CURS VALUTAR

Remember: „Vreau sa scot din capul romanilor visul autostrazilor”

5 comentarii / 6421 vizualizări / 16 martie 2019

O nouă dispută pe scena politică: ce guvernări au făcut mai mult pentru autostrăzile din România? Scorul, bob cu bob, ar fi în favoarea stîngii. Realitatea e că niciun regim politic de după revoluție nu s-a bătut cu adevărat să construiască autostrăzi, ba nici chiar să le mențină în stare perfectă pe cele existente. Dar, dacă există un campion al autostrăzilor, în sens negativ, desigur, acela nu poate fi decît Traian Băsescu, și el ”împacă” ambele părți ale eșichierului politic: ministru al stîngii, devenit președinte al dreptei.

Războiul lui Traian cu autostrăzile, pe scurt:

13 mai 1997. La dezbaterea moțiunii de cenzură a PSD pentru taxa de drum, ministrul Traian Băsescu declară: „Dacă vrem o industrie şi un turism rentabile, trebuie să avem şosele bune” şi, indiferent dacă este o măsură impopulară, „această taxă trebuie introdusă”.

24 mai 1997. Traian Băsescu scoate în stradă sindicatele din construcţii pentru oprirea lucrărilor la autostrada Bucureşti-Constanţa încă din luna februarie, lăsând pe drumuri 20.000 de muncitori.

6 august 1997. Băsescu promite că lucrările la autostrada Bucureşti-Constanţa vor fi finalizate până la sfârşitul anului 2000 pe tronsonul Bucureşti-Feteşti, şi până la sfârşitul anului 2002 pe tronsonul Cernavodă-Constanţa.

4 septembrie 1997. Băsescu afirmă că vor fi concesionate lucrările la autostrada Bucureşti-Constanţa pe trei tronsoane, din 18 firme calificându-se patru firme, din Spania, Germania, Austria şi Franţa.

12 ianuarie 1998. Băsescu inaugurează reparațiile la autostrada Bucureşti-Piteşti. Firmele constructoare au fost româneşti – Hidroconstrucţia, Electroconstrucţia şi Centrala de construcţii căi ferate. Traian Băsescu amenință că, dacă nu este respectat termenul de finalizare al lucrărilor, firmele vor fi penalizate.

Urmează un moment istoric!

17 mai 1998. Traian Băsescu: „Vreau să scot din capul românilor visul autostrăzilor. În ţara noastră, traficul nu justifică investiţiile în infrastructura rutieră”.

2 iunie 1998. Traian Băsescu:”Trebuie să încetăm cu demagogia autostrăzilor”. De asemenea, el promite că singura autostradă care se va finaliza pînă 2002 va fi Bucureşti-Constanţa.

3 septembrie 1998. Băsescu: „Soluţia concesionării autostrăzilor nu este viabilă, pentru că ar fi cu 30% mai scumpă decât dacă ar fi finanţate de către stat”.

1 septembrie 2005. Traian Băsescu, la întâlnirea cu ambasadorii,la Cotroceni: „Când faci contracte tip parteneriat public-privat, constaţi că te costă de trei ori mai mult decât o finanţare de la BEI. Acest tip de politică externă eu îl refuz. Priorităţile României sunt şi ale Uniunii Europene, pentru că nu ne permitem să construim cele mai scumpe autostrăzi din lume. Trebuie să ne vedem de priorităţile reale, care înseamnă progres pentru România: continuarea procesului de integrare în UE, consolidarea poziţiei României în NATO, dezvoltarea strategiei pentru zona extinsă a Mării Negre şi soluţionarea definitivă a conflictelor din Balcanii de Vest.”

8 august 2005. E desemnată câştigătoarea contractului de lucrări de reparaţie pentru autostrada Bucureşti-Piteşti: Euroconstruct Trading ’98 SRL, firma lui Dorin Cocoş, Dan Besciu şi Sorin Vulpescu, amicii de la „Golden Blitz”.

22 august 2009. Băsescu: ”Am rezolvat problema exproprierilor, dar n-am rezolvat problema siturilor arheologice. Ori, nu tot ce e sub pamantul asta de acum 2000 de ani merita sa blocheze autostrazile in Romania”.

17 septembrie 2009. Băsescu, întrebat cum se face turism fără autostrăzi: ”E un clişeu, 70% din turism se face cu avionul”

10 iulie 2016. Băsescu la RTV: „Daca cineva imi da portofoliul Transporturilor, eu va asigur ca in trei ani avem si Pitesti-Sibiu, si Brasov-Oradea. Aici problema este sa faci proiecte credibile. Eu am cerut Bancii Europene de Investiţii sa isi deschida reprezentanţa la Bucuresti. Cu ei am facut Bucuresti-Constanţa si am facut doua etape de reabilitare a drumurilor naţionale”.

16 iunie 2018. Băsescu: ”Ieri, ministrul Șova a spus cea mai mare nerozie pe care putea s-o spuna un ministru. A spus asa – ”daca facem autostrazi cresc salariile si atunci pleaca investitorii straini”. Ei, mai mare… cum sa-i spun ca e Congres si mi-e jena. Mai mare lipsa de intelegere a ceea ce inseamna infrastructura nu poti sa gasesti. Asa crestem competitivitatea tarii, educatia, prin autostrazi, investitii in infrastructura”.

Traian Băsescu. Două mandate prezidențiale plus ministru al Transporturilor în cinci guverne diferite, de stînga și de dreapta.
Dacă un lider politic de cel mai înalt rang a putut face asemenea meandre în privința infrastructurii rutiere, ce pretenții să fi avut de la ”transportatori” mai mărunți, gen Ludovic Orban, Radu Berceanu, Anca Boagiu, Dan Șova, Ramona Mănescu, Relu Fenechiu ori Răzvan Cuc?
29 de miniștri rulați la Transporturi în 29 de ani.
Și singura autostradă în stare perfectă (încă) e cea de un metru. (Bogdan Tiberiu Iacob)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

5 Comentarii

  1. Trepanatii si escrocii care l-au sustinut pe Basescu, ce a vrut sa scoata „din capul românilor visul autostrăzilor”, sustin astazi pe Iohannis sau USR-ul, asa ca nu este cazul sa avem asteptari prea mari pentru prezent si viitor.

  2. adevarul e ca de 2-3 ani psd nu aloca decat firimituri pentru autostrazi. de, trebuie bani pentru maririle de pensii speciale ale parlamentarilor si ale securistilor…

    • @Vox. Spui numai tampenii.

  3. Ineptii. Articol comandat politic. Nu se vorbeste decat de un singur om. Pute.

    • Pupinbăsistule, băsăul tău infect n-a fost niciodată om politic, doar o janghină de securist infect.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *