CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9461 RON UP | 1 USD = 4.7286 RON UP | 1 GBP = 5.7088 RON DOWN

Scandalul Holocaustului – De ce are AUR dreptate: pentru ca ”Romania educata” a devenit ”Romania sufocata”

17 comentarii / 7782 vizualizări / 11 ianuarie 2022

Alianța pentru Unirea Românilor a provocat recent un scandal imens, soldat cu autosesizarea Parchetului, după ce a cerut, într-un comunicat, renunțarea la împovărarea programei școlare cu tot felul de ”teme minore ridicate la rang de materii”, care ar putea fi studiate în cadrul materiilor deja existente. A spune că AUR a minimalizat Holocaustul – faptă sancționată penal – e de-a dreptul o mistificare grosolană; dincolo de asta, însă, partidul lui Simion pune degetul pe o rană care în loc să se vindece, se lărgește de la an la an. Pentru că în România a devenit sport național al politicienilor inventarea de noi și noi materii școlare, toate extrem de importante, nu-i așa?

”AUR atrage atenția asupra faptului că, în ultimii ani, se constată o acțiune sistematică de subminare a calității învățământului din România prin ridicarea la rangul de „materii” a unor teme minore sau care pot face obiectul unor simple lecții în cadrul materiilor existente (ex. educație sexuală, istoria Holocaustului, etc.), în paralel cu reducerea importanței acordate materiilor fundamentale pentru formarea noilor generații: științele exacte, Limba și literatura română, Istoria națională”.
Cam așa suna comunicatul AUR care i-a atras acuzația de antisemitism, negaționism și, finalmente, un dosar penal.

Problema e că nu doar studierea Holocaustului ca materie de sine stătătoare constituie un abuz asupra școlarilor, ci a multor alte noi materii izvorîte permanent din mințile politicienilor. Nu e vorba aici de minimalizarea tragediei evreiești, ci de maximalizarea programei școlare, cu efecte dramatice asupra educației tinerilor.

O tragedie imensă, de dimensiunile Holocaustului evreiesc, este cît se poate de important să fie studiată în școli, absolut de acord. Împreună cu alte lecții triste ale istoriei, am spune. Pentru că avem și genocidul ucrainean, Holodomor, cu 7 milioane de victime, genocidul cambodgian, genocidul armean, genocidul rwandez, genocidul circasian, genocidul kazah, genocidul zunghar, genocidul grec, genocidul asirian, genocidul împotriva populațiilor de indieni din Americi ori teribilul genocid congolez. Despre toate acestea și multele altele e necesar să se studieze în școală, pentru ca noile generații să tragă învățămintele de rigoare.

Dar e o idee bună să se introducă o nouă materie de sine stătătoare și încă doar despre Holocaustul evreiesc, așa cum se va întîmpla grație legii promulgate recent de Klaus Iohannis?

România a adoptat cu ani în urmă o legislație de reducere a numărului de materii din programa școlară, dar politicienii nu par impresionați.

Nu e prea mult de cînd Federația de șah bătea palma cu ministerul Educației pentru introducerea studierii șahului în școli.
Raed Arafat cere de mai multă vreme introducerea ca materie obligatorie în programa școlară a cursurilor de prim-ajutor.
Se mai propune, de asemenea, introducerea în școli a educației pentru mediu după ce, în noiembrie, au fost introduse educația financiară și educația juridică.
Mai avem și mult discutata introducere a orelor de educație sexuală în programa școlară obligatorie.
Un lider marcant al PNL, Marilen Pîrțea, deputat și rector universitar, a depus proiectul de lege privind introducerea în programa școlară a „Istoriei Revoluției de la Timișoara din 1989 și a schimbării de regim din Decembrie 1989 în România”.
Deputata USR Cristina Iurişniţi reclamă introducerea disciplinei şcolare „Educaţie pentru sănătate” menită să atragă atenția românilor asupra diverselor pericole la adresa sănătății.
”A introduce Mindfulness în programa școlară este o modalitate de a dezvolta abilitățile relaționale și de rezilienta la viitori adulți” cerea și Valerie Cioloș Villemin, soția liderului USR Dacian Cioloș, acum doi ani, pe Facebook.
Anul trecut, ministerul Educației analiza serios introducerea în programă a materiei ”educația cinematografică”.
Se pregătește introducerea studierii încălzirii globale, urmare a eforturilor președintelui.

Toate aceste materii, de la Holocaust la prim-ajutor, mindfulness, cinematografie sau șah sunt benefice pentru tineri, de acord.

Dar pot fi ele îndesate într-o singură programă școlară? Într-un singur ghiozdan?
Răspunsul e categoric negativ.
”România educată” a lui Iohannis tinde să devină ”România sufocată”, cel puțin la nivelul programei școlare.

Mulți politicieni au propus pînă acum introducerea de noi și noi materii, dar niciunul nu se înghesuie să ceară eliminarea altora.

Sunt și voci lucide, precum a deputatului PSD Nicolae Radu, care atrăgea atenția acum doi ani că s-a ajuns ca un elev de gimnaziu din generaţia actuală să aibă în clasa a V-a 17 materii. ”Ce poate reţine un copil de 10-11 ani din 17 materii diferite? Cu ce rămâne după un an de şcoală în afară de oboseala cronică?” se întreba, retoric, deputatul.

