CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9459 RON DOWN | 1 USD = 4.6730 RON DOWN | 1 GBP = 5.7464 RON DOWN

Cu ”ajutor” romano-german, cerealele ucrainene sunt condamnate la putrefactie

3 comentarii / 1808 vizualizări / 20 iunie 2022

Germania susţine Polonia şi România în modernizarea căilor ferate pentru a permite exportul a milioane de tone de cereale blocate în Ucraina, a declarat ministrul german de Externe Annalena Baerbock, potrivit news.ro. Oare ce o însemna susținere în afara faptului că o firmă germană a primit de la Grindeanu fără licitație contractul de refacere a șinelor din Portul Constanța, necesare transporturilor ucrainene, iar lucrarea va fi gata peste vreo 5 luni? Declarațiile guvernanților germani nu fac, în realitate, decît să acopere realitatea cruntă: cerealele ucrainene se bazează degeaba pe România.

Într-o interpelare parlamentare către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, deputatul Dănuț Aelenei ridică o problemă pe tema sus citată:

”Săptămâna trecută Regionala CFR Constanța a decis să atribuie, la două firme, lucrările de reparație derulate la liniile de cale ferată din portul Constanța, fără a permite altor companii să trimită ofertele lor. Finanțarea este asigurată din fondul de rezervă al Guvernului, dar nici ministrul transporturilor și nici CFR SA nu menționează care este valoarea contractelor semnate cu cele două firme. Firmele alese pe considerente necunoscute de CFR și Ministerul Transporturilor sunt Wiebe pe lotul 1 (lucrări pe 19 linii, totalizând 6,6 km și 32 aparate de cale) și Arcada Company pentru lotul 2 (lucrări pe 16 linii, totalizând 6,8 km și 43 aparate de cale). Ce criterii ați avut la bază când ați recurs la atribuirea directă a contractelor firmelor de mai sus?” întreabă deputatul.

Firma Wiebe are patronat german, iar Arcada aparține unor afaceriști gălățeni controversați, abonați de ani de zile la contractele cu statul. Dar nu asta ar fi problema cea mare.

Ci faptele semnalate de analistul Marius Oprea, într-un material pentru Mediafax. Care demonstrează că România nu știe ce să mai facă pentru a bloca cerealele ucrainene.

”Ce n-a făcut flota rusă din Marea Neagră, au făcut 700 de vagoane ruginite ale CFR Marfă, copacii şi tufele crescute peste liniile ferate din port, lipsa iluminatului pe timp de noapte la dane, care împiedică accesul traficului auto spre încărcare, după lăsarea întunericului. Aşa a fost surprins portul Constanţa, ”perla” noastră, de invazia grîului ucrainean. Căreia îi rezistă cu brio, prin aceleaşi mijloace. Cînd, în sfîrşit, în aceste zile ne-am apucat de treabă, cam după acelaşi model şi ritm în care se construiesc autostrăzile, la porţile de intrare în România pentru grîul din Ucraina sînt cozi imense. Pentru încărcarea unei singure nave de 60.000 de tone, sînt necesare 300 de vagoane, 300 de şlepuri şi cîteva mii de tiruri. Vagoanele au timp de aşteptare în vămile Halmeu şi Siret de 28, respectiv 30 de zile. În luna mai, s-a ajuns la o medie de 100 de vagoane cu grîu, intrate pe zi în ţară.
Deşi Ucraina îşi anunţase intenţiile încă din aprilie, noi ne-am mişcat abia acum – executivul a avut alte treburi: certuri pe impozite, numiri în funcţii. Şi, că tot ne-am apucat de treabă, s-a anunţat cînd va fi gata: în fix 149 de zile, pentru repararea a 35 de şine de cale ferată, cu o lungime totală de 13 kilometri. Adică, mai puţin de 100 de metri de şină pe zi.
Se poate spune, deci, că ”blocada românească” a grîului ucraiean e la fel de eficientă ca şi aceea a ruşilor. Noi nu folosim rachete, ci hotărîri de guvern, ordine de ministru, hîrtii şi ştampile. La fel de eficiente, dar fără să facă zgomot” mai scrie Oprea. (B.T.I.)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

3 Comentarii

  1. D-le Iacob, nu va credeam asa de grijuliu cu grinele ucrainienilor.
    Eu cred ca nu trebuie tranzitat vreun kilogram de griu de la nazistii astia PINA NU PLATESC , MACAR PARTIAL, DAUNELE CE NI LE-AU PRODUS, BLOCIND DUNAREA MARITIMA, ANI DE ZILE, CU NAVA PLINA CU COLACI DE FIER BETON SI SABORDATA PERPENDICULAR PE AXUL CAII NAVIGABILE.
    UCRAINA TREBUIE SA DISPARA SI MA BUCUR CIND AUD CA RUSII O TREC PRIN FOC SI SABIE !

    • Sustin acest coemntariu.Sa ne vedem de noi, de granele noastre de silozurile romaneste ce apartin romanilor.Ucraina sa plateasca paranoia unui pronazisto stalinist carecredea ca se va imbogati pe spinarea americanilor si ai nazistilor occidentali.

    • Pai si nu platesc ucrainenii? Ce exporta ei prin Romania? Cat sa ajunga banii de benzina dus-intors?

      Daca Romania nu ar fi o colonie imputita condusa de slugi tradatoare si abjecte, am negocia tranzitul exporturilor ucrainene contracost, cum face Turcia :

      1 Intrarea Romaniei in Schengen + pa MCV + intrare in OECD in vara asta, nu la anul ca sa ne pacaleasca.
      2 America sa vina sa extraga gaze si petrol cum ne-au mintit ca o sa faca, apoi au plecat. Si sa vina si cu investiiile alea discutate, nu promisiuni si credite.
      3 Dobanzile la credite MAI MICI, ne imprumutam la 9%, DOBANDA MAI MARE FATA DE TARILE AFRICANE !
      4 Ucraina sa copieze sistemul de drepturi minoritare din Romania pentru romanii din Ucraina sau sa NE DEA INAPOI TERITORIILE FURATE (Maramures, Cernauti, Sudul Moldovei si Odesa nu au fost NICIODATA ucrainene sau rusesti)

      In aceeasi masura as negocia si tranzitul importurilor spre Ucraina prin Romania, adica pomeni si arme ce primesc ei pe spatele si riscul nostru.

      Cat timp Ucraina nu isi plateste pacatele catre Romania si romani, nu merita nimic inafara de ce le dau rusii deja.

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată.