CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9691 RON DOWN | 1 USD = 4.5463 RON DOWN | 1 GBP = 5.8319 RON DOWN

Risul curcilor: in ce partid a intrat MRU

0 comentarii / 1830 vizualizări / 11 septembrie 2012

La finele saptaminii, fostul premier Mihai Razvan Ungureanu a devenit presedintele partidului Forta Civica, la Conventia Nationala Extraordinara a acestei formatiuni, iar fostul presedinte si fondator, Adrian Iurascu, este acum prim-vicepresedintele Partidului Forta Civica. In aceste conditii, nu este vorba de o preluare de nume, ci de intrarea efectiva a lui Mihai Razvan Ungureanu in Forta Civica. Acest lucru inseamna si asumarea ideilor promovate pana in acest moment de formatiunea a carei conducere a fost preluata de fostul premier.

Forta Civica nu are un program politic elaborat sub actuala presedintie. Prin urmare, putem concluziona ca viziunea politica a Fortei Civice este inca pe deplin expusa in programul politic promovat in 2011 de presedintele de atunci al partidului, actualul vicepresedinte Adrian Iurascu. Faptul ca Mihai Razvan Ungureanu a preluat practic partidul de acum nu este o scuza pentru lipsa de informare cu privire la actiunile si ideile unei formatiuni pe care si-a asumat sa o conduca.

Să vedem, insa, care ar fi ideile promovate de tinara formatiune politica. Mai ales ca unele sunt de-a dreptul interesante (cea privind obligativitatea scoaterii angajatilor la curatenie, in firmele bugetare, e de-a dreptul induiosatoare!).

– Astfel, la Capitolul ”Revizuirea Constitutiei”, Forta Civica
sustine ”Reducerea numarului de parlamentari ai minoritatilor la doua persoane: una pentru minoritatea maghiara si una pentru celelalte minoritati”.

– La capitolul ”Legislatie electorala”, Forta Civica sustine ”Modificarea
legii partidelor politice nr. 14/2003, astfel incat sa nu mai existe formatiuni politice infiintate pe criterii etnice – discriminatorii”, in opinia acestei formatiuni.

– Propunerile Fortei Civice inseamna si o imixtiune in activitatea
Bancii Nationale a Romaniei, dar si o punere la indoiala a corectitudinii acestei institutii. Astfel, la capitolul ”Masuri anticoruptie”, Forta Civica sustine ”Informarea opiniei publice asupra situatiei financiare a Romaniei la 01.01.1990: valoarea fondurilor BNR, Securitatii, PCR, UTC, UGSR, precum si a soldurilor bancilor existente la aceea data”. Tot la acest capitol, se solicita ”Informarea publica de catre conducerea BNR a cifrei reale a datoriei externe a tarii si a valorii bugetelor cheltuite de statul roman in ultimii 20 de ani”.

Programul politic – Forta Civica: „Lege si Justitie”

FORTA CIVICA este un partid crestin –democrat , de centru- dreapta, care isi propune sa asigure in Romania o civilizatie de tip european, prin democratie autentica si morala crestina.

Principiile si valorile de baza de baza ale partidului sunt:

– garantarea si libertatilor fundamentale ale omului;
– garantarea proprietatii;
– participarea permanenta a cetatenilor la luarea deciziilor;
– consolidarea statului de drept;
– restabilirea unor valori etice in societatea noastra afectata de o
profunda criza morala;
– pastrarea valorilor nationale in contextul globalizarii;
– instituirea autoritatii statului, a autoritatii legii, a autoritatii
familiale, a autoritatii profesorilor, a autoritatii religiei, a
autoritatii moralei;
– separarea reala a puterilor statului;
– reducerea taxelor si impozitelor;
– sprijinirea familiei ca institutie fundamentala in care se nasc si se
formeaza viitorii cetateni;

– Revizuirea Constitutiei

– Parlament unicameral ;
– Ministrii in functie nu trebuie sa fie si parlamentari pentru a se
asigura separarea puterilor in stat;
– Intarirea autoritatii Statului Roman fata de intentiile declarate a unor
minoritati nationale de a obtine autonomia teritoriala;
– Parlamentari fara alte activitati extraparlamentare (cadre in invatamant, sanatate , avocatura, etc) pe perioada mandatului;
– Reducerea numarului de parlamentari ai minoritatilor la doua persoane una pentru minoritatea maghiara si una pentru celelalte minoritati;

– Legislatie electorala

– Revizuirea legii electorale in vederea asigurarii unui scrutin echitabil pentru toate fortele politice participante;
– Acordarea timpilor de antena in mod egal, pentru toate formatiunile
politice parlamentare si neparlamentare la posturile publice de radio si televiziune;
– Introducerea obligativitatii votului pentru persoanele intre 21 si 60 de ani;
– Organizarea alegerilor intr-o zi lucratoare;
– Organizarea de alegeri partiale anticipate in colegiile castigate de
parlamentarii care opteaza pentru alte pozitii in administratia publica sau privata (ministri, etc.);
– Limitarea la doua a mandatelor primarilor, alesilor locali, la fel ca si
in cazul presedintelui;
– Alegeri uninominale pentru parlament in doua tururi de scrutin, pe
principiul castigatorul colegiului este parlamentar ales si nu cel de-al
doilea, al treilea clasat, ca in legea actuala;
– Modificarea legii partidelor politice nr. 14/2003 astfel incat sa nu mai
existe formatiuni politice infiintate pe criterii etnice –discriminatorii;

Administratie

– Scoaterea de sub control politic prin numirea de catre asociatiile
profesionale de ingineri, arhitecti, economisti, juristi, regizori etc a unor tehnocrati (specialisti) in conducerea urmatoarelor institutii de stat : Curtea de Conturi , Parchet, Curtea Constitutionala, CNSAS, CNA,TVR – Radio National, Agentia Nationala de Integritate, Directii judetene, Banca Nationala a Romaniei;
– Lege noua pentru restituirea proprietatilor individuale, asociative si
pentru despagubiri, rezolvarea retrocedarilor in regim de urgenta maxim un an, trecerea Fondului Proprietatea sub control public, nepolitic;
– Bugetul Parlamentului trebuie sa fie aprobat de Curtea de Conturi
depolitizata;
– Reducerea cu 30% a aparatului guvernamental;
– Desfacerea contractului de munca parlamentarilor care lipsesc
nemotivat, in confirmitate cu Codul Muncii;
– Legislatie egala pentru toti cetatenii indiferent de etnie;
– Inlocuirea societatilor de paza si a celor de curatenie din intreprinderile bugetare cu proprii angajati;

Masuri anticoruptie

-Verificarea averilor actualilor si fostilor demnitari;
-Confiscarea prin lege a averilor ilicite;
-Desecretizarea clauzelor din dosarele marilor privatizari si responsabilizarea celor vinovati de instrainarea principalelor bunur aflate in patrimoniul statului roman;
-Informarea opiniei publice asupra situatiei financiare a Romaniei la 01.01.1990: valoarea fondurilor BNR, Securitatii, PCR, UTC, UGSR, precum si a soldurilor bancilor existente la aceea data;
-Informarea publica de catre conducerea BNR a cifrei reale a datoriei
externe a tarii si a valorii bugetelor cheltuite de statul roman in ultimii 20 de ani;
-Lege unica privind coruptia, raspunderea magistratilor si a functionarilor publici;
-Depolitizarea Agentiei Nationale de Integritate;
-Depolitizarea Curtii de Conturi;
-Depolitizarea Radioului si Televiziunii publice;

Pentru cetatenii romani aflati la munca in strainatate

-Neimpozitarea de catre stat a veniturilor obtinute de cetatenii romani in strainatate indiferent de tara in care lucreaza;
-Deschiderea de urgenta de filiale CEC Bank in statele in care se afla
comunitati importante de cetateni romani pentru a facilita transferul de bani in Romania cu comisioane reduse;
-Plata de catre statul roman din fondurile alocate ambasadelor a chiriilor imobilelor cu destinatie de locasuri de cult din strainatate;
-Scutirea de impozit pe salariu pe timp de 1 an pentru firmele care
angajeaza cetateni romani care se intorc in tara, dupa o perioada de cel putin 6 luni de lucru oficial in afara tarii;
-Cooperarea permanenta intre Politia Romana si politiile statelor in care cetatenii romani locuiesc, pentru combaterea eficienta a criminalitatii si a traficului de persoane;
-Aderarea Romaniei la sistemul informatic de transfer electronic al datelor personale privitoare la vechimea in munca pe teritoriul altor state si recunoasterea prin reciprocitate a contributiilor sociale aferente;

