Udrea, trasa iar pe sfoara: logo de furat la Ministerul Turismului?
0 comentarii / 2095 vizualizări / 29 iulie 2010
Elena Udrea pare urmărită de ghinion: după ce că are probleme serioase de copyright cu fostul brand turistic, ”România, land of choice”, iată că și noul logo e tot de furat, de această dată de la o companie britanică.
Noul afiș publicitar al turismului românesc, parte a unei campanii uriașe, de peste 70 de milioane de euro, este un plagiat ordinar după cel al unei companii britanice de transport. Descoperirea aparține blogerilor români și poate fi văzută, spre exemplu, aici. Practic, celebra, de acum, frunză mioritică este absolut identică cu cea utilizată de compania Change Transport. Deocamdată, după cum sesizează ”Jurnalul național” de azi, ministerul Elenei Udrea nu a rezolvat problema copyrightului pentru fosta campanie publicitară, ”Land of choice”, al cărei slogan fusese înscris la OSIM de către un ieșean, iar acesta își cere acum drepturile.
Peste toate cele, campania ministerului a fost un fiasco total: potrivit cifrelor oficiale, oferite de deputatul PSD Mugurel Surupăceanu într-un comunicat remis Inpolitics, anul trecut, după aventura ”Land of choice”, România a avut sensibil mai puțini turiști decît în anii precedenți. ”Originala alegere a brandului de milioane de euro n-ar fi nici ea o problemă, după cum n-ar fi nici grădinile carpatice pe care le avem noi … şi încă şase ţări, dacă turiştii s-ar lăsa totuşi ademeniţi şi şi-ar face apariţia. Din păcate, datele statistice arată că numărul acestora scade văzând cu ochii de la numirea în funcţie a Elenei Udrea încoace. Paradoxal, deşi capacitatea de cazare a turiştilor a fost într-o continuă creştere din 2007 până în 2009, numărul acestora s-a dezumflat alert. Conform Breviarului întocmit de Institutul Naţional de Statistică, anul 2007 a adus 1.550.957 de turişti, 2008 doar 1.465.891 de turişti, iar 2009 (anul campaniei „Romania Land of Choice”) impresionanta cifră de 1.275.590. Este vorba numai de turiştii străini, dar graficul celor autohtoni urmează aceeaşi curbă descendentă. Concluzia: campania „Romania Land of Choice” a fost sublimă, însă efectul a lipsit cu desăvârşire” atrage atenția deputatul PSD. (Bogdan Tiberiu Iacob)
Afișul original al britanicilor….
…și frunza Ministerului Elenei Udrea
UPDATE
Noi informații apărute pe marginea acestui nou scandal acreditează o idee încă și mai șocantă, anume că frunza Elenei Udrea ar putea proveni de pe un cunoscut site de imagini, de unde poate fi procurată contra sumei de 250 de dolari. Întrebarea este cîți bani, din cele 75 de milioane de euro, cît costă noua campanie, a oferit ministerul Turismului firmei spaniole care s-a ocupat de noul logo al turismului românesc?
Comenteaza