CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9005 RON DOWN | 1 USD = 4.4823 RON DOWN | 1 GBP = 5.4945 RON DOWN

UPDATE – MApN modifică pe șest legislația: Rusia poate fi atacată de pe teritoriul României

33 comentarii / 27062 vizualizări / 28 decembrie 2022

Acum cîteva săptămîni, o decizie suspect de discretă a MApN a făcut să curgă valuri în cîteva organe de presă, care au clamat că România ar fi dat dezlegare aliaților militari să aducă arme nucleare pe teritoriul nostru. Informația, falsă, a reușit să acopere cu brio, însă, o alta, extrem de serioasă prin implicații: România și-a schimbat legislația de așa manieră, încît NATO, SUA, ba chiar și alți aliați să poată ataca Rusia ori Belarus dinspre teritoriul nostru.

Pe 17 noiembrie, zi cu ședință de guvern, MApN a modificat un Ordin ministerial din 2014, M.4, legat de instrucțiunile privind operațiunile de mișcare și transport ale forțelor armate.
Cu o anume întîrziere, cîteva organe media au tras semnalul de alarmă că modificările ar permite, în premieră, aducerea de materiale radioactive din domeniul militar pe teritoriul nostru, conform art.232, alin 3, litera a.
Doar că, eroare: respectiva modificare data din 2016, adusă prin Ordinul M.62, deci nicio noutate.

Nimeni nu a remarcat adevărata noutate.
Una mare de tot, prin implicații.

În vechea formă, alin.1 al art.232 prevedea:

”(1) Cererile pentru obținerea aprobării de intrare/ieșire a forțelor armate străine în vederea participării la exerciții, activități de instruire și ceremoniale se înaintează în termenele stabilite pe timpul conferințelor de planificare a activităților”.

Restul prevederilor țineau de calendarul obținerii aprobărilor necesare.

După modificarea din 17 noiembrie a.c., prin Ordinul M.192, alin.1 sună dramatic altfel:

”(1) Cererile pentru obținerea aprobării de intrare/ieșire și staționare a forțelor armate aparținând statelor membre NATO, Uniunii Europene și Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care România a încheiat acorduri în domeniu sau de tranzitare a teritoriului național de către acestea, în vederea participării la exerciții, activități de instruire și ceremoniale pe teritoriul României

sau în scopul participării la operațiuni ce se desfășoară în afara teritoriului național,

se înaintează cu cel puțin 4 zile lucrătoare înainte de data planificată a intrării în România a forțelor, produselor și echipamentelor militare sau a bunurilor materiale pentru asigurarea sprijinului, după caz”.

Nu mai vorbim de antrenamente și ceremoniale, ci de operațiuni militare autentice declanșate sau pregătite pe teritoriul României, realizate de forțe armate strict străine, strict românești, ori în alianță, după caz. Și apare și termenul de staționare pe teritoriul românesc, nu doar de intrare/ieșire.

Ori, trebuie spus, între membrii Parteneriatului pentru Pace, care ar avea acest drept, se numără Ucraina care, grație ordinului din 17 noiembrie, ar putea, teoretic, să pregătească riposte contra Rusiei ori Belarus care să implice teritoriul românesc, pentru pregătire sau lansare. La fel cum Rusia ori Belarus ar putea fi atacate de pe teritoriul nostru de către forțe armate din NATO, state ale UE ne-membre NATO și alte state cu care avem încheiate varii convenții.

Nu vom ridica aici problema oportunității unei asemenea decizii, o lăsăm pe seama specialiștilor. Aderarea la NATO și alte tratate politico-militare încheiate de România aduc cu ele și răspunderi, nu doar avantaje.

Marea întrebare e, însă, cum a fost posibil ca asemenea modificare legislativă crucială să fie făcută cu maximă discreție de către regimul Iohannis, guvernanții neintervenind nici măcar pentru a corecta, ulterior, informațiile false privind aducerea materialele radioactive, oricum altceva decît armele nucleare? (Bogdan Tiberiu Iacob)

 

UPDATE: Trupele ucrainene ar urma să se instruiască în România

Surse din guvern au dezvăluit în această dimineață Inpolitics că modificările legislative din 17 noiembrie au ca prim scop permiterea instruirii de trupe militare ucrainene în România. O decizie pe care guvernul Ciucă a amînat-o cît de mult a putut, din pricina posibilelor consecințe. Pînă nu a mai putut!