– Cetatenia romana

-In legea cetateniei romane trebuiesc clar formulate ca puncte importante loialitatea fata de tara si cunoasterea buna a limbii romane, obligatorie pentru toti cetatenii tarii;
-Facilitarea obtinerii cetateniei numai pentru romanii din Republica
Moldova, din Bucovina de Nord si din zona de sud a Basarabiei;
-Neincurajarea imigratiei in tara noastra pentru protectia fortei de munca autohtone;
-Acordarea la cerere a dublei cetatenii – adica cea romana, persoanelor care locuiesc in alte tari si au alta cetatenie, dar au origine romana;
-Lege noua pentru restituirea proprietatilor individuale, asociative si
pentru despagubiri, rezolvarea retrocedarilor in regim de urgenta maxim un an, trecerea Fondului Proprietatea sub control public, nepolitic;

E C O N O M I E
– Agricultura

-Program national pentru renasterea agriculturii prin comenzi,achizitii si vanzari la intern si extern de catre o companie nationala aflata sub egida Ministerului Agriculturii;
-Program de implementare a unui proiect national de refacere a sistemului de irigatii;
-Acordarea de subventii sporite pentru stimularea cresterii ovinelor,
porcinelor si vitelor de carne si lapte;
-Consiliere agro zootehnica, puncte de contact pentru achizitia si
desfacerea eficienta a produselor agricole;
-Promovarea produselor romanesti pe piata europeana, prin infiintarea in cadrul Ministerului Agriculturii a unui departament special;
-Stimularea accesarii fondurilor destinate formarii sau modernizarii
exploatatiilor agricole moderne pentru tinerii din zona rurala;
-Infiintarea unei companii nationale de achizitie si vanzare la intern si
extern a produselor agricole autohtone;
-Protectia productiei agricole autohtone;

– Industrie

– Productia industriala –

-Incurajarea investitiilor in domeniile industriale de varf si dezvoltarea predictiva a acestora;
-Romania moderna si prospera,trebuie sa aiba o industrie autohtona
serioasa, cu o productivitate sporita si o economie performanta;
-Desemnarea intreprinderilor cu caracter national strategic si sustinerea acestora;
-Delimitarea sectoarelor si domeniilor de activitate in care proprietatea de stat sa fie majoritara, pentru a se preveni monopolul unor societati straine in domenii strategice;
-Integrarea in sistemul energetic national a tuturor formelor de energie neconventionale disponibile in tara noastra, aplicarea celor mai noi realizari in domeniu si incurajarea cercetarii in domeniu;

Industria chimica

-Industria chimica trebuie sa fie incurajata sa se dezvolte in continuare doar in acele sectoare care nu pun in pericol mediul inconjurator;
-Dezvoltarea si reabilitarea industriei producatoare de medicamente si cosmetice si promovarea lor externa si interna, retehnologizarea sectorului si creearea de aliante strategice cu firme externe;

Industria constructoare de masini

-Stimularea prin masuri fiscale a industriei autohtone (inclusiv a IMM)
pentru realizarea de subansamble necesare diferitelor unitati de
constructii de masini si utilaje;
-Revigorarea industriei locale de masini agricole si utilaje pentru
expoatatiile mici si mijlocii prin acordarea de credite garantate de stat ” micilor fermieri dupa modelul “Prima Casa”;

Industria electronica si electrotehnica

-Dezvoltarea acestui sector, prin atragerea de firme straine care sa mute unitati de productie in Romania, precum si incurajarea prin masuri fiscale, sectoriale a infiintarii unor firme noi, care sa fie competitive din punct de vedere calitate/pret;

Industria alimentara- domeniu strategic al economiei nationale

-Stimularea si facilitati fiscale pentru infiintarea de IMM -uri in
domeniu, mai ales pentru prelucrarea productiei agricole la sate;

Industria textila
-Facilitati fiscale pentru productia textila in mediul rural;

Industria lemnului si a mobilei
-Oprirea pe timp de minim trei ani a exportului de busteni si lemn sub forma de materie prima sau sumar prelucrata si incurajarea productiei de mobila;

Industria alcoolului si tutunului

-Productia de alcool si tutun trebuie sa fie strict monitorizata pentru
evitarea uriasei evaziunii fiscale din domeniu ;

Industria piscicola

-Stimularea si utilizarea creditelor nerambursabile pentru dezvoltarea acestei industrii. Stimularea pescuitului naval maritim romanesc si a prelucrarii in tara a produselor piscicole;

– Energie

-Program national de electrificare a zonelor neracordate pana in prezent la reteaua de electricitate;
-Livrarea energiei electrice, a gazului metan catre populatiei direct de la unitatile producatoare ale statului fara intermediari;

– Program de retehnologizare si eficientizare a CET-urilor existente, conform normelor europene si a standardelor moderne. Program energetic national special pentru zonele rurale.

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

STRTIME=1662721998