Care făcea, pe bună dreptate, un apel, în acest sens, către clasa politică să elaboreze ”Un sistem care să ia în considerare nevoile elevului, să îl ajute să îşi dezvolte abilităţile în domeniile spre care are înclinaţie, şi nu capacitatea de a susţine pe umeri, la 11 ani, un ghiozdan cu întreaga paletă de cunoştinţe a lumii”.
”Se întreabă părinţii pentru ce sunt necesare la o materie 3 manuale, de ce nu poate fi cuprinsă materia de studiu într-una singură” afirma într-o declarație politică și deputatul Vasile Nagy.

În Egipt a făcut valuri uriașe, toamna trecută, decizia guvernului de a introduce în programa școlară studierea performanțelor fotbalistului Mo Salah.
Să introducem și noi materii despre Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Simona Halep, ori Gică Hagi?

Vestea ”bună” e că se mai și taie din materie: s-a eliminat latina, s-au redus orele alocate științelor, iar România a ajuns în ultimii ani singura țară din Europa care are în programă, în medie, doar o oră de istorie săptămînal, la gimnaziu și liceu, în timp ce Ungaria, Germania sau Mare Britanie au patru ore.
Ceea ce înseamnă că, de aici înainte, pentru studiul (repetăm, extrem de necesar) al Holocaustului s-ar putea aloca un spațiu de învățătură egal cu al întregii istorii a românilor. (Bogdan Tiberiu IACOB)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

17 Comentarii

  1. Elevii romani ar trebui sa invete despre cum o tara, Palestina, a fost furata bucata cu bucata de evrei, incepind cu anul 1947 si despre genocidul impotriva palestinienilor si in general a celor care s-au opus sionismului.

    Ar mai trebui sa invete despre iudeomasoneria care in anul 1789 a asasinat cu cruzime 40,000 de nobili francezi , despre cele doua razboaie mondiale pornite de banksterii ashkenazi, despre aparitia comunismului opera a acelorasi banksteri , astea sint cu adevarat teme importante.

    Sau despre cum a fost asasinat Ceausescu pentru indrazneala de a fi platit ( E ADEVARAT PE SPINAREA ROMANILOR ) DATORIILE COLOSALE CATRE KAMATARII EVREI, Romania fiind singura tara din lume care a avut ZERO DATORII catre kamatarimea mondiala.

    ADEVARUL DESPRE HOLOCAUST NU SE POATE OBTINE CU COD PENAL.
    E nevoie de dezbateri ale istoricilor, pe baza de fapte iar INTERZICEREA DEZBATERILOR e adevarata problema

  2. Așadar, „Istoria Evreilor. Holocaust”: către toți fiii patriei, din fragedă pruncie,
    Nu voi sublinia aspectul că, că a vorbi în mod selectiv și unilateral despre marile tragedii din istoria omenirii (și asta, unui copil – încă departe de a putea înțelege „lumea”), nu mai este educație, ci mai degrabă, îndoctrinare.

    Dar mă gândesc la următoarea dilemă:
    Dacă un elev nu primește notă de trecere la această disciplină, cum va fi considerat?
    – Un elev slab, sau… un Antisemit?
    Nu cumva se va interpreta că, „din sentimente ostile”, nu prea vrea să-și „dea silința”? Mai mult, poate că nici părinții, familia, nu s-au „preocupat suficient”; nu cumva vor fi având niscai „gene de „antisemit”?

    Sau, din contra: nu cumva vom aluneca spre „practici” din „vremurile apuse”, când, cei ce dovedeau că sunt „adânc pătrunși” de „lumina ideologiei oficiale”, își asigurau protecție & ascensiune fulminantă?
    Cine va îndrăzni să refuze selectarea / promovarea cuiva, care, chiar și mediocru fiind, are „nota 10” la „Istoria Evreilor. Holocaust”?…

    P.S. La câte moduri de a „suge licuricii”, sunt în stare să ne supună „noile noastre elite”, pentru a-și masca nulitatea, și a-și asigura „supraviețuirea”?
    Și cu ce costuri…

    • Bună observatie

  3. „tema minora a holocaustului” nu e prevazuta de codul penal.

    Si oricine ar fi acuzat de asa o timpenie, daca contesta Legea la Ccr, va cistiga.
    Pentru ca e atit e de timpita legea incit orice jurist isi da seama ca un fapt istoric nu poate fi cenzurat sau impus prin cod penal

  4. In anii 50 sau 60, nu mai stiu exact anul, in Lagarul de munca fortata Auschwitz exista o placa pe care scria ca „aici au fost omoriti 4 milioane de evrei” samd

    Dupa citiva ani, din nou nu mai stiu anul, a aparut o alta placa pe care scria „aici au fost omoriti 1 milion de evrei” . Cel care au facut modificarea , scazind totalul mortilor de la 4 milioane la 1 milion, nu trebuiau judecati pentru „negarea holocaustului”?