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

33 Comentarii

  1. Ghinionul lor este ca nu au la dispozitie carnea de tun a lui Antonescu distrusa si ingropata sub stepele Rusiei.Tinerii din Romania contemporana sunt smecheri si pragmatici si nu ii vad dispusi sa moara decat intre cracii lui Carmen sau ai Deliei.Poate bocancii lui Ciuca sa faca ceva.

  2. exact ca in primul și al doilea război mondial. avem asigurări ferme de la ” aliați”, care ne garantează integritatea teritorială, iar după ce alianțele cad sau se schimbă, rămânem singuri in fața celui mai puternic dușman. după ce SUA vor cădea la pace cu rușii, Banatul va fi al sârbilor, Ardealul la unguri, Dobrogea ar fi fost cadoul Rusiei pentru Bulgari, uitată meru, dar există un dar și ăsta se numește Turcia.
    Moldova dincolo de Prut, noi ne vom apuca să terminăm canalul București Dunăre, dacă va mai fi cineva să lucreze.Ar fi cazul fericit, dacă nu suntem între timp transformați în teatru de război.

  3. Dulapul de la Cotroceni,cu aceasta ocazie,a introdus un nou concept in materie de tradari:TRADAREA LEGALA.Numai un drogat isi poate imagina ca in acest fel poate fi absolvit de raspundere (penala,istorica).Dar imprejurarea ca in fata marelui satan Romania nici nu exista,introducerea chichiței legislative e pentru dulap,nu pentru satan.Pe satan nu-l intereseaza decit interesul lui.S-a intimplat la fel ca in escrocheria ERATEI DE LA CCR INTRODUSA PENTRU A INDEPLINI DORINTA NEOMARXISTULUI MR.GORDON

  4. @Constantin iar tu vei fi la Bălăceanca imbracat intr-o cămăşuță, mai zdravănă…

    • MATA CIND TE/A FACUT MAI BINE TE SCAPA DIN MINA CACANARULE .ALUPIGUS.

      • Bre… cum ajunge un analfabet pe internet?

    • esti securist parazit bolnav psihic?!!!

  5. Aceasta modificare nu este constitutionala si incalca toate angajamentele noastre externe, inclusiv tratatul NATO pentru care nu vom beneficia de protectie daca se apuca un stat strain din Est sa atace un alt stat strain din Est de pe teritoriul Romaniei. Cobeligeranta.

    Aceasta modificare se inscrie in linia ideologica a proiectului „Starii de criza”, „Legilor sigurantei nationale” si alte proiecte fascistoid-securistoide de slugarnicie nenorocita, imputita si baloasa externa.

    Legea trebuie modificata FULGERATOR, iar vinovatii cercetati si inchisi pentru punerea securitatii nationale a Romaniei in pericol direct.

    Oricat de colonie este Romania, nu putem ajunge ca Ucraina si Georgia.

    • Citezi, te rog, articolele din Constituție și tratatele încălcate?

      • Daca tot te plimbi pe aici adresand intrebari, poate citesti cate ceva din Constitutie. M.A.P.N. nu poate printr-un Ordin sa reglementeze domenii atat de importante.
        Art. 2 – Suveranitatea
        (1) Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.
        Art. 4 – Unitatea poporului şi egalitatea între cetăţeni
        (1) Statul are ca fundament unitatea poporului român şi solidaritatea cetăţenilor săi.
        Art. 7 – Românii din străinătate
        Statul sprijină întărirea legăturilor cu românii din afara frontierelor ţării şi acţionează pentru păstrarea, dezvoltarea şi exprimarea identităţii lor etnice, culturale, lingvistice şi religioase, cu respectarea legislaţiei statului ai cărui cetăţeni sunt.
        Art. 11 – Dreptul internaţional şi dreptul intern
        (3) În cazul în care un tratat la care România urmează să devină parte cuprinde dispoziţii contrare Constituţiei, ratificarea lui poate avea loc numai după revizuirea Constituţiei.
        Art. 22 – Dreptul la viaţă şi la integritate fizică şi psihică
        (1) Dreptul la viaţă, precum şi dreptul la integritate fizică şi psihică ale persoanei sunt garantate.
        Art. 29 – Libertatea conştiinţei
        (1) Libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credinţă religioasă, contrare convingerilor sale.
        Art. 30 – Libertatea de exprimare
        (7) Sunt interzise de lege defăimarea ţării şi a naţiunii, îndemnul la război de agresiune, la ură naţională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violenţă publică, precum şi manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.
        Art. 47 – Nivelul de trai
        (1) Statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică şi de protecţie socială, de natură să asigure cetăţenilor un nivel de trai decent.
        Art. 54 – Fidelitatea faţă de ţară
        (1) Fidelitatea faţă de ţară este sacră.
        Art. 65 – Şedinţele Camerelor
        (2) Camerele îşi desfăşoară lucrările şi în şedinţe comune, potrivit unui regulament adoptat cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor, pentru:
        c) declararea mobilizării totale sau parţiale;
        d) declararea stării de război;
        e) suspendarea sau încetarea ostilităţilor militare;
        f) aprobarea strategiei naţionale de apărare a ţării;
        g) examinarea rapoartelor Consiliului Suprem de Apărare a Ţării;

