Presa lui Voiculescu – acuzatie exploziva: Ponta vrea sa vinda CFR-Marfa lui Burci pe post de fier vechi
0 comentarii / 1625 vizualizări / 7 februarie 2013
”Apele din USL se tulbură tot mai rău: într-un material apărut azi în presa lui Dan Voiculescu se insinuează că premierul Victor Ponta, de comun acord cu Traian Băsescu, au decis în CSAT privatizarea CFR Marfă în beneficiul unui ”investitor strategic” care ar fi nimeni altul decît Cristian Burci, patronul ”Adevărului”. Mai grav, se afirmă că adevăratul scop al tranzacției este transformarea vagoanelor românești în fier vechi numai bun de comercializat.
Iată ce scrie publicația on-line ”Ghimpele”, a liderului PC, sub titlul ”Hienele din jurul hoitului: Cui se privatizează CFR Marfă?”:
”Dincolo de aspectele negociate cu FMI si mai presus de consensul Guvern – CSAT (a se citi Ponta-Basescu), cateva precizari esentiale ne ofera adevarata imagine de ansamblu a privatizarii CFR Marfa. In primul rand, “investitorul strategic” asteptat de stat va prelua doar obiectul de activitate al companiei, respectiv vagoanele (30.000 la numar) si locomotivele (900), nu si infrastructura feroviara si activele fixe care vor ramane in continuare in proprietatea statului. Ei bine, iata un prim motiv de descurajare a oricarui investitor strategic real: intrand in posesia exclusiva a vagoanelor si locomotivelor, noul actionar majoritar nu poate spera la o exploatare efecienta a companiei, in conditiile actuale(…) Distantandu-ne de imaginea idilica a unei “mari companii europene” interesata sa “ridice valoarea” CFR Marfa, logica ne impune sa identificam motivele plauzibile pentru care cineva ar decide sa cumpere societatea de stat.
Vagoanele se vand foarte bine. E drept, ca fier vechi, insa asta nu schimba cu nimic profitul companiilor care tranzationeaza marfa (…). In alta ordine de idei, exista si un nume sonor vehiculat ca potential investitor, cu fiecare ocazie a redeschiderii discutiei privind privatizarea companiei. Cristian Burci – fostul patron al Astra Arad, Meva Drobeta Turnu Severin si Romvag Caracal, firme pe care le grupase in holdingul International Railway Systems (IRS), convenabil infiintat intr-un paradis fiscal precum Luxemburg – s-a retras in urma cu un an din afacerile feroviare. Retragerea, insa, nu-i un proces ireversibil, daca ne amintim cum actualul proprietar al ziarului Adevarul a oscilat, de-a lungul timpului, intre afacerile cu vagoane si pasiunea pentru media (…)Afacerile derulate printr-un paradis fiscal, cunoasterea buna a pietei din Romania, consultanta de exceptie a fostului ministru al Transporturilor (Miron Mitrea n.n.), devenit aproape alter ego al omului de afaceri, si – cel mai important – lipsa unor investitori credibili interesati de relansarea companiei, toate acestea converg spre un singur scenariu posibil: privatizarea CFR Marfa urmata de o vanzare en-detail, la fier vechi” scrie ziarul lui Voiculescu. (B.T.I.)
Comenteaza