  5. Ciudata si de remarcat in aceasta program este lipsa unei materii de genul juridic sau de educatie civica.Ce fel de cetateni parasesc scolile care nu stiu nimic despre drepturile lor si organizarea statuli,care le da dreptul sa aleaga diverse organe al statului.Inainte de razboi existau,asemenea materii.

  6. Ce fel de copii ies de pe bancile scolilor, fara sa aiba habar de matematica – toti, dar absolut toti prin “vestul civilizat” pun accent pe aceasta disciplina – de fizica, de chimie sau de biologie?!
    Bine ca le facem educatie civica, sexuala si alte bazaconii, asigurandu-ne ca vor iesi niste complet idioti functionali din scoala – pe banii statului… ai nostri, in fapt!
    Si cica de ce ne trateaza lumea ca pe slugile Europei… oare pentru ca ne lipsim copiii de educatie?!
    Inventam materii, cand stiintele fundamentale au ramas de milenii aceleasi! Materi “umaniste”… iubeste-ti tara, dar stai – ce sa vezi – nu-ti predau istoria ei, apreciaza cat este ea de frumoasa, fara sa ai habar de cum arata ea si cam ce poate fi exploatat, ca resurse (ca d’aia vin toti si iau de aici, ca din cutia milei) etc.
    Progresul unei tari este dat de omenii educati, in stiinte, nu in “inventatorii” de noi O N G – uri!

  7. UN AVERTISMENT SI ULTIMUL PENTRU FRATII SUBUMANI , chelbosii murariu…

    ca tradati in favoarea washington-ului sau a tel aviv-ului, TOT TRADARE SE CHEAMA.

  8. Din ce grota au aparut pitecantropii muraru?
    Muflonul retard i-a scos la suprafata?
    Dureros; a devenit o calitate sa devii tradator de tara!

  9. Se caută orice motiv care sa accentueze politica de deznaționalizare și ștergerea memoriei identitare a României și a Românilor.
    Istoria Romanilor a devenit ceva facultativ …
    Nu am nimic cu Evreii….Au suferit mult în istorie.,. Inclusiv Pogromuri și Holocaust.
    Dar parcă noua romanilor ne- a fost mai ușor

  10. Am uitat semnul întrebării la sfârșit….

  11. Evreii și guvernanții români tratează etnia română ca având genetic un potențial sporit de criminalitate. Ei consideră că poporul român trebuie instruit pentru ca să nu se mai producă evenimentele dramatice numite holocaust. Perfect. Dar nu tot poporul român a participat la deportarea evreilor din Basarabia și Bucovina de Nord. A obliga poporul român contemporan să plătească erorile de guvernare, chiar și criminale, ale unui regim de dictatură antonesciană este o eroare care va avea consecințe dezastruoase. Se va naște o generație de români care va plăti la nesfârșit greșelile străbunilor. Dar dacă unora le va veni ideea să ceară și ei despăgubiri de la urmașii celor care au instaurat comunismul în România! Ca să nu mai vorbim despre crimele comuniștilor.

  12. […] […]

  13. Evreii nu si invata la scoala lor nici propria istorie adevarata. Cum au provocat ei toate revolutiile si aproape toate razboaiele inclusiv cele doua mondiale. Revolutia din Rusia, facuta exclusiv de evrei.

  14. Dacă tot ne apucăm de studiat istoriile tuturor belelelor care au căzut pe capul omenirii, de ce nu începem cu cea mai criminală dintre ele – COMUNISMUL?

  15. @ Herr H Stai calm, în fapt niște evrei și niște rromi (care-și spun țigani, dar le interzic românilor să le spună așa) ne vor scrie „O istorie a comunismului” în care etnicii români au fost singurii care au instaurat comunismul și i-au discriminat pe evrei și pe rromi. Asociația Neamul Românesc s-a oferit să participe ca ONG la acest proiect național și a fost respinsă. Citește „Strategia națională pentru prevenirea și combaterea antisemitismului, xenofobiei, radicalizării și discursului instigator la ură. 2021 – 2023” care prevede în Acțiunea Principală, AP2.1.1., a Strategiei: „Evaluarea disciplinelor actuale din învățământul gimnazial «Educația socială», «Istorie», «Istoria și tradițiile minorităților», precum și a celor din învățământul liceal «O istorie a comunismului din România», «Istoria Evreilor. Holocaustul» și elaborarea unor propuneri pentru revizuirea acestora;“.

  16. Johannis, fiind neamt, se simte vinovat pt holocaust si de-aia „treb’e” sa incarce copiii romani cu studiul acestuia.
    In alta ordine de idei, ganditi-va ca cetatenii germani din Romania au inceput sa primeasca despagubiri de la statul roman sub forma chiriilor scoase din cladirile retrocedate prin eforturile lui Johannis de a declara o anunite organizatie ca urmasa altei organizatii… Germania inca plateste pensii/cecuri pentru supravietuirorii H., ganditi-va ca dintr-o data germanii au inceput si ei sa primeasca cecuri de la cineva, de la fraierii de …romani, pai sa nu-l pupe Merkel pentru marea realizare de a-i pune pe romani sa plateasca germanii?

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată.