CURS VALUTAR
1 EUR = 4.9691 RON DOWN | 1 USD = 4.5463 RON DOWN | 1 GBP = 5.8319 RON DOWN

Rosia Montana, ultimul tun al guvernarii Boc?

0 comentarii / 1283 vizualizări / 18 octombrie 2009

În ultima perioadă suntem ţinta unui clip publicitar al companiei canadiene Gold Corporation care ne spune, cu voce caldă, dar hotărâtă, că România urmează să câştige 4 miliarde de pe urma exploatării miniere de la Roşia Montana. Clipul, din motive evidente, nu ne spune şi cât ar câştiga Gold Corporation din această afacere.Bizarul situaţiei constă în faptul că, deşi Gold Corporation nu a obţinut dreptul de extragere a zăcămintelor auro-argintifere, această companie îşi „permite” să ruleze un spot de promovare a exploatării Roşiei Montana! Ne vine greu să credem că mai-marii Gold Corporation nu au ce face cu banii lor, dându-i „la plesneală” pentru un proiect din România. În general, în companii precum Gold Corporation, bugetele, mai ales dacă este vorba de sume importante, primesc OK-ul după o minuţioasă analiză a raportului „costuri-avantaje”. După cum este greu de crezut că OK-ul pentru planul de comunicare al companiei nu s-a dat în urma unor „discuţii avansate” cu autorităţile române. Astfel stând lucrurile, întrebărea legitimă este: „Până la ce nivel a ajuns Gold Corporation în lobby-ul său din România?”. Evident, întrebarea se referă la decidenţii importanţi, nu la „licuricii” locali care, din câte se pare, sunt deja „persuadaţi” de Gold Corporation. De remarcat faptul că, decidenţii politici au ocolit acest subiect, deşi acesta a fost, la un moment dat, o temă importantă de campanie în 2004. Atunci, Adrian Năstase s-a poziţionat ca un adversar al proiectului Roşia Montana, în timp ce Traian Băsescu a fost, mai curând, un susţinător al acestuia. E drept, în final, şi Traian Băsescu a fost nevoit să recunoască că avem de a face cu un „proiect controversat”. La cinci ani de la acele dezbateri, subiectul Roşia Montana revine, iată, în atenţia publică. Deocamdată doar prin intermediul spotului de promovare al companiei Gold Corporation. Foarte probabil, însă, ca acestei „fezandări” mediatice ai companiei canadiene să-i urmeze o decizie politică. De altfel, acesta este şi unul din scopurile ascunse ale acestei campanii de comunicare a Gold Corporation. Care va fi decizia în cazul proiectului Roşia Montana este greu de spus. În vizita sa de la Roşia Montana din vara acestui an, preşedintele Băsescu i-a asigurat pe nişte localnici care-l aşteptau în faţa primăriei din Abrud că „nu a venit degeaba” în această zonă. Ce au vrut să însemne aceste vorbe, rămâne o enigmă. În mod sigur, însă, vom avea foarte curând un deznodământ a unui proiect blocat de mai mulţi ani de zile. La mijloc s-ar afla o miză uriaşă. După unele estimări, la Roşia Montana putem vorbi de cam 300 tone de aur şi aproximativ 1500 de tone de argint. Suficient pentru a crea o presiune formidabilă pentru demararea acestui proiect…(Cozmin Alexandru)

FoloseSte contul de Facebook pentru a comenta

Comenteaza

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

STRTIME=1662721998