        Art. 69 – Mandatul reprezentativ
        (1) În exercitarea mandatului, deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului.
        Art. 73 – Categorii de legi
        (3) Prin lege organică se reglementează:
        f) regimul stării de mobilizare parţială sau totală a forţelor armate şi al stării de război;
        g) regimul stării de asediu şi al stării de urgenţă;
        Art. 80 – Rolul Preşedintelui
        (1) Preşedintele României reprezintă statul român şi este garantul independenţei naţionale, al unităţii şi al integrităţii teritoriale a ţării
        Art. 88 – Mesaje
        Preşedintele României adresează Parlamentului mesaje cu privire la principalele probleme politice ale naţiunii.
        Art. 90 – Referendumul
        Preşedintele României, după consultarea Parlamentului, poate cere poporului să-şi exprime, prin referendum, voinţa cu privire la probleme de interes naţional.
        Art. 92 – Atribuţii în domeniul apărării
        (2) El poate declara, cu aprobarea prealabilă a Parlamentului, mobilizarea parţială sau totală a forţelor armate. Numai în cazuri excepţionale, hotărârea Preşedintelui se supune ulterior aprobării Parlamentului, în cel mult 5 zile de la adoptare.
        (3) În caz de agresiune armată îndreptată împotriva ţării, Preşedintele României ia măsuri pentru respingerea agresiunii şi le aduce neîntârziat la cunoştinţă Parlamentului, printr-un mesaj. Dacă Parlamentul nu se află în sesiune, el se convoacă de drept în 24 de ore de la declanşarea agresiunii.
        Art. 93 – Măsuri excepţionale
        (1) Preşedintele României instituie, potrivit legii, starea de asediu sau starea de urgenţă în întreaga ţară ori în unele unităţi administrativ-teritoriale şi solicită Parlamentului încuviinţarea măsurii adoptate, în cel mult 5 zile de la luarea acesteia.
        (2) Dacă Parlamentul nu se află în sesiune, el se convoacă de drept în cel mult 48 de ore de la instituirea stării de asediu sau a stării de urgenţă şi funcţionează pe toată durata acestora.
        Art. 108 – Actele Guvernului
        (1) Guvernul adoptă hotărâri şi ordonanţe.
        (2) Hotărârile se emit pentru organizarea executării legilor.
        (3) Ordonanţele se emit în temeiul unei legi speciale de abilitare, în limitele şi în condiţiile prevăzute de aceasta.
        Art. 109 – Răspunderea membrilor Guvernului
        (1) Guvernul răspunde politic numai în faţa Parlamentului pentru întreaga sa activitate. Fiecare membru al Guvernului răspunde politic solidar cu ceilalţi membri pentru activitatea Guvernului şi pentru actele acestuia.
        Art. 112 – Întrebări, interpelări şi moţiuni simple
        (1) Guvernul şi fiecare dintre membrii săi au obligaţia să răspundă la întrebările sau la interpelările formulate de deputaţi sau de senatori, în condiţiile prevăzute de regulamentele celor două Camere ale Parlamentului.
        (2) Camera Deputaţilor sau Senatul poate adopta o moţiune simplă prin care să-şi exprime poziţia cu privire la o problemă de politică internă sau externă ori, după caz, cu privire la o problemă ce a făcut obiectul unei interpelări.
        Art. 115 – Delegarea legislativă
        (1) Parlamentul poate adopta o lege specială de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonanţe în domenii care nu fac obiectul legilor organice.
        (2) Legea de abilitare va stabili, în mod obligatoriu, domeniul şi data până la care se pot emite ordonanţe.
        (3) Dacă legea de abilitare o cere, ordonanţele se supun aprobării Parlamentului, potrivit procedurii legislative, până la împlinirea termenului de abilitare. Nerespectarea termenului atrage încetarea efectelor ordonanţei.
        (4) Guvernul poate adopta ordonanţe de urgenţă numai în situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligaţia de a motiva urgenţa în cuprinsul acestora.
        (5) Ordonanţa de urgenţă intră în vigoare numai după depunerea sa spre dezbatere în procedură de urgenţă la Camera competentă să fie sesizată şi după publicarea ei în Monitorul Oficial al României. Camerele, dacă nu se află în sesiune, se convoacă în mod obligatoriu în 5 zile de la depunere sau, după caz, de la trimitere. Dacă în termen de cel mult 30 de zile de la depunere, Camera sesizată nu se pronunţă asupra ordonanţei, aceasta este considerată adoptată şi se trimite celeilalte Camere care decide de asemenea în procedură de urgenţă. Ordonanţa de urgenţă cuprinzând norme de natura legii organice se aprobă cu majoritatea prevăzută la Art. 76 alineatul (1).
        (6) Ordonanţele de urgenţă nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de Constituţie, drepturile electorale şi nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică.
        (7) Ordonanţele cu care Parlamentul a fost sesizat se aprobă sau se resping printr-o lege în care vor fi cuprinse şi ordonanţele ale căror efecte au încetat potrivit alineatului (3).
        (8) Prin legea de aprobare sau de respingere se vor reglementa, dacă este cazul, măsurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a ordonanţei.
        Art. 118 – Forţele armate
        (4) Organizarea de activităţi militare sau paramilitare în afara unei autorităţi statale este interzisă.
        Art. 119 – Consiliul Suprem de Apărare a Ţării
        Consiliul Suprem de Apărare a Ţării organizează şi coordonează unitar activităţile care privesc apărarea ţării şi securitatea naţională, participarea la menţinerea securităţii internaţionale şi la apărarea colectivă în sistemele de alianţă militară, precum şi la acţiuni de menţinere sau de restabilire a păcii.

  6. Dupa părerea mea, modificările evidențiate de dl BTI au legătură cu armata ucrainiană care ar trebui antrenată de țările UE, decizie luată de UE acum o lună și ceva. S-au antrenat, acum sunt probabil gata de adunare. Sunt trupe antrenate și la baza NATO din Germania, dar aceste trupe în final trebuie să se adune undeva. Că nu poți să ajungi cu avionul din Germania direct la Kiev. Trebuie să aterizezi într-un spațiu NATO și apoi o iei pe căi terestre. La Polonia se întâmplă asta deja. Acum există regulamentul și pentru România.

  7. Cred ca si coloniile au o scala a valorilor. Noi suntem o colonie pe treapta cea mai de jos; stapanii pot face orice vor, fara sa existe o minima reactie. Sclavii care se cred conducatori spun -da- inainte de formularea cererii.

  8. MAPN romanesc ,aflat in slujba criminalilor impotriva umanitatii SUA este la randul lui criminal impotriva umaniattii.Ce nu stiu aceste scursuri subumane ,slugi americane MAPN-iste ,, nu stiu ca romanii le vor fi intotdeauna impotriva.

  9. Clasa noastra politica manifestă un grad inalt de idioțenie. Ceea ce este foarte periculos pentru un popor. De aceea, acesti idioți, care nu mai pot fi responsabili, trebuie sa plece, sau trebuie alungați cu șuuuuturi in fund. Cu legile emise de ei ne ștergem la fund. Ei nu cheltuie bani pentru cetățenii lor, ca sa le asigure un nivel de existenta decent asa cum este prevazut in Constituție, nu, ei nu stiu ce sa mai facă sa ii mulțumeasca pe … ucrainieni, ca sa nu se supere americanii. Ei vând si inchid termocentrale, ei nu sunt in stare sa puna la punct niste șmecheri din energie care decavează populația cu facturile care le umflă conturile, ei se duc in vacanțe in Dubai ca sa mai scoată la mezat ce a mai rămas din biata Țară, apoi apar la tv mințindu-ne si manipulându-ne cu grija lor falsă. Ei sunt niste trădători de Țară care trebuie sa aiba același sfârșit, pe care l-a avut in mod nemeritat familia Ceaușescu. Facem propagandă impotriva rușilor deși nu ne-au jefuit cum ne jefuiesc ăștia acum pentru Ucraina. Ce ne pasă nouă de acest popor supt, supra-corupt, condus de un psihopat, un imbecil care joacă precum o paiață? De ce sa fie expus poprul român unor pericole cu care nu are nici o legătură? Si Ciucă, si Ciolacu, două slugi fara coloană vertebrala, fara cultură, fara responsabilitate, trebuie sa dispară de la conducere, sa se duca sa conducă Ucraina sau ce-or mai vrea ei, pentru ca altfel, România e pe cale de dispariție cu cei doi zevzeci.

    • De acord cu cele aratate mai sus!

    • Clasa politică este oglinda societății.

      Conducătorii sunt inculți, inapți, mafioți, slugi… pentru că așa este și poporul în vasta sa majoritate.

