3328 vizualizări / 26 octombrie 2020
Este bizar și revoltător că nimeni din clasa politică nu a reacționat tăios în septembrie, cînd președintele Klaus Iohannis ne-a transmis nonșalant că bugetul de stat pe anul viitor va trebui votat de viitorul parlament. Practic, a fost un îndemn – dacă nu chiar ordin – adresat guvernului de a încălca legea care prevede termene foarte clare de elaborare și dezbatere a bugetului de stat, recte 31 decembrie. Pînă acum au fost destule cazuri cînd bugetul de stat a fost aprobat cu depășire de termene, uneori cu mult, din cauza unor probleme, să le spunem, tehnice. E prima oară însă, cînd se stabilește încălcarea legii ”la rece”, mult înaintea intrării în rutina bugetară legală. Și, cum spuneam, fără vreo reacție a opoziției.
Ce ne-a spus președintele într-o conferință de presă de pe 9 septembrie?
”Este clar că bugetul pentru anul viitor trebuie construit cu mare grijă și cred că este la fel de evident că e de preferat ca bugetul pentru anul viitor să fie discutat și aprobat de noul parlament care va rezulta din alegerile parlamentare, și nu de acest parlament, unde vedem niște abordări total neprincipiale și neconforme cu realitatea”.
Ce spune legea finanțelor publice:
Art. 35:
”În cazul în care alegerile generale parlamentare sunt organizate în ultimele 3 luni ale anului, calendarul este următorul:
a) Ministerul Finanţelor Publice, pe baza proiectelor de buget ale ordonatorilor principali de credite şi a bugetului propriu, întocmeşte proiectele legilor bugetare şi proiectele bugetelor pe anul următor, pe care le depune la Guvern în termen de 15 zile de la învestirea noului Guvern, conform art. 103 din Constituţia României, republicată;
b) după însuşirea de către Guvern a proiectelor legilor bugetare şi de buget, prevăzute la art. 35 alin. (1), acesta le supune spre adoptare Parlamentului cel mai târziu în 20 de zile de la învestire, fără a depăşi data de 31 decembrie a anului în curs.
Acest mecanism ținînd cont de alegeri nu exista în versiunea inițială a legii, ci a fost introdus în 2012 de guvernul Ponta printr-o OUG.
O scurtă recapitulare:
Bugetul pe anul 2019 a fost adoptat de guvernul Dăncilă abia în februarie 2019, cu mare întîrziere și pe repede înainte, spre indignarea sfîntă a lui Ludovic Orban și a PNL în ansamblu.
”Ce face coaliția PSD – ALDE cu adoptarea bugetului se cheamă abuz de putere” tuna în acea perioadă europarlamentarul PNL, Siegfried Muresan. ”Parlamentarii au avut la dispoziție doar jumătate de zi lucrătoare pentru a formula și depune amendamente la buget. Bugetul a fost adoptat de Guvern vineri după-amiază, iar parlamentarii au termen-limită de depunere a amendamentelor astăzi la ora 12.00”.
„De ce face coaliția PSD – ALDE acest lucru? Pentru că știe că este un buget slab, construit pe cifre umflate, un buget al stagnării economice. De aceea, vrea să se adopte bugetul pe repede-înainte fără a le oferi parlamentarilor timp să analizeze, să dezbată și să adopte în cunoștință de cauză bugetul. Astfel, este încălcat rolul Parlamentului de unică autoritate legiuitoare a țării, așa cum este prevăzut în Articolul 61 din Constituția României”, mai avertiza eurodeputatul PNL.
Desigur, guvernul liberal nu se punea problema să repete ilegalitățile pesediste, astfel că în octombrie 2019, protocolul semnat între UDMR și PNL conținea, între altele, condiția înaintării Parlamentului de către Guvernul Orban a proiectului Legii bugetului de stat, până pe 15 decembrie.
Adică la o lună după termenul legal, dar măcar exista scuza căderii cabinetului Dăncilă, pe 4 noiembrie.
Dacă pentru depășirea termenului legal a existat o scuză pertinentă, nu același lucru se poate spune despre manevra șoc operată de liberali: primul buget din istorie adoptat prin asumarea răspunderii, fără dezbateri parlamentare.
”Am ajuns în această situație excepțională pentru că Guvernul Dăncilă nu a respectat Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, care obligă Executivul să construiască bugetul până la 1 noiembrie și să îl aducă în Parlament înainte de 15 noiembrie”, explica vicepremierul Raluca Turcan, în februarie.
Romania nu mai are buget, iar daca contribuabilii romani vor mai continua sa plateasca taxe si impozite banii lor vor fi talhariti de calaul nazist al tarii Klaus Iohannis si evreul comunist trimis din SUA , Adrian Zuckerman, cel care se gudura pentru bani pe langa gruparea de mare criminalitate socio economica PNL/Orban.Dupa ian. 2021 romanii noninfractori/iohannisti vor primi mancare cu sufertasul de la cantinele stalinist/naziste, mancare otravita ca ii va tine in letargie si bolnavicioasa asculatre. Acesta este un scenariu care deja a fost anuntat de ouscariabilul Klaus Iohannis.
An 2009; guvern PDL only; miza: realegerea bețivului securist Petrov în decembrie 2009.
Decembrie 2009, Petrov: „am o veste extraordinară, se pare că am ieșit din criză!”
Evoluție PIB 2009: -7,1%
Aprilie 2010: Petrov anunță măsuri de austeritate.
P.S. Dacă remarcați vreo coincidență cu 2020, deficit care va depăși 10%, alegeri pentru Parlamentul meu în decembrie 2020, „ne așteaptă vremuri fantastice”, vi se pare, acum e plin de idioți securiști la guvernare.
Pesedistul Negrean se laudă că salariul minim european va deveni realitate.
Asta se traduce în doliu internațional pentru corporațiile reprezentate de Cîțu.
Tovarășa Dragu de la USRI-PLUȘ încă n-a aflat că o va privi și pe ea. :)))))))
Important este sa fie eliminati toti infractorii.
Deocamdată toți infractorii guvernează.