Autostrada-fantoma sau cum fac guvernantii misto de romani cu sprijin american
6 comentarii / 4451 vizualizări / 18 aprilie 2022
Octombrie 2020 – campania electorală pentru alegerile parlamentară. Guvernul PNL-Iohannis, braț la braț cu ambasadorul SUA, la București, Adrian Zuckerman.
”Vom începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi și căi ferate, care să lege Constanța, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Acest proiect de infrastructură va reprezenta un beneficiu uriaș pentru economiile României și Poloniei, dar și pentru economiile din regiune, ani buni de acum încolo”, face marele anunț ambasadorul Adrian Zuckerman.
Urmează zile și săptămîni în care Marele Proiect finanțat de americani e rostogolit necontrolat în zeci și sute de mass-media și în guri de candidați liberali.
Trec alegerile.
Se așterne liniștea.
4 iulie 2021. Ziua națională a SUA. Inpolitics, de plictiseală, probabil, atrage atenția că s-au scurs 268 de zile de la anunțul Marelui Proiect și nu s-a mai auzit nimicuța despre el.
Liniște deplină, pe mai departe.
Februarie 2022. Mai mulți parlamentari PSD cer printr-o interpelare către ministrul de Externe, Bogdan Aurescu, informații concrete despre stadiul Marelui Proiect.
Aprilie 2022. Vine răspunsul MAE.
”Vă mulțumim pentru interesul manifestat față de proiectele prioritare ale lnitiativei celor Trei Mări, de interes special pentru România, Rail2Sea și Via Carpathia(…) În vederea accelerării procesului implementarii celor două proiectc prioritare, Rai/2Sea și Via Carpathia, recent, Prim-ministrul României a aprobat constituirea unui Grup de lucru interinstituțional, la nivel tehnic. Acest grup își va concentra activitatea exclusiv asupra implementării acestor două proiecte, inclusiv prin prisma identificării soluțiilor corespunzătoare de finanțare, a soluționării eventualelor dificultăți apărute în procesul de implementare și a coordonării cu celelalte state participante, aflate pe traseul proiectelor”.
Parca l si vad pe trabucel, cum si o pus el manusile alea albe si o inceput sa redacteze raspunsul de mai sus..
ps: ..suntem rai..
Se fac progrese? „Marele Proiect” va fi gata în 2033 sau nici atunci.
Via Carpathia va deveni realitate când președintele Romaniei va deveni secretar general al NATO. Pana in 2222 nu mai e chiar asa mult.
Va-sa-zica, autostrada Gdansk-Constanta nu se mai face… Dar ce s-a intamplat cu proiectul simultan, pentru care Trump si Iohannis au batut palma, conform ziarului National, privind amplasarea unei noi baze militare NATO din triunghiul Corbeanca-Buftea-Prisma de pe DN1 ? Cat de cretin poate fi un sef de stat ca sa accepte amplasarea unui centru de comanda NATO fix langa capitala tarii si in apropierea unor zone rezidentiale selecte? Sau, in mintea ambilor cretini, populatia capitalei poate fi folosita ca scut uman in cazul unui razboi ?
La vremea respectiva s-a sugerat ca „Marele proiect” va fi finantat de SUA!! Acum gata, nu-l mai finanteaza…umblam noi de habaucu dupa bani? Adica a fost o MARE MINCIUNA. Romania a investit in 15 ani vreo 50 MILIARDE dolari in industria de armament american,. Cat a investit SUA in economia romaneasca? De pffset nu mai intreb, ca ma enervez prea tare…Tara lui Sepcuta Johanis…Acum le construim americanilor baze militare in Romania pe banii nostri ca doar soldatii retrasi din afganistan trebuie sa isi gaseasca si ei un locusor caldut, au nevoie de salarii, mancarica buna, caldura, fetite frumoase romanecele si toate pe banii sarmanilor romani. Ce daca 300.000 de copii romani se culca flamanzi..Sepcutele americane sunt scumpe…
[…] autostrada și calea ferată Constanța-Gdansk.Au trecut doi ani de atunci și promisiunile ori au fost acoperite de mucegai, ori s-au subțiat dramatic și fără explicații. Rămînem, deocamdată, cu ”scrisorile de […]