      • Aah, dar sper ca te incluzi si pe tine in categoria incultilor, inapților, mafioților si slugilor, dragă Săndel. Din aceasta postura iti exprimi părerea, nu?

  10. Păi, cine îi mobilizează pe oameni?
    Bucureștenii, ar trebui sa fie grămadă, peste Cotroceni, Guvern, Parlament, ministere, că sunt mai aproape, chiar langa ei.
    Daca cumva, provincia va fi să ajungă în București, în câteva zile, îl umple de căcat, pe toate străzile și nu îți sa mai poată bucureștenii, nici ieși de după uși și nici să respire.

  11. DE CATE ORI IL VAD PE IOHANNIS CU CARMEN GEORGETA, CU CRACII GOI, MERGAND DUMINICA SPRE BISERICA, MA GANDESC CA IN CELE DIN URMA DUMNEZEU II VA TRAZNI IN MOALELE CAPULUI PE TRADATORII ASTIA DE NEAM SI TARA. SI NICI URMA DIN EI NU VA RAMANE. CAT DESPRE MINSTRUL TALVAR CEL PROST, MECLA LUI II SPUNE TOATA ISTORIA…VIERMI …

  12. Ion Roata
    Cînd vezi cracii lui Carmen ai erecție?

  13. […] Informația difuzată azi de Inpolitics în completarea unui material de ieri, conform căreia MApN a modificat recent legislația pentru a permite instruirea de trupe ucrainene pe teritoriul României pentru a lupta contra rușilor e confirmată oficial azi de ministerul Apărării. […]

  14. […] Informația difuzată azi de Inpolitics în completarea unui material de ieri, conform căreia MApN a modificat recent legislația pentru a permite instruirea de trupe ucrainene pe teritoriul României pentru a lupta contra rușilor e confirmată oficial azi de ministerul Apărării. […]

  15. […] -> inPoliticsTitelbild: Bernd Wachtmeister  / […]

  16. Cred că ar fi bine să îl rugăm pe președintele Vladimir Putin să lanseze, din Basarabia sau din Transnistria, o rachetă peste Cotroceni cînd KlauSS face o ședință comună cu guvernul. Sau, și mai b ine, să trimită, ca în decembrie 1989, vreo 20.000 de militari din SMERȘ, să înlăture Paramentul, Guvernul și, firește, Președinția, ca să ne scape de acești trădători.

  17. Corect Vasile Zarnescu, cine e atit de idiot util sa se duca carne de tun sa ii apere pe teroristii securisti militeni analfabeti si hoti care i-au furat pe romani? Sa de a rusii cu rachele la cotroceni, parlamentul si guvernul si cuibul de securisti al mafiei Caracatita!!!
    Securistii GIO grup infractional organizat executa ordinele teroristilor nato si ue ca sa ia banii din pnnr, nu executa si nu vind Romania nu vor primi banii de praduit!!

  18. […] Bogdan Tiberiu IacobSursa: inpolitics.ro […]

  19. […] celor încurajați să refuze tocmai soluția care le-ar putea salva viața”. La fel ca de acum celebrul ordin ministerial privind instruirea armatei ucrainene pe teritoriul românesc, raportul CNCAV care admite efectele […]

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată.

STRTIME=1662721998