CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9467 RON DOWN | 1 USD = 4.2501 RON DOWN | 1 GBP = 5.8655 RON UP

Victor Ianukovici, favoritul sondajelor din Ucraina

0 comentarii / 1219 vizualizări / 23 ianuarie 2010

Institutul ucrainean de cercetări sociologice a dat publicităţii rezultatele unui sondaj de opinie în legătură cu intenţiile de vot pentru turul doi al alegerilor prezidenţaiele din Ucraina. Potrivit studiului, şansele cele mai mari pentru câştigarea alegerilor le are candidatul pro-rus, Victor Ianukovici. Şi asta datorită faptului că electoratul candidaţilor care nu au intrat în turul doi, s-ar îndrepta acum, preponderent, către Victor Ianukovici. Astfel, 50-51% din cei care nu au votat în turul întâi cu cei doi „finalişti” ar opta acum pentru Victor Ianukovici, în timp ce pentru Iulia Timoşenko doar 45-46%. Reamintim că, în urma votului de duminică, 17 ianuarie a.c., Victor Ianukovici a obţinut 35,32% din voturi, iar Iulia Timoşenko 25,05%. Ceea ce face ca soarta alegerilor prezidenţiale să depindă într-o măsură decisivă de electoratul celorlalţi candidaţi. Rezultatele sondajului din Ucraina ar putea fi un instrument în lupta pentru electoratul indecisTrebuie spus că, datele sondajului de mai sus survin într-un context în care cei doi finalişti ai cursei prezidenţiale de la Kiev – Victor Ianukovici şi Iulia Timoşenko – încearcă să-şi atragă sprijinul contracandidaţilor din primul tur. În speţă, ţinta principală o reprezintă Serghei Tighipko, candidatul care a obţinut poziţia a treia în urma votului din 17 ianuarie. Anume cei 13% din voturi obţinute de Tighipko au devenit miza principală a lui Ianukovici şi Timoşenko în aceste zile. Privit din această perspectivă, sondajul Institului ucrainean de cercetări sociologice trebuie privit cu maximă prudenţă. Asta pentru că, ca şi în România, în Ucraina o parte a instituţiilor de sondare a opiniei publice sunt angrenate în bătălia politică de partea unor lideri sau formaţiuni politice. (C.A.)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *