CURS VALUTAR
1 EUR = 4.98 RON DOWN | 1 USD = 4.59 RON DOWN | 1 GBP = 5.94 RON DOWN

Presa din Moldova aruncă bomba: părerologul Anatol Șalaru s-a refugiat în România de frica Parchetului

1 comentariu / 2698 vizualizări / 5 martie 2025

Fostul ministru moldovean al Transporturilor, Anatol Șalaru, cel care se află de mai multă vreme în Romînia și apare la televiziunile de știri cu ”dezvăluiri” despre cine e și cine nu e spion rus, are motive bine întemeiate să nu mai calce prin țara de baștină. Conform ziarul moldovenesc Moldavskie Vedomosti, Șalaru nu vrea să ajungă pe mîna parchetului de la Chișinău care anchetează o afacere din perioada cînd era ministru.
Concret, e vorba de probleme penale legate de achiziții de trenuri din România:

La 10 martie vor începe concedierile în masă ale lucrătorilor feroviari, a declarat președintele comitetului sindical al nodului Ocnița, Dmytro Fisiuc. Potrivit acestuia, oamenii nu mai pot lucra fără salarii. Între timp, toți cei care au condus căile ferate în ultimii 20 de ani nu sunt vinovați de nimic. De exemplu, fostul ministru al Transporturilor și al Apărării, Anatol Șalaru, locuiește în România și de acolo comentează evenimentele care au loc în Moldova. El nu apare acasă. De ce? Parcul feroviar modernizat în timpul lui Șalaru este aproape de colaps. Din cinci unități, doar două mai sunt în stare de funcționare, una dintre ele operând doar cu o locomotivă de manevră, a declarat ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, în cadrul emisiunii „Cutia Neagră”.

Potrivit lui, una dintre locomotive funcționează pe ruta Chișinău-Ungheni, iar cea de-a doua, destinată rutei Iași, are un cap de tren defect și este tractată de o locomotivă de manevră. „Au existat câteva trenuri experimentale reconstruite în România, dar cu greu pot fi reparate”, a spus Bolia.
În 2013, calea ferată a renovat cinci trenuri sovietice la Remar Pașcani, parte a grupului Grampet controlat de milionarul român Gruia Stoica. Modernizarea a costat 11 milioane de euro. Trenurile au fost renovate pe vremea când ministru al Transporturilor era Anatol Șalaru și Vitalie Struna, care era și el cercetat pentru spălare de bani.

Două dintre trenurile renovate au luat foc de mai multe ori. În decembrie 2022, locomotiva trenului Chișinău-Iași a luat foc, iar la un an după renovare, în 2014, unul dintre trenurile care circulau spre Ungheni a luat foc. Șalaru își dă seama că, dacă va apărea în Republica Moldova, procuratura ar putea avea pentru el întrebări neplăcute, implicînd pușcărie. Acesta este motivul pentru care unuia dintre cei mai străluciți reprezentanți ai ultimei generații de integraționiști europeni îi este teamă să vină în Moldova” mai scrie ziarul moldovean. (Traducere B.T.I.)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

Un comentariu

Nu sunt permise comentariile.

STRTIME=